Ga naar inhoud

Koppelingsplaat Z3 1.8 1996 kopen of niet....?


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik kan via marktplaats een originele koppelingsplaat kopen ( nummer 2 op de tekening ) voor een paar tientjes.

als ik naar de ETK kijk zie ik 2 delen staan, nummer 2 dus en die andere grote ronde schijf... moeten die allebei vervangen worden of vervangen ze alleen de koppelingsplaat?

12642.jpg

Ik denk dan voor die paar tientjes kost het de kop niet en als de mijne er aan toe is dan scheelt dat misschien weer. Mijn auto heeft nu ca. 157000 km gelopen dus dat het er een keer zit aan te komen is zeer waarschijnlijk.

Zoals je leest heb ik er totaal geen verstand van dus hoop dat jullie mij hierin willen/kunnen adviseren

Bedankt alvast voor de reacties!!

Gr.

Ed

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik neem ook aan dat je een nieuwe koppeling niet zelf gaat monteren?

Zou een garagist het leuk vinden als je met een tweedehands stel onderdelen bij hem aankomt om dat te laten monteren...ik denk het niet.

wacht gewoon tot je echt reden hebt om de koppeling te laten vervangen en breng de auto dan naar een goede garage en laat alles nieuw vervangen.

Het beste is om ook de andere slijtdelen gelijk te vervangen zoals het druklager ,drukgroep is geloof ik niet perse nodig.

NR 1 is een set drukgroep en koppelingsplaat

NR2 is alleen de koppelingsplaat.

De andere schijf is zeg maar het verende gedeelte waardoor de koppelingsplaat door tegen het vliegwiel word aangedrukt.

aangepast door sandere39
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.