Ga naar inhoud

Alarmsysteem werkt niet


BenMW

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Z3 uit 1997. Er zit een alarmsysteem in welke in 1998 is ingebouwd door een BMW dealer maar niet meer werkt. Ik heb een boekje waarop staat diebstahlwarnanlage DDWA3. De auto is al bij de locale BMW dealer geweest maar die komen niet verder dan dat de kabelboom is doorgemeten en goed is en dat het systeem niet werkt <_<

Op de site van scm staat dat het certificaat vanaf 2001 verlopen is, dus ik ben bang dat het al langere tijd niet gefunctioneerd heeft. Af en toe hoor ik een vaag bliepje bij indrukken van de afstandsbediening.

Zijn er op dit forum deskundigen op dit gebied die mij adviezen kunnen geven om het systeem weer werkend te krijgen?

Is het mogelijk om dit systeem uit te bouwen en een nieuw systeem te installeren zonder dat dit gevolgen heeft? Er werd mij verteld dat je niet zomaar een alarmsysteem uit kunt bouwen omdat dit ingelezen is op de rest van de auto? Ik wil best wat stekkers los trekken maar heb er te weinig verstand van om de gevolgen te overzien.

Ik zal ook proberen een paar foto's van mijn auto te posten in een ander topic.

Mocht iemand foto's willen zien van details van mijn alarmsysteem dan hoor ik het wel.

aangepast door BenMW
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na contact met de BMW dealer die als laatste in 2003 aan het alarmsysteem heeft gesleuteld, besloten om het bestaande systeem er uit te halen en een nieuw systeem te installeren.

Iemand recente ervaringen met het inbouwen van een alarmsysteem?

tips en adviezen van harte welkom :clapping:

Link naar reactie

En ik maar blij zijn met het feit hoe ik het alarm kan uitschakelen van mijn M coupe, trekt alleen maar stroom en heeft me een platte accu opgeleverd en niemand in Rotterdam überhaupt reageert op een alarm.

Uitschakelen door de wagen met de sleutel af te sluiten. Kan hem dan nog steeds open maken met afb. Reden uitzetten is de auto in een parkeer garage woont samen met een paar dikke Amerikanen en als die gas geven gaat mijn alarm af.

Lekker rustig zo.....

Link naar reactie

Of je bij het afsluiten met de sleutel wel of niet het alarm inschakelt is niet voor iedere Z hetzelfde: het is een programmeerbare optie.

Als je twee keer achter elkaar met de afstandsbediening afsluit, schakel je de interieursensor en de kantelsensor uit. Heb je dan ook nog last van die dikke Amerikanen?

Link naar reactie

Afspraak gemaakt voor inbouwen nieuw alarm systeem, is dat ook maar weer geregeld.

Het hoeft er alleen op als we de auto onderweg even alleen laten (en voor de verzekering uiteraard). Voor de rest staat hij thuis in de garage en hoeft het alarm er niet op dus leegtrekken van de accu hoef ik niet bang voor te zijn.

Link naar reactie

Tja, twee keer drukken heb ik nog niet geprobeerd, zal ik eens uittesten (na 6 jaar hahaha), waar ik ook achterkwam is dat als de sleutel rechtsom gedraaid wordt en de ramen nog open staan dat hij dan ook de ramen afsluit, gelukkig dan weer niet het kantelramen en dat laatste zou echt handig zijn. Ik vergeet het kantelramen regelmatig en dan moet ik weer terug, instappen, sleutel in het contact en dan kan ik het dakraam weer sluiten......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.