Ga naar inhoud

Nieuw: de BMW 2-Serie Grand Tourer


Individual

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb er al een hele tijd geleden (half jaar) 3 stuks op de snelweg gezien in friesland (3 dezelfde met nummerborden uit München).

Eerst dacht ik dat het nieuwe toyota verso's oid waren (ik naderde van achteren), totdat ik het logo zag en het kwartje viel.

Gewoon een saaie 13 in dozijn auto. Hij steekt niet boven een toyota verso, ford c max of andersoortig middle of de road bumabakkie uit....

Tsja, het marktpotentieel is enorm, maar doet natuurlijk absoluut afbreuk aan het merkimago. Er is weinig unieks aan. Dit is de meriva van bmw.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja maar bmw verkoopt al als een tierelier.

Als je kijkt naar bijv. de B klasse van mercedes, dan kan je je toch wel op je achterhoofd krabben of dat model niet het imago van mercedes heeft aangetast. (net als de 1e A klasse overigens)

Dat kan natuurlijk ook met BMW gebeuren.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Helemaal eens met McShine ! Ik rij de 2 sinds een maand als mijn dagelijkse gebruiks/gezins auto. Zeer compleet uitgevoerd. Heel comfortabel en meer dan voldoende vermogen aan boord.

Ik denk dat ik goed kan vergelijken, heb zowel de 1, de 3 en 5 serie gereden. Deze 2 geeft mij nog steeds het BMW gevoel en belevenis

En voor het portie extra rijplezier staat er een prachtige Z4 in de garage. Mij hoor je geen kritiek leveren.........ik zou niet durven.......

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Je mag alles mooi vinden , ook een 2 serie active tourer, alleen heeft ie met BMW niet zo veel meer te maken,

En dat ie prima rijd? Ik rij voor de zaak ook wel eens in een Mercedes citan( lees hondehok). Dat rijd ook prima van A naar B,

Maar die valt in de categorie vervoermiddelen, daar kan die active tourer ook bij gerekend worden

Link naar reactie

Active tourer of grand tourer, = golf of golf +.

En even voor de goede, bmw maakt geen slechte auto, deze schijnbeweging naar voorwielaandrijving had gewoon onder een ander merk verkocht kunnen worden, voor mijn part de maxi mini of zo.

Link naar reactie

Uh.....heb mijn lease 320EDE weer moeten inruilen voor een andere BMW....enne.....het is een 218dA (active tourer) geworden..... :lol: .

En ja, is niet te vergelijken met de 320EDE en al helemaal niet met de 525d daarvoor.

Maar gezien de binnenruimte (echt veel meer als de 3 serie en het feit dat ik 2 pubers met lange benen regelmatig moet vervoeren) en het fiet dat ik

'm voor zakelijke ritten gebruik vind ik het een prima auto.

Niets opzienbarends, wel comfortabel, goed afgewerkt, vlot rijdend....gewoon prima voor minder geld dan de 320EDE.

En natuurlijk stap ik - tussendoor - liever in de Z3... :)

Link naar reactie

Het is fijn om te weten dat BMW dus kennelijk er in slaagt een veel groter publiek aan te spreken, maar voor mij is BMW een e21 323i E 30 M 3 of een e46 M3 CSL, of E86 MZ4 daar spiegel ik mijn eigen auto.s aan.

Het zijn mijn iconen en de reden voor mijn plezier in BMW.

Een voorwiel aangedreven space wagon achtige super veelzijdige auto genaamd grand tourer o.i.d verstoort dit ideaal beeld.

Link naar reactie

Tja, als het alleen gaat om de vraag "wat vind ik mooier", dan zou ik ook niet zo snel naar een Active tourer / Gran tourer kijken.... :)...

En zakelijk gezien ligt het ook wat anders dan prive, althans wel bij mij.....ander geld, andere doelstellingen, anders rijden, andere kilometers, etc.

Hoorde overigens vanmiddag dat de leasemaatschappij moeilijk doet over 18" velgen die de bijtelling opjagen....dus order is alsnog terug naar de tekentafel.

Link naar reactie

Als je een zakelijke overweging maakt horen daar eigenlijk geen 18 inch velgen bij, maar je hebt wel gelijk dat er voor een zakelijke aanschaf andere regels gelden,

Klanten waarderen een Z4 of ander aansprekend model meestal niet zo, dus kies je mede uit praktische overweging een auto die niet boven het "maaiveld" uitsteekt.

Ik denk ook dat een(grand) tourer best in een zakelijk profiel kan passen, alleen kies je daar voor uit zakelijke overwegingen.

Link naar reactie

Laten we eerlijk zijn, 80% van wat BMW momenteel verkoopt is iets met een "1" in het tweede getal...

Ook dat zijn geen "échte" BMW's...

Echter, zonder die versies waren de "///M's van deze wereld ook niet levensvatbaar.

BMW is meer dan alleen maar achterwielaandrijving. BMW zit ook in "het gevoel". De Mini bijvoorbeeld krijgt overal lof over het skeltergevoel, toch heeft ie geen RWD.

Ik ga pas gruwelen als er een voorwielaangedreven Z of ///M komt.

aangepast door McShine
Link naar reactie

Het is waar als je zegt dat de bulk van de verkoop de kleinere modellen zijn( of de bijtellingsvriendelijke).

Die zorgen voor de nodige omzet.

Maar M versies geen echte bmw's,? Nee dat zie ik toch anders, het zijn juist echte BMW's waar net even meer aandacht aan is gegeven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.