Ga naar inhoud

ABS storing bij een Z4 E85


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Dat is idd een vertaalfout kennelijk in die versie die ze gebruiken...

In mijn nederlandse versie staat idd wel gewoon rempedaal (het tekeningetje is idd ook goed).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Probleem is opgelost door het vervangen van druksensor 2 van het remsysteem. Precies volgens de storingscode en melding van de iCarsoft i910.

Om zeker te zijn dat het geen ABS wielsensor was ben ik nog even naar ECU Specialist in Lijnden geweest. Dat is hier vlakbij. ZIj hebben de meest uitgebreide scanning tools voor BMW's.

Die gaf exact dezelfde storingscode. Joost kon de sensor meteen vervangen aangezien ik al een nieuwe bij de dealer had gehaald.

Storing gereset en klaar voor EUR 30,=.

Om hier een DIY van te maken is wel een beetje overdreven. Daarnaast heb ik de sensor uiteindelijk ook niet zelf vervangen .... :newblush:

Volgens de TIS moet je je rempedaal ongedrukt houden om vervolgens het remoliereservoir leeg te maken.

Dat is echter niet nodig als je de oude druksensor er snel uitdraait, je vinger op het gat houdt en de nieuwe sensor erin draait. Je verliest dan maar een heel klein beetje olie op een doek die je onder de sensor hebt gelegd. Er komt ook geen lucht in je systeem.

Sensor 1 is dus de bovenste sensor, en sensor 2 de onderste (meest onder het reservoir).

Bijgaand een paar foto's, maar het is niet echt goed te zien aangezien de camera er niet goed bij kan.

10984631_10200322489223037_8601020983041

11063075_10200322482662873_946393438_n.j

De meest zilverkleurige sensor is de sensor 2 die vervangen is.

11041678_10200322464622422_6230640933245

Mooi om te weten dat er in Lijnden (tussen Badhoevedorp en de MAP een BMW specialist zit met kennis van zaken en elektronica gebied en ook voor reparaties:

ECU Specialist, San Fransicostraat 54, 1175 RE Lijnden, 020 659 7335

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 2
Link naar reactie

Yep, Sensor 2 = V, en die gaf dus problemen. :clapping:

De sensor was niet volledig defect want hij gaf netjes de remdruk in bar aan, maar veroorzaakte blijkbaar toch geregeld een foute uitlezing waardoor er een fout gegenereerd werd.

Tot nu toe (ca. 30 km proefrit) geen foutmelding meer gehad.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.