Ga naar inhoud

Verlichting


RobPt

Aanbevolen berichten

In de koplampunits van mijn E65 FL zaten 2 lampen. De buitenste, grotere, waren Xenonlampen voor zowel dim- als grootlicht, de binnenste, kleinere, waren gewone halogeenlampen waarmee je alleen kon seinen. Verder brandden deze nooit.

Nu in mijn E89 heb ik dezelfde constructie met in elke koplampunit wederom 2 lampen althans ik denk dat het er 2 zijn. De buitenste, grotere, zijn xenonlampen voor zowel dim- als grootlicht en ook het seinen gebeurt met de twee buitenste lampen.

Onder voorbehoud dat ik iets verkeerd doe of verzuim te doen of dat ik iets gemist heb in het Instructieboekje maar uit de binnenste lampen is nog nooit licht gekomen. Omdat ik wel lenzen zie zitten ga ik ervan uit dat daar ook xenonlampen inzitten.

Vragen:

- is mijn veronderstelling juist?

- zo ja, wanneer gaan die lampen dan aan?

- zo nee, is het dan een optie die deze lampen laat branden en die ik kennelijk niet heb?

Ik heb alle mogelijke dingen gedaan die ik kon bedenken n.l.:

- lichtschakelaar op uit met contact aan en uit en dan seinen (groot lichtschakelaar naar me toe bewegen); geen resultaat.

- lichtschakelaar op stadslicht met contact uit en uit en dan seinen (groot lichtschakelaar naar me toe bewegen) : geen resultaat.

- lichtschakelaar op dimlicht met contact aan en uit en dan seinen (groot lichtschakelaar naar me toe bewegen): geen resultaat.

- dit alles ook met draaiende motor (uiteraard stond het contact dan aan!): geen resultaat.

- ook bij ingeschakeld groot licht branden deze lampen niet.

Ik merk nog op dat ik geen adaptieve bochtenverlichting, geen grootlichtassistent en ook geen automatisch inschakelende verlichting heb.

Kortom: zijn dat nu ja of nee lampen die op een of andere manier moeten werken?

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie

alleen de buitenste lenzen worden gebruikt de binnenste zitten er alleen maar voor de sier.

Bixenon wil zeggen dat ook grootlicht xenon is en dit word geregeld door de stand van de spiegel (dacht ik)te veranderen zodat er een wijdere straal geworpen word.

Dus nee het zijn geen lampen die op de een of andere manier gaan werken :lol:

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 3 weken later...

Je krijgt zowiezo een kastje erbij,daar zit die weerstand in.

Ik heb bij Hl automotive een setje gekocht.

Maar dat lijkt qua uitvoering meer op de laatste link.

ben niet ontevreden

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Ik heb ook wat DRINGENDE verlichtingsvragen omdat ik ook nog wat wil experimenteren met zg COB ledstrips...superplat, superfel, maar als ze uit zijn wel opvallend geel. Deze wilde ik eigenlijk als dagrijlichten in de onderste grill inserts(waar normaal de mistlichten zitten.

Ik heb ook de halo rings, die wilde ik aftakken, maar zie dat ze feller banden in de dagrijd stand, dan dat ik deze in de parkeerstand zet, waarbij ook de achterlichten branden? Ik vind het persoonlijk wel prettig als ook de Led achterlichten branden.

En ik wilde zo'n ledstrip in mijn kofferbak monteren...zodat je daar ECHT veel licht in hebt...

En tenslotte is zojuist de verlichting in mijn 8-speed automaatpook uitgevallen :muur: iemand??

De welcome lights onder in de deuren heb ik al door BMW laserlogo's vervangen..

HELP is welkom...greetz bert witte 2012 2.0 getuned :clapping: ...

Link naar reactie
  • Administrator

... COB ledstrips... Deze wilde ik eigenlijk als dagrijlichten in de onderste grill inserts(waar normaal de mistlichten zitten.

Oh nee, doe dat nou toch niet. :petje: Als je graag dagrijverlichting wilt, kun je dan je mistlampen niet door LEDs vervangen en die als dagrijverlichting schakelen?

Link naar reactie

hoi 2.5 si...Mijn halo ringen zijn de dagrijdverlichting...mistlampen voor heeft een z4 niet.

Vind het alleen zo vreemd dat ze gedimder lijken in de parkeerstand... Heb cheapass leds besteld voor de halo's

Maar een paar van die felle ledstrepen onder in de bumper, net als van schmiedman vind ik wel mooi...?

Maar om jouw antwoord te gebruiken...waar zou je de mistlampen dan van aftakken?

Gr Bert

Oh nee, doe dat nou toch niet. :petje: Als je graag dagrijverlichting wilt, kun je dan je mistlampen niet door LEDs vervangen en die als dagrijverlichting schakelen?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Bij de leds van hlautomotive staat vermeld dat deze alleen geschikt zijn voor de E89 LCI koplampen,

@Odaddyo/Sandere39: hebben jullie de LCI's of gaat dit ook goed met de pre-fl? op de foto's lijkt dit pre-fl te zijn

NB: ik ga zaterdag mijn 35i ('09) ophalen uit D en dit zou de 1e mod moeten worden.

aangepast door Spitfire
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

De leds van hlautomotive passen op alle E89's; advertentie is inmiddels aangepast.

@Odaddyo: de Z4 35i staat inmiddels in mijn garage (te wachten op zijn kenteken; ben even met wat andere zaken bezig geweest); foto's volgen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.