Ga naar inhoud

Zoektocht naar een 3,5iS


M3tje

Aanbevolen berichten

Je hebt gelijk, ze zijn er pas vanaf 2010, nou ja, dat was ook een beetje mijn target, er staan er trouwens ook niet veel te koop, hoeveel zouden er in nederland rondrijden? Lijkt me dat dat er niet zo veel zijn.

Link naar reactie

In Nederland vind je er inderdaad niet heel veel. De meeste zijn (net als de mijne) import.

Of je voor rond de 40k gaat slagen ligt vooral aan wat je qua inruil verwacht voor je E85. Ik zie dat je er serieus geld in hebt gestoken en vraag me af of een dealer/handelaar zo'n auto in durft te ruilen voor een prijs die niet voelt als een belediging. Misschien kun je de G-power kit los verkopen? Ben in elk geval benieuwd!

Misschien doe ik mijn Z4 t.z.t. wel weg. In 2.5jr tijd heb ik hem van 22dkm naar 40dkm gereden, doodzonde dat hij zo weinig gebruikt wordt en ik weiger hem als daily in te zetten. Mijn vriendin gaat het me alleen niet in dank afnemen als ik hem verkoop vóórdat we erin getrouwd zijn. <_<

  • Like 1
Link naar reactie

Qua inruil heb ik geen hoge verwachtingen, ik weet dat alle tijd en geld toch nooit terugkomen, maar met 80 k op de klok wil ik er wel een redelijke prijs voor terug,

Ik neb mijn Z ooit van een "liefhebber " gekocht en dat zou ik liefst weer doen, het meest bang ben ik voor een auto met een verborgen schade historie of niet kloppende km stand.

Met mijn 5000 per jaar maakt het niet veel uit of er nou 30 of 70k op de klok staat als het maar klopt.

Ik hou daarom de optie open om voor een "gewone" 3,5i te gaan om meer keuze te hebben.

Een 3,5 iS heeft de voorkeur omdat de M details me erg aanspreken, maar die kunnen achteraf op een"gewonde 3,5 i ook nog wel gemonteerd worden.

Link naar reactie
  • Administrator

Voordat iemand anders het zegt: een gewonde hoeft denk ik geen 40k te kosten. ;-) Overigens die compressor raak je derdehands best weer kwijt. Aan mij bijvoorbeeld :-)

Link naar reactie

Ik ben zo te zien niet de enige die zn z4 als trouwauto inzet ;-).

Eigenlijk wilden we weer een coole Europareis maken met de z4 voor onze huwelijksreis, maar zelfs dat wordt 'toch' een USA trip.

Als ik ook deze zomer weer meer op mn racefiets zit dan in de z4 dan hak ik de knoop door.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik gok erop dat dat aan hem zelf is.

Ik zal er trouwens geen traan om laten als het ding in de familie blijft: de vorige keer dat deze specifieke compressor mij is aangeboden heb ik ook niet toegehapt. Ik wil alleen maar zeggen dat demonteren waarschijnlijk interessanter is dan meeverkopen en dat ik na demontage wel een bod wil doen ...

Link naar reactie

Das altijd bij een liefhebbersauto toch?

Dit wordt denk ik een gevalletje particuliere verkoop, dan krijg je er het meeste voor, en je kunt ook nog eens korting bedingen omdat je een inruil hebt.

Een BMW dealer zegt zo'n ombouwkit niks. De meeste E85's zijn ze sowieso al te oud om in de showroom te zetten. Mijn dealer brengt alles wat niet in de Premium Selectie past naar de handel...

Link naar reactie
  • Administrator

... De meeste E85's zijn ze sowieso al te oud om in de showroom te zetten...

Ik had eigenlijk gedacht dat alle non-M E85's zo onderhand wel te oud zouden zijn voor de dealer. Niets blijkt minder waar. Bij Kalfsbeek staat er zelfs nog 2.5i uit 2004 zonder noemenswaardige opties (afgezien van die spectaculaire M matten natuurlijk)! Maar goed. Ik neem toch aan dat die niet meer prominent in de showroom staat ...

Link naar reactie

Schiedam en wateringen heb ik geen ervaring mee maar bij vierpolders kan je er beter met een grote boog omheen rijden.

Laat ik het netjes zeggen: Arrogantie staat daar hoog in 't vaandel

aangepast door maRRco
  • Like 1
Link naar reactie

Laat ik het zo zeggen, bij kalfsbeek is het zeker niet alles, maar Breeman is helemaal geen alternatief, daar ben ik echt beroerd behandeld.

Maar om even bij het onderwerp te blijven, particulier verkopen is zeker een optie, de compressor eraf halen een minder goede optie, dan moet ik eerst weer kosten maken om alles in de oude staat terug te brengen en wat levert die set dan nog op?

Het is toch veel makkelijker om hem op marktplaats te zetten.

Ik weet dat al dat opwaarderen toch geen meerwaarde heeft gehad bij verkoop, maar daar heb ik het ook niet voor gedaan.

Maar er is natuurlijk een grens waar je denkt, dan rij ik nog wel een jaartje door.

Om even op kalfsbeek terug te komen, ik wilde mijn 328i inruilen voor een 235i ik had dan in 2,5 jaar 50% af moet schrijven, NOT.

Dealers rij ik als het om gebruikt gaat ook liever voorbij, nutteloos om daar mijn Z aan te bieden.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat en als je iemand vind die je onderdelen wil overnemen èn de juiste donoronderdelen heeft lopen de kosten die je moet maken ook wel mee. Dan wordt het meer een middagje uitruilen ...

Link naar reactie

Wat vooral telt bij inruil is dat een auto zo origineel mogelijk is,niet aan geklooid zeg maar,dat verkoopt het beste weer door.

Toen ik op een 35i uit ging naar bert story gaf de verkoper aan dat mijn e85 een goede inruil was omdat de auto welliswaar aangepakt was maar alles met oem onderdelen.

Hij wilde m graag hebben,maar ik denk ook wel dat hij de 35i graag (heel graag)kwijt wilde.

Link naar reactie

Ik weet dat al dat opwaarderen toch geen meerwaarde heeft gehad bij verkoop, maar daar heb ik het ook niet voor gedaan.

Maar er is natuurlijk een grens waar je denkt, dan rij ik nog wel een jaartje door.

Als ik dit topic lees wil iedereen wel je compressor of remmen hebben, maar niemand je z4 :lol:

  • Like 1
Link naar reactie

Ik wordt er zo treurig van, ik met veel moeite de kerstboom optuigen en dan de ballen los moeten verkopen omdat niemand anders de boom wil.

Maar het is een serieuze optie, dus compressor/remmenset/veerpootbrug/ en sebring uitlaat als setje verkopen?

Doet van Vuren in een lange middag?

Link naar reactie
  • Administrator

Als je het overweegt zou ik eerst een lijstje maken van wat je zou overwegen los te verkopen, dan inventariseren wie per ondedeel interesse en de originele onderdelen heeft en dan eens kijken hoeveel werk dat oplevert. Veerpootbrug is geen enkel werk, uitlaat een beetje, remmen iets meer en compressor waarschijnlijk het meest ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.