Ga naar inhoud

Iemand anders ervaringen met BMWhat?


Maurits

Aanbevolen berichten

Iig even het internet afstruinen naar de ervaringen van anderen!

Das wel het minste wat je kunt doen.

ik schat in dat het bmwhat wel goed zit,als je ziet hoe die mannen met hun zaak bezig zijn en hoe welwillend ze zijn dan lijkt het mij stug dat ze je ongeteste rommel sturen.

Link naar reactie

Hallo,

Ik heb deze week even contact gehad met de heren van BMWHat

hieronder hun mijn vraag, daaronder het antwoord:

For the z4 E85 you write
GM5: Comfort open using remote
active
not active
BMWhat: Press and hold the unlock button on the remote to open all windows and the sunroof.

GM5: Comfort close using remote
active
not active
BMWhat: Press and hold the lock button on the remote to close all windows and the sunroof.

With sunroof , do you mean the softtop,
my car is a 2003 z4 e85

Best regards
Ignas

en het antwoord:

Hello Ignas,

With sunroof , do you mean the softtop,

This is actually a typo in the description of this coding for the Z4.

However, I’ve been able to identify the correct coding for the E85 for the softtop :-)

So in the next coding update (probably in a couple of weeks), this will be included as well.

Best regards from Munich

Arian

Blijkbaar is het overzicht wat ik eerder mailde niet correct, en volgt er een update met de juiste coding, en omschrijving.

Ben benieuwd,

Gr

Ignas

Link naar reactie

Hi,

Ik heb de lite versie op m'n 3.0SI uit 2006 getest en het werkte prima met zowel Bluetooth(elm327) als de kabel(van ebay en dealextreme).

Om te kunnen programmeren heb je zowel een kabel als de betaalde versie van de software nodig.

Zelfs de individuele foutmeldingen kun je met de lite versie niet zien.

Ik ben tevreden over het gebruiksgemak, maar mis de mogelijkheid om individuele foutmeldingen te zien in de lite versie.

De lite versie is daarom leuk als testje, maar je hebt er eigenlijk niets aan.

Voor de volledige functionaliteit vind ik 45,- euro wel veel. Dus ik wacht nog even op een aanbieding. :-)

Ik heb daarnaast torque-pro al langere tijd in gebruik en voor een reset van enkele foutcodes voldoet die ook. Dus die blijf ik nog even gebruiken waar mogelijk.

(en die maakt ook nog eens mooie filmpjes met live onscreen OBD data tijdens trackdays. :-) )

Mario

aangepast door Lmario
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Onlangs de BMWhat app Full aangeschaft in iTunes en op de iPhone 5S gezet, de bijbehorende WiFi adapter bij "Carly for BMW" gekocht, want zo heet de app sinds kort.

Ik heb nu ingesteld dat het dak al rijdende (max. 30 km/h.) geopend kan worden en dit zonder aanvullende module. De knop moet wel ingedrukt blijven. Het werkt perfect :clapping:
Ook heb ik enkele kleine storingsmeldingen met succes gerest. Deze app. biedt veel mogelijkheden voor diegenen die op een eenvoudige manier aanpassingen willen uitvoeren.
Op mijn wensen lijstje staat nog het sluiten van de kap met de afstandsbediening, deze optie is nog in Bèta uitvoering en werkt nog niet op de E89 en de zg. DVD vrij-schakeling tijdens het rijden, welke er nog wel aan komt volgens de ontwikkelaar.

De E85 is nu ook ondersteund.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers en wat je allemaal aangepast hebt.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • Administrator

Goed nieuws!

... bij Stevig remmen gaat ook de achterste mistlamp meedoen.

Dat lijkt me meer een functie voor de facelift, waarin je twee mistachterlichten hebt. Bij de VfL heb je immers maar 1 mistlicht. Lijkt me daarmee niet per se duidelijk voor andere weggebruikers.

Link naar reactie

Voor diegenen die een kabel hebben en geen bluetooth/wifi..maar wel een laptop. Installeer bluestacks (android emulator) op je laptop en dan de app. Schijnt prima te werken. Ik ga het zelf morgen even proberen op mijn e91..

De app doet het al prima, nu alleen nog even connectie via kabel testen

aangepast door Gersh
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Je kunt er een hoop mee, heeft even geduurd alvorens de E85 ondersteund werd maar nu het eenmaal werkt werkt het perfect,

alarm instellingen, sensoren aan en uit, knippers en/of geluidseinen bij ver en ontgrendelen,ramen one touch open close,dak op/dicht met a.b. (Vooropgesteld dat de batterijen van je a.b. nog ok zijn) paniekmodus aan/uit, achterklep met a.b. ramen blijven werken bij contact uit en/of openen deur, comfort open/close, automatisch op slot bij x km, helderheid drl instellen, verschillende varianten drl instellen, dubbele remlichten activeren, diverse Bfd (brake force display) instellingen, alarmlichten op dubbele snelheid instellen, knippers als drl instellen, (US drl), bij grootlicht seinen gaan mistlampen uit, instellen aantal wisser slagen na sproeien, instellen duur sproeiers, in/uitschakelen xenon sproeiers, aantal pulsen en vertraging xenon sproeiers instellen, binnenverkichting soft aan/uit, coming home verlichting instellen (keuze uit diverse instellingen) tijdsduur coming home verlichting instellen. en ik ben vast nog wel wat vergeten.

de App maakt eerst een backup van de oude instelling en bewaard deze ( het bewaard ook de navolgende instellingen) je kunt dus altijd terug naar de vorige of zelfs de allereerste instelling, bij komende apk is eea dus zo weer terug te zetten.

dit alles is in een handomdraai en een paar minuten te realiseren.

daarnaast kun je met de app. foutcodes uitlezen,wissen en diverse parameters monitoren.

 

de app heeft zich in mijn ogen al meer dan bewezen (en terugverdiend)

  • Like 1
Link naar reactie

alles werkt super, helaas wordt coderen op de F10 nog niet ondersteunt.
en dak open met afstandsbediening werkt niet, ramen gaan wel half open (na nog een keer drukken helemaal).
Heb verder geen extra hardware geïnstalleerd, is dat nodig? Heb wel full version carly gekocht en wifi adapter.

Verder moet ik nog ff spelen wat mooi is met DRL en remlichten, maar dat doe ik wel als het wat warmer is...;-)

Link naar reactie

Dat het dak niet (of half) open gaat kan ook liggen aan de batterij van de a.b. deze moet immers ipv een enkele puls nu een langdurig signaal geven, een zwakke batterij trekt dat al snel niet meer.

Link naar reactie

En... de sleutelbatterij laadt zich op door de sleutel te gebruiken! Dus als je plots je reserve sleutel uit de kast pakt na een lange tijd niet gebruikt te zijn geweest, kan die batterij best wel eens (bijna) leeg zijn.

Link naar reactie

Zelf ook net via de site (www.ivini-tech.de) de Carly kabel besteld met USB (niet de draadloze versie, schijnt dat via wifi of Bluetooth het nog wel eens problemen geeft). Tablet ondersteund OTG dus het moet goedkomen. Probeer eerst de lite versie app (is gratis) of connectie allemaal goed verloopt, daarna de app kopen en instellen maar!

aangepast door ronnie7332
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.