Ga naar inhoud

Coupe?


Hansie

Aanbevolen berichten

Ons wagen park bestaat uit een E46 330i touring en de Z3 , een 2 liter.

Nu is de Z een dagelijkse rijder en wilde deze gaan vervangen door een Z coupe maar hebben vragen over de benzinekosten.

Mijn 3 liter doet volgens de BC 1 op 10 (veel snelweg) maar wat doet deze motor in de coupe?

Is een 2.8 te vergelijken qua kosten?

Rijden toch zo'n 25.000 km per jaar me.

Ben 2 meter lang, pas ik wel in en coupe?

Mcoupe is een droom maar gezien de KMS buiten bereik (voorlopig)

aangepast door Hansie
  • Like 1
Link naar reactie

Ben zelf 181cm lang en het voelt alsof de Z3 Coupé me past als een handschoen. Als ik 19cm langer zou zijn, zou de Coupé denk ik best een krappe handschoen worden.

aangepast door Emi
Link naar reactie

De coupe verbruikt dus hetzelfde als mijn e46 zo'n beetje.

Nu nog ergens passen of ik überhaupt in een coupe pas, alhoewel mijn vriendin in de coupe gaat rijden (stoer hè) wil ik zelf ook wel...

Gaan toch de winter de cabrio nog rijden, net hardtopje gekocht.

Link naar reactie

Een z3 coupe testen ? Yeah!

Heb vandaag een hardtop gemonteerd en we kunnen weer even, voorjaar kijken we of we de coupe kriebel nog hebben.

Verkoopt een cabrio ook beter natuurlijk.

Wat wel opvalt : met een hardtop heb je veel meer hoofdruimte, scheelt vele cm!

Link naar reactie

Zonder een oordeel te hebben over coupé of cabrio, er zijn fans van beide modellen, twijfel ik er toch aan of een cabrio beter verkoopt. Volgens mijn bescheiden mening verkoopt een cabrio alleen maar beter omdat de prijzen lager liggen. De rede dat de prijzen lager liggen zijn de productieaantallen, ruim 291.000 cabrio's tegen iets meer dan 16.000 coupé's. Daar heb ik de ///M versies dan niet bij gerekend want dat is een hele andere markt.

Begrijp me goed, ik heb niets tegen cabrio's maar ook niet tegen coupé's, dus de discussie cabrio - coupé is hier niet aan de orde.

Wat de hoofdruimte met een hardtop betreft, ik heb er geen ervaring mee maar heb jij wel eens in een coupé gezeten zodat je vergelijkingsmateriaal hebt? Kan zo maar zijn dat je gelijk hebt hoor, ik vraag het me gewoon alleen maar af.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn 2.8 coupe doet op de snelweg 1 op 11/12 wanneer je op de cruise control 130km/h op de teller rijd. In de stad wil ik het niet weten :hypocritesmiley: .

Ik ben 191cm en ik heb een hernia. Na een lange constante rit heb ik geen gevoel meer in mijn benen. Maar dat accepteer ik. Deze auto is veel te leuk om weer weg te doen. Ik moet wat vaker pitstops maken :)

Ik haal de bult achter de stoel weg wanneer ik deze winter de stoelspeling ga verhelpen.

Je mag altijd bij me langs komen voor een proefrit. Maar ik denk dat het iets te ver weg is. Genemuiden!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik ben zelf 1.90m en pas prima in de Coupe met de standaard sportstoelen. Ik heb vorige week Recaro Pole Positions gekocht die uit de Coupe komen van een Duitser van 1.96m. Hij heeft de Recaro's in de laagste stand van de standaard adapters geplaatst. Ik heb ze op dezelfde wijze geïnstalleerd en ben daardoor nog een aantal centimeters dieper komen te zitten. Door het slanke design van de kuip kan ik de stoel nog verder naar achter schuiven zonder de bult te hoeven verwijderen. Al met al een behoorlijke winst. Maar of ik een Coupe zou overwegen met jouw lengte.......... ?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.