Ga naar inhoud

M wijzertjes installeren


kmk4444

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

Ik zoek een beetje informatie om die schitterende M wijzertjes te installeren in de E85.

$_35.JPG

Ik heb de hier gekocht: EBAY

Nu wachten tot ze er zijn en ben benieuwd of iemand in de tussentijd al wat info heeft om aan deze mini operatie te beginnen!

Iets bij de duitsers gevonden... LINK en LINK

de beste link

Ik ben bang dat het niet zo makkelijk is als je geen geduld hebt zoals ik normaal gesproken!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Ruud19,Ik ,en diverse anderen hebben het al gedaan.

Volgens mij is er een topic over ergens.

Maar wat ik al zei ,eraf trekken en precies goed weer terug zetten is de truuk

eerst je dashboard uitbouwen en demonteren natuurlijk.

maar ook dat is simpel

test de boel eerst even voor je het weer in elkaar zet.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou kijk eens aan; hier met nog meer beeld en nog gedetailleerdere beschrijving.

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=46030

Dat van die twee lepels lijkt me overdreven. Volgens mij kun je ook gewoon voorzichtig trekken ...

Link naar reactie
  • Administrator

Met die laatste link en die van 2.5si (Maurits) zou het goed moeten komen.

Maar die lepel zou ik niet doen gewoon tegen de klok in draaien en tijdens het draaien trekken.

Mocht je voor de zekerheid tape willen gebruiken gebruik dan de blauwe of rosé schilderstape van Tesa.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Als zeer onhandige, zeker niet techneut zijnde, mijn ervaringen zojuist met het installeren van de rode wijzertjes.

Ik heb de link gebruikt van de oosterburen en dat ging inderdaad erg handig.

TIP 1; spray of rol voldoende Deodorant - want als je net als ik geen held bent ga je gewijd zweten van stress! :muur:

TIP 2: weet niet zo snugger om je nagels te hebben geknipt dat dag dat je dit wil doen, want die nagels heb je nodig om te kunnen "pulken"

In totaal heb ik het 3 keer opnieuw gedaan:

1ste keer - de temperatuurindicator stond niet in het midden

2e keer - de naald van de benzine tank stond niet goed (ben de auto eerst gaan vol tanken)

3e keer - het kalibreren ging fout - en brandde het alarm lampje van benzine tank leeg (en toen schoot ik in de stress)

4e keer - alles opnieuw aangesloten en alles in orde!

Leuk klusje, maar ik ben eigenlijk niet echt WOW van het resultaat.... HAHAHA ik dacht dat de naaldjes beter zouden schijnen in het donker, maar het lijkt wel of ze gewoon dat oranje streepje op de wijzertjes geplakt hebben. :lol:

Dus; mijn samenvatting; wil je 31 euro besparen; koop niet die stomme wijzertjes! haha!

Fijne avond!

aangepast door kmk4444
  • Like 1
Link naar reactie

Ik vond het eerlijk gezegd bij voorbaat al de meest nutteloze mod waarvan ik ooit gehoord had. Maar...respect voor het feit dat je dat zelf ook eerlijk toegeeft :clapping:

Daarnaast blijft het gewoon leuk om aan de Z te knutselen. Daar gaat het uiteindelijk ook een beetje om toch?

Link naar reactie

Ik had een goed moment uigezocht om het te doen; want mijn vrouw is op reis voor twee weken!

Toen het knutselen aan die kl** wijzertjes dus eventjes helemaal fout ging en ik stond te springen in de kamer van irritatie dacht ik bij mezelf.... waarom ben ik hieraan begonnen?

garfield.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.