Ga naar inhoud

spuitwerk vragen


Tommy_hf

Aanbevolen berichten

Hoi leute,

wat mag spuitwerk eigenlijk kosten? Ik had na een halloween event fijn met de hogedruk reiniger een paar plekjes blanke lak uit de motorkap gespoten. Ik neem aan dat alleen de plekjes bijspuiten met blank niet echt een optie is. Maar waar moet je dan op rekenen, motorkap, uitspuiten naar de schermen?

Ik had ook een roestrandje ivm roest dat achter de kit was gekropen in de deur, dat was al ontroest en zou dan ook meegespoten worden. Dus een offerte gevraagd.

Totaal: Motorkap+schermen, deurrand. En voor het mooie bumper en skirts ivm steenslag als het niet te gek was, maar advies was om heel de kop te doen incl skirts. Even schrikken, 1950 euro?! (bij een schadebedrijf, niet eens de dealer) Als ik me goed herinner had de dealer het ooit over 300 euro ex BTW per deel.... Dan zou ik alleen motorkap + uitspuiten en deurrand doen met dat soort bedragen.

Of weet iemand toevallig een nette sterling grau motorkap te koop? :-D

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Nou weet ik niet hoe je skirts zou moeten rekenen, maar we hebben het dan toch ook over 6 a 7 delen (bumper, motorkap, zijscherm links, zijscherm rechts, skirt links, skirt rechts, deur). Dan zou je bij de dealer dus op EUR 1800 a EUR 2100 excl. BTW uitkomen.

Mijn ervaring is wel dat een beetje rondshoppen bij schadebedrijven nog wel eens wat oplevert. Ik heb mij ook wel eens laten vertellen bij een schadebedrijf dat het op maat mengen van een kleur het meeste gedoe is en dat het daarbij qua kosten niet zo gek veel uitmaakt of je vervolgens wat kleins (zoals de skirts) mee spuit of niet.

Kortom, ik zou eens een rondje langs wat schadebedrijven maken en dan eens kijken waar je op kunt uitkomen ...

Link naar reactie

Heb van het voorjaar hele auto (de rode) laten spuiten en velgen laten bij werken (lees geheel opnieuw gespoten 2 kleuren) kosten €1250 kost dan wel wat extra tijd (2 weken) want de mannen doen het werk (demonteren, schuren e.d.) dan op de verloren uurtjes en tussen het reguliere (leasemij) werk door. Gewoon bij een regulier Schadenet bedrijf. Zou daar eens even een praatje maken

https://imageshack.com/i/07dsc01710lnj.

Link naar reactie

Vandaag de Z4 terug van de spuiterij - hier in Griekenland! Achter zij paneel (met tankdop), 1 deur en de zij-skirt. Gehele auto laten poleren - in totaal 400 euro. Ik geloof dat dit echter "exclusief BTW" was...

Een fotootje in de garage - moderne boel allemaal!

IMG-20141114-00437.jpg

Het resultaat is verbluffend - vakmanschap! Dit paneel was helemaal mat voorheen.

IMG-20141115-00439.jpg

Het resultaat:

IMG_5754.JPG

nog een shotje:

IMG_5761.JPG

De Crisis in Griekenland. Een BMW Z4 voor 9000 euro naast wat duurder speelgoed.

IMG-20140819-00215.jpg

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Inmiddels een stuk mooiere prijsopgaaf gekregen, net onder de helft van die eerste offerte, lig van hear say mooi werk. Ze leveren aan BMW dealers, dus ook prettige gedachte :-) Binnenkort m'n Zedje weer fris in de lak, lig motorkap, voorbumper, schermen tot waar nodig uitnevelen (tot horizontale deel ophoudt of tot de diagonaal door het logo(omdat daar de schaduwvlakken vallen, natuurlijk wel geheel blanke lak erover), deurrandje en de skirts :-) Bumper en skirts namen maar 300 extra voor hun rekening, voor dat geld kon ik dat niet laten :-)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...

Oeps, gewoon heel de post gemist! Goed geleverd werk, alles super strak gemaakt en een berg foto's van het werk onderweg ook. Alle putjes mooi gevuld en vlak, structuur ook gelijkend aan origineel en geen kleurverschil. Snap nu wel waarom de spuiter z'n werk ook aan de lokale BMW dealer levert :-)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

En wat, als ik vragen mag was nu de prijs van een motorkap?

Losse motorkap weet ik eigenlijk niet, totaal was 950, maar dat was deurrand, voorbumper, 2 skirts en heel de neus incl demontage en montage. En dan niet gewoon over steenslag een spuiten, maar alles mooi ingespoten en gevlakt.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Voorjaar 2015 bumper met oprijrit schade en bermlamp € 550.  In het najaar hagelschade motorkap verzekeringswerk. Ik zag zelf een stuk of 10 putjes maar ik wilde het ook laten spuiten ivm met steenslag.

Boven de €750 moest een expert komen.... Donderdag gebracht maandag daarop wilde ik bellen....hij was al klaar.  De verzekering heeft betaald € 2.150,00 .

Ik heb de werk order ingekeken....... Eén honderd zes en zeventig putjes......?????

Link naar reactie

Mijn ZZZZ gaat over 2 weken voor het oversluiten van bumper,motorkap,beide zij schermen en over de deuren nevelen (ook 3 beschadigingen op de bumper) voor €1200,-.

Ben bij verschillende bedrijven geweest rond Soest en de prijzen variëren tussen de €1000,- en €1600,-.

Zoek zeker een bedrijf waar de referenties goed van zijn.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Minimaal 2500 Euro, waarschijnlijker 4000 euro (zie onder).

Ook de zichtbare plaatdelen als je de deuren, motorkap + bovenzijde motiorrtuimte, kofferbak opent? Koplampen en achterlichte afplakken of verwijderen?

Raamrubbers afplakken of toch maar (beter) de voorruit er uit?

Goed afspreken met spuiter wat er moet/gaat gebeuren!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.