Ga naar inhoud

Iemand tips om mijn Coupé te verlagen?


Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn coupe willen verlagen maar niet te laag dat het zo'n prostaat tikker gaat worden als jullie begrijpen wat ik bedoel.

De meeste veren en schroefsets hebben een minimale verlaging van 30 mm voor en achter en in mijn ogen is dat net te laag :(

Zelf dacht ik aan iets van 1,5 cm tot max 2 cm verlaging. Iemand toevallig een tip hoe ik dit kan verwezenlijken?
KW schroefsetje is inderdaad een optie maar zoveel geld wil ik niet uitgeven aan de verlaging eerlijk gezegd

Ik hoor graag waar jullie mee aan komen zetten

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Setje eibach veren? Vond ik altijd prima rijden op mijn QP en hoogte was erg nice. Eventueel, en indien nodig, een andere schokdemper wellicht?

Link naar reactie

^ volgens mij heeft de z3 dat niet als optie zoals dat bij de z4 is.

Ik vond zelf eibach veren net wat te laag ivm drempels/schrapen (reed overigens wel goed qua wegligging en was qua comfort (progressieve veren) prima te doen, wellicht vandaar het schrapen bij drempels), maar dat is op een z4, dus een andere auto...

Ik heb nu dus kw v3 (regelbaar), en die staan op de hoogste stand. Iets stugger afgesteld (komt ook vanwege lineaire veren, die wou ik ook hebben), maar geen problemen met drempels meer. Natuurlijk wel tig keer zo duur als eibach veren.

De vraag is altijd of je goedkope coilovers moet proberen. Dus zeg naar 500-600 euro voor een set van ebay...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De 'normale' (non-M) Z3 was leverbaar met een standaard- en een :m: -onderstel. Dat laatste is een fractie stugger en iets lager dan de standaardconfiguratie.

Op basis van je VIN-nummer kan je de specs van je auto opvragen, dan weet je in ieder geval zeker wat er nu onder zit.

Een KW-set verlaagt inderdaad +/- 3 cm ten opzichte van origineel, en ongeveer de helft daarvan ten opzichte van een M-onderstel.

Met een beetje geduld (eBay Duitsland in de gaten houden, bijvoorbeeld) kom je zo'n KW-set ook nog wel eens gebruikt tegen...

Link naar reactie

De 'normale' (non-M) Z3 was leverbaar met een standaard- en een :m: -onderstel.

Volgens realoem de coupé niet, alleen de roadster.

De vraag is dan wat de coupé als onderstel heeft. (het zijn coupé specifieke nummers)

Link naar reactie

Ik heb een Qp 2.8. Daar heb ik twee weken geleden Bilstein B12 Pro onder laten zetten (na veel wikken en wegen en het inwinnen van adviezen bij (Z3 coupe) coureurs). Een wereld van verschil in wegligging mét een subtiele verlaging. Op de Nederlandse snelwegen houd je met gemak je vullingen op hun plek. Op de Amsterdamse grachten is een bitje wel gewenst. Uiteraard mag je een keer komen proefrijden.

Link naar reactie

Nick, ik heb vorig jaar bij Ruud een stel eibach veren laten steken wat een verlaging van ongeveer 2cm oplevert en dat is net goed (niet te

veel en niet te weinig)

ik wou geen verlaging waardoor je constant met de onderkant ergens iets raakt, verkeersdrempels neem ik nu iets trager en voor de rest

doet ie het prima

Link naar reactie

Ja en ik zou wel wat hoger willen want ik kom nu niet over de drempel van mijn nieuwe garageplek. Ik heb hem gekocht voor mijn MG, maar die staat nog stil ivm het nieuwe MRB gedoe. De plek is een fractie dichterbij dan waar nu de M staat, dus ik zit hem dan maar daar neer, jammer een hoop herrie bij de drempel. Wat geoefend met diagonaal benaderen, wegrijden lukt wel met een klein geluidje, maar inrijden ligt wat lastiger. Nu weet ik van Ruud dat de mijne wat extra verlaagd is....

Kan je dat simpel wat verhogen ?

Het is niet zo belangrijk, maar ik kom 1 à 1,5 cm te kort....

Link naar reactie
  • Administrator

^ klinkt als iets wat je met andere veren zou moeten kunnen aanpakken (tenzij de verlaging met een schroefset is gedaan. Dan hoef je alleen de instellingen aan te passen.)

Link naar reactie

Nick, heb je nu de standaard veren? Ik ben net verhuisd naar een straat met flinke drempels en schraap regelmatig de dorpels.. (Voorheen nooit laat van gehad, maar deze drempels zijn echt hoog) Er zit nu een eibach pro kit onder, en ik ben van plan om Ruud te vragen de standaard veren eronder te monteren, die heb ik erbij gekregen toen ik m vorig jaar kocht. Dan wil ik de eibach set wel van de hand doen. We zouden eventueel even kunnen proefrijden, ik ben juist benieuwd hoe het zonder verlaging rijdt! Keertje bij Ruud meeten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.