Ga naar inhoud

ABS storing bij een Z4 E85


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen krijg ik met regelmaat onderstaande foutmelding.

Resetten met mijn diagnosetool heeft weinig zin want na 20 minuten rijden komt de storing weer terug.

Zou het een vervuilde ABS sensor achter de wielen kunnen zijn?

Dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn,

Iemand ervaring met deze storing en de oplossing daarvan?

Bij voorbaat dank.

1610892_10200300669877567_57512049145027

11043022_10200300670117573_7809963033921

Link naar reactie

Of zijn je remblokken op ? Dacht dat hij dan ook ging branden ?

Ivm de indicator die in de remblokken zit, en die je bij het vervangen dus ook mee moet vervangen.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

ffe laten uitlezen ,mogelijk geeft dit aan welke sensor het evt begeven heeft.

indien dat het geval is,vervangen en klaar,gebeurt wel eens vuil kan ook maar klinkt niet logisch.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Ja er zitten er 2 op de hoofdremcilinder.

Ik weet alleen niet wat 1 en 2 is.

TIS beschrijft het als H en V.

In TIS staat de procedure om ze uit te bouwen.

Link naar reactie

Bij mij heeft het vervangen van de remblokken achter, deze melding opgelost. De slijtageindicator was nog goed, dus heb ik deze opnieuw gebruikt. In september/oktober gedaan, daarna nooit meer deze melding in het dashboard gehad,..

aangepast door ChriZ
Link naar reactie

Dat is een andere melding Chris. Ik heb de stekkers van de druksensoren los en weer vastgemaakt, en zie, de storingsmelding is spontaan weg, zonder resetten. Nu wachten of ze weg blijven.

Link naar reactie

Nee dus, na het loshalen en schoonmaken van de stekkerverbinding blijft de storingsmelding wel even weg maar is na 20 minuten weer terug. Ik ga morgen even een nieuwe sensor halen (onderdeel 34521164458) bij de lokale BMW dealer met clubkorting. Zal zo'n EUR 125,= kosten. Dan hopen dat ik sensor 2 als eerste vervang. Volgens mij is dat degene die het verste van de bestuurder af zit op de remcilinder vlak onder het remoliereservoir.

Link naar reactie

Je hebt TIS doorgelezen qua procedure?

Je legt dus je remsysteem open, met kans dat je er heel veel lucht inzuigt als je het niet goed doet.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

^ ja maar dat is een abs sensor vervangen. Dat kan iedereen met z'n ogen dicht en je linkerhand op je rug.

TIS entry:

Sensor 'H'

http://workshop-manuals.com/bmw/z_series_e85/z4_3.0i_m54_roadst/2_repair_instructions/34__brakes/52__electronic_components/6_ra__removing_and_installing_replacing_pressure_sensor__h__for_dsc/

Sensor 'V' (vrijwel hetzelfde):

http://workshop-manuals.com/bmw/z_series_e85/z4_3.0i_m54_roadst/2_repair_instructions/34__brakes/52__electronic_components/7_ra__removing_and_installing_replacing_pressure_sensor__v__for_dsc/

Meestal zoek ik dit soort spul via de TIS dvd install op, en aan het nummer kan ik het in die interface van workshop-manuals vinden zodat ik het linkje kan delen. Die online interface is zó priegelig en slecht....om daar iets te vinden....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Nee, dit filmpje ken ik. Dat gaat over de ABS sensor die de draaisnelheid van de wielen meet. Ik moet de oliedruksendor vervangen die net onder het oliereservoir zit.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Ik heb vandaag even een nieuwe druksensor bij de lokale BMW dealer gehaald. Kosten EUR 95,= na aftrek van de BMW Roadsterclub korting.

Heb de stekker van bovenste sensor los gemaakt en die op de losse sensor gestoken en toen via het diagnosetool gekeken welke sensor er geen druk gaf bij het indrukken van het rempedaal.

Daarna de onderste sensor geprobeerd. De onderste sensor is dus sensor 2 en zou de boosdoener moeten zijn.

Morgen de TIS eens doorlezen (dank je Guido) wat de beste manier van vervangen is aangezien het remoliereservoir leeg moet.

In de TIS staat "CLUTCH PEDAL" maar dat moet natuurlijk "BRAKE PEDAL" zijn!

Het zal wel een slechte vertaling vanuit het Duits zijn.

Wordt vervolgd.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.