Ga naar inhoud

Spiegels vast


Aanbevolen berichten

Geen echt nieuw topic, maar wel een probleem.

Spiegels zaten vast. Nu denken jullie probleem opgelost, maar dat is nog niet helemaal waar. Door met een spuitbusje WD-40 langs de spiegels wat 'spul' te spuiten en na wat geringe beweging van de spiegels ook bij het voetje wat te hebben geïnjecteerd, kan ik de spiegels goed bewegen. De vraag is, kan ik ze nu ook draaien? Iemand enige ervaring?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is een veelvoorkomend probleem bij z3's. Dit komt omdat de spiegelvoetjes vast corroderen. Hier is helaas niets aan te doen, behalve nieuwe spiegels kopen. Als je spiegels niet kunnen draaien probeer het dan niet te forceren. Dit kan er namelijk toe leiden dat je spiegel afbreekt. Wel is er in Duitsland een bedrijf die kunststof spiegelvoetjes maakt waardoor je dit probleem kan oplossen.

Link naar reactie

Het spiegelglas met de electrische verstelling naar binnen draaien en dan voorzichtig met de hand het spiegelglas er uit klikken. Deze zit vastgeklikt met 4 klemmetjes. Dan het stelmotortje losdraaien deze zit met 4 kleine schroegjes vast en 2 draden. Dan kun je de kunststof kapjes (2) eraf schroeven, zodra deze eraf zijn kun je de 2 rvs bouten waarmee het voetstuk vastzit aan de deur loshalen.

Succes.

Link naar reactie

Verrassend! Ik weet niet beter of die dingen breken af als je er na zoveel jaar aan begint te wrikken. Maar goed, gefeliciteerd, jij bent weer spiegelklapfähig.

Mag ik als onbenoemd forumzwartkijker nog wel vragen om het hier te melden als ze alsnog afbreken? ;-) De admins willen het topic vast nog wel even open houden.

Link naar reactie

Ik heb via deze website http://www.spiegel-z3.de/kunststoffsockel.html een nieuwe sokkel besteld.

Dit is een kunststof voet waarmee het corrosie probleem is opgelost (advies is om de sokkel te laten leveren in de carrosserie kleur.

Wat heb je voor zo'n kunststof voetje betaald?

De mijne moeten ook opgeknapt/vervangen worden. Bij de linkerspiegel zelfs het gehele binnenwerk (is door de vorige eigenaar geforceerd en nu ietwat gammel).

aangepast door Evan_S
Link naar reactie

Vandaag na het werk eens de 'probleemspiegel' nader onderzocht.

Met een zuignap van een GoPro het eenvoudig het spiegelglas losgehaald:

wixawl.jpg

De achterkant van het glas:

w18vq0.jpg

De houder:

2ih58ur.jpg

Een van de vorige eigenaren heeft blijkbaar het geheel al eens vakkundig vastgelijmd, waarna iemand waarschijnlijk heeft geprobeerd de spiegel in te klappen:

311m5a9.jpg

Binnenkort dus ook maar even een reparatiesetje bestellen met een nieuwe voet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.