Ga naar inhoud

Water onder passagiersstoel


EddysZ3

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik rijd sinds half jaar een Z3/1,8 heerlijke auto puur genieten. Aangezien de bekleding van de stoelen mij niet beviel en er ook wat speling op de verstelling zat heb ik ze afgelopen week gedemonteerd. Stoelen worden opnieuw bekleed met leer en speling verhelp ik zelf. Toch bezig gelijk maar speakers vervangen en achter stoelen paar extra aanbrengen. Echter bij aanleggen bedrading naar achterspeakers kwam ik er achter dat onder de passagiersstoel alles drijfnat was (al met al wel een emmer water). maar alleen onder de bekleding. Onder de (zichtbare) vloerbekleding zit een schuimlaag van hier en daar wel 5 cm dik dez was helemaal verzadigd met water. Alle zichbare bekleding en ook de stoel was/is helemaal droog..

De carosserie is helemaal goed, geen gaten in bodemplaat dus..

Iemand enig idee waar dit water vandaan gekomen kan zijn.

gr. Eddy

Link naar reactie

Je zou de prop in de A stijl kunnen nakijken of deze nog wel goed is, plastic / folie tussen het paneel en de deur kan los zitten en ga zo maar door.

Als je de zoekfunctie gebruikt van het forum komt er genoeg bovendrijven, watertest is ook altijd ff handig om te doen misschien kan je dan zien waar het vandaan komt.

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, het probleem is een beetje dat het vrij veel kan zijn, tot aan een slecht geplaatste voorruit toe (is die bijvoorbeeld ooit vervangen?). Los daarvan kan het in iede geval in je deur, in rubbers, in de kap en zo op nog wat plaatsen zitten. Zoals hierboven aangegeven: via de zoekfunctie kom je wel een aantal voor de hand liggende oorzaken tegen: die kun je stuk voor stuk nakijken en vervolgens uitsluiten. Succes!

Link naar reactie

Hallo,

Heb inmiddels het nodige gevonden binnen de forum onderwerpen.Kan daar ook mee verder.

De bij de onderwerpen gevoegde foto's kan ik niet zien/openen. Worden deze na verloop van tijd verwijderd of ligt het aan mijn instellingen/computer?

gr.E

Link naar reactie
  • Administrator

^ als er foto's verdwijnen ligt dat doorgaans aan de gebruiker die ze eerder gepost heeft. Daar hebben wij helaas geen invloed op. Alternatieven vragen veel meer server capaciteit en zijn daarmee wat prijzig voor een hobbyforum...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Beste Eddy,

Dit heb ik ook gehad aan beide zijde.

Bij mij waren de deuren niet meer water dicht.

Doe de volgende test:

Giet wat water tegen je portier raam, zodat het water aan de binnen zijde van je deur komt.

Kijk nu goed aan de binnenkant onderkant van je portier waar de bekleding over gaat in metaal.

Als hier water uit komt spijbelt het water als de deur dicht is zo je bekleding in.

Dit was bij mij de het probleem.

Ik heb vervolgens de binnen zijde bekleding van de portier los gehaald en een nieuwe laag plastic aangebracht.

veel succes

Peter

Link naar reactie

Zijn je water afvoerbakjes open?

Bij mij was het de aansluiting tussen de softop en de carrosserie. De kitlaag was door leeftijd uitgedroogd. Leek wel een zwembad onder de bekleding. Makkelijk te testen, neem de tuinslang en een 2e persoon. Haal de "hoedenplank"bekleding weg. Laat de 2e persoon met de tuinslang langs de onderkant van de softtop gaan ter hoogte van de carrosserie. Zie je aan de binnenkant water komen, heb je daar lekkage, het water loopt dan zo naar je bodemplaat. Van binnenuit kitten heeft geen zin, water zoekt zijn weg. Je moet dan de hele achterkant v.d. softtop loshalen en opnieuw afdichten.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.