Ga naar inhoud

Gezocht oude z3 velgjes met gladde banden


Aanbevolen berichten

De titel zegt het al.

Ik zoek "oude" z3 velgjes met gladde bandjes, hoe smaller hoe beter.

Na de kartervaring gisteren wil ik eens een ochtend gaan driften in Lelystad.

En aangezien er net nieuwe bandjes op liggen lijkt mij het slimmer om met wat oud spul te gaan :lol:

Mocht iemand nog wat hebben liggen, ik hoor het graag.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik zou ook eens kijken wat er nog meer past op een Z3. Misschien vergroot dat je kansen om snel iets te vinden wel enorm. Passen E46 velgen bijvoorbeeld niet ook?

Link naar reactie

Dat is ook de bedoeling "hoe smaller hoe beter"

Ik denk ik vraag het eerst even hier om te zien wie er toevallig nog wat heeft liggen

Anders ga ik (met de juiste steekmaat) op marktplaats zoeken naar 2 velgjes met gladiaal bandjes :clapping:

Filmpje van ZZZ op KBO baan zal ik straks nog even posten in het reactie topic van de krentewegge rit

Wel bedankt voor het meedenken alvast!

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Alleen de bandjes achter :-)

Op de bijrijderstoel zit de directie en eigenaar van de zzz al :clapping:

Als het dunne bandjes zijn kan er wellicht in in de kofferbak en een op het rekje

Er zullen er vast wel meer te vinden zijn, maar dan moet de steek wel passen (steek 5 x 120)

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Klopt. 160 euro, en dan leer ik nog niks over de ZZZ onder controle houden inmodder, sneeuw en nat wegdek...

Volgens mijn maatje moet de zzz het makkelijk aan kunnen, is op nat wegdek dus je hoeft hem niet kapot te trappen (en anders was er met de krenttewegge ook wel wat kapot gegaan :-))

  • Like 1
Link naar reactie

Gisteren geweest in Lelystad samen met zwager. Onze auto een oude m3. Erg leuke ervaring met veel verschillende soorten auto's maar overwegend BMW's. Zat er ook aan te denken om het ooit eens met de zzz te doen wanneer ik gladde bandjes heb! In ieder geval veel plezier! Ik hoor graag of het driften beetje is gelukt! Ik vond het gisteren aardig hard werken.

Link naar reactie

Toen ik mijn ZZZ net een maandje had, wilde een toenmalige collega die auto eens zien. We besloten een ritje te maken waarbij ik aan het stuur zat. Op een industrieterrein in Utrecht schakelde ik net voor een 90 graden-bocht met zo'n 60km/u terug van de derde naar de tweede versnelling om in de bocht even een flinke dot gas te geven. Dat was een slechte actie. De auto brak direct uit en tolde verschillende keren om zijn verticale as. Rakelings langs bomen en lantaarnpalen.

Als gevolg van dit bijna-ongeval durfde ik maanden lang minder snel in mijn ZZZ te rijden dan in mijn toenmalige Toyota Avensis leaseding. Vooral in bochten. Totdat ik een cursus nam op het circuit van Assen. Het circuit had ik samen met een instructeur (een coureur die op hoog niveau in 325i's racet) een middag voor mezelf. Hij deed het één en ander voor in mijn auto terwijl ik naast hem zat, en daarna wisselden we van plek (eigenlijk gewoon rijles dus). De cursus heeft geholpen. Hoewel ik het na die middag nooit meer heb gedaan, kan ik nu driften, kan ik omgaan met bermen en lastige uitwijkmanoeuvres etc.. En...ik ben niet bang meer voor mijn auto.

Link naar reactie

^ ik heb het geprobeerd maar doe dat niet meer. Ik vind de M coupe echt een lastige auto om mee te driften. De M coupe breekt veel te snel uit, vooral op nat wegdek.. heb sowieso geen traction control erop. En driften met bomen en lantaarnpalen in de buurt.. oeffff!!

Link naar reactie

Ik ben dus inderdaad van plan om de auto op die manier wat beter te leren kennen.

Ik heb een 1.9 er in liggen maar ook daarmee kun je met een nat wegdek ineens achterste voren staan

Afgelopen zondag heb ik her en der wat kunnen spinnen....maar om hem dan goed onder controle te krijgen is basis kennis een minimale vereiste

Kijk ook eens hier

En daarnaast lijkt het mij gewoon leuk om te doen!

Misschien leuk als groepsuitje hahaha

Edit....mooie verhalen, nog geen velgjes en bandjes :blink:

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

^ Ik heb nog een set Z3M wielen liggen met banden met te weinig profiel voor de APK. Je mag ze best lenen. Alleen liggen ze in Rotterdam en wil ik ze graag na gebruik terug (al dan miet met banden).

aangepast door Emi
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.