Ga naar inhoud

Format USB stick t.b.v. muziek (MP3)


RobPt

Aanbevolen berichten

In de handleiding staat dat voor de USB-stick als format FAT 32 wordt aanbevolen. Nu is FAT 32 nog uit het stoomtijdperk. Ik begrijp uit wordt aanbevolen dat andere formats óók worden ondersteund.

Vragen:

- is mijn veronderstelling juist?

- indien juist, welke formats worden nog meer ondersteund?

- evt. ervaringen met andere formats dan FAT32?

Rob

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

(Ik heb je topic even verplaatst van de E85/E86 naar de E89 sectie.)

Antwoord op je vraag weet ik niet, maar je kunt het toch geweoon met één of twee nummers in verschillende formats op een stick uitproberen? In het ergste geval leest je radio die niet zou je zeggen.

Link naar reactie

(Ik heb je topic even verplaatst van de E85/E86 naar de E89 sectie.)

Antwoord op je vraag weet ik niet, maar je kunt het toch geweoon met één of twee nummers in verschillende formats op een stick uitproberen? In het ergste geval leest je radio die niet zou je zeggen.

Sorry, even niet opgelet. Het probleem is dat ik met een iMac werk en het Apple format wordt beslist niet door elk apparaat te lezen. Verder heb ik nog wel een Windhoos machine maar daar kan ik ook geen FAT 32 meer mee formatteren omdat deze dat format niet meer aangeeft.

Nu weet ik wel dat er nog wel methodes zijn om e.e.a. toch voor elkaar te krijgen maar in al dat geklooi had ik even geen zin. Vandaar dus de vraag.

Maar .....

USB-sticks heb ik nog niet geprobeerd, maar mijn iPodje kan ik zonder problemen gebruiken via de USB-ingang. :)

Als een iPod wordt benaderd door het audio-systeem dan dus ook een USB-stick die Apple geformatteerd is. En ........ inderdaad geen enkel probleem, het werkt exact zoals ik het wilde hebben!

Wat mankeert er aan FAT 32?

Dat er iets aan FAT 32 zou mankeren heb ik nergens beweerd. Ik heb alleen aangegeven dat het nog uit het stoomtijdperk stamt en dat levert voor mij beperkingen en extra werk op waar ik niet op zit te wachten. De grootste beperking voor mij is dat een FAT 32 geformatteerde partitie geen bestanden > 4 GB accepteert. Ja en eerlijk gezegd ben ik sinds een aantal jaren een beetje allergisch geworden voor Microsoft producten. Een nee, Apple is voor mij niet zaligmakend. Ik heb om die reden dan ook geen iPhone en iPod maar speeltjes van andere merken.

Maar goed dit alles doet er verder niet meer toe, de USB-stick wordt benaderd en dat is het enige doel dat ik nastreefde.

Kan ik eindelijk Frans Bauer en Manke Nelis weer beluisteren in de auto want die worden hier op de radio nooit uitgezonden ............. :lol: :lol:

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie

Heb je dan mp3'tjes groter dan 4gb? :blink:

Zo nee, dan zie ik het probleem niet.

FAT is erg efficient met de ruimte; dat lijkt mij een plus bij een usb stikkie.

Wat FAT niet heeft is encryptie, maar ga je daar gebruik van maken? (zo ja, koop dan een stikkie met encryptie, da's makkelijker èn meer compatible)

Er is natuurlijk een reden dat vrijwel elke usb stik vanaf de fabrikant al met FAT indeling komt. Heb je wel eens nagedacht waarom dat zo zou zijn?

Ik zie alleen maar 'geschreeuw' dat je geen FAT wilt, maar wat wil je dan wèl? Dat laaste is toch veel belangrijker? Maar daar kan ik niets over lezen...

DAt FAT uit het stoomtijdperk is natuurlijk een compleet non-argument: het wiel dateert ook uit de prehistorie, en toch zitten er 4 onder mijn BMW :hypocritesmiley:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
........

Ik zie alleen maar 'geschreeuw' dat je geen FAT wilt, maar wat wil je dan wèl? Dat laaste is toch veel belangrijker? Maar daar kan ik niets over lezen...

DAt FAT uit het stoomtijdperk is natuurlijk een compleet non-argument: het wiel dateert ook uit de prehistorie, en toch zitten er 4 onder mijn BMW :hypocritesmiley:

Ondanks dat ik je reactie beschouw als mosterd na de maaltijd en hem bovendien bijzonder aanmatigend vind, volgt er toch een reactie.

Ik stel voor dat je dit korte draadje nog eens aandachtig doorleest waarbij je beslist moet proberen het ook begrijpend te lezen. Hoogstwaarschijnlijk, althans dat hoop ik, stel je dan vast dat mijn initiële vragen d.m.v.. ter zake doende reacties al zijn beantwoord en dat het slechts door jou veronderstelde probleem al is opgelost.

Zoals je ziet heb ik ook nog de moeite genomen je, zij het deels, te citeren. Lees dat citaat ook nog een zeer kritisch door en trek je conclusies. Ik ben me als nieuwkomer nog aan het inlezen op dit forum hetgeen nogal wat tijd in beslag neemt en kan daarom ook nog niet inschatten wat de (informatieve) waarde is van de 4523 posts die je, op het moment van schrijven van deze reactie, op je naam hebt staan. Ik ga daar ongetwijfeld snel achter komen want je hebt mijn nieuwsgierigheid in dit geval wel erg geprikkeld.

Rob

aangepast door RobPt
Link naar reactie

Ik zie nog steeds geen relevante inhoudelijke reden waarom je geen fat wilt...

Maar goed, zoals Maurits al zei: waarom probeer je het niet gewoon; formatteer je 'm toch in ext3 oid...

('Apple geformateerd' is trouwens geen bestandssysteem, ik denk dat je HFS oid bedoelt, afhankelijk van wat er gekozen is :wink: )

maar de hamvraag blijft...waarom?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Apple zou toch standaard gewoon usb sticks in FAT32 kunnen formatteren, tijdens het formatteren kun je je dat aangeven. en alle usb sticks die je koopt zijn dacht ik al in FAT32 en die hoef je dus niet te formatteren. 4 GB is per bestand en een mp3 van 4GB is erg groot. dat is een erg lang nummer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32

http://www.appletips.nl/usb-stick-formatteren-voor-mac-en-windows/

Lijkt mij te doen, maar ik heb dan ook geen Apple :) behalve op de schaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.