Ga naar inhoud

Overweeg een Z4M roadster...


timewa

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben weer terug van weggeweest. Was even bang dat dit leuke forum uit de lucht was omdat de oude link niet meer werkte... regelmatig bookmark knopje geklikt wat resulteerde in teleurstelling omdat er een foutmelding kwam.

Gelukkig kwam ik er net achter dat het slechts een nieuwe URL betreft, blij om dit forum alive & kicking en met een mooie nieuwe look aan te treffen. Bedankt Rob & allen!

 

Vandaag weer even lekker een klein open ritje gemaakt, maak niet veel kilometers de laatste tijd maar dan is het dus des te meer genieten als ik met de ZZZ of ZZZZ op pad ga!

 

De Z4M is ook even bij een zeer vakkundige schadehersteller geweest om de 3 kleine plekjes die er waren weg te werken, met name een klein scherp deukje op het voorscherm stoorde me. En ik wilde de sidelights achter ook gespoten hebben in kleur. Daarnaast het interieur aangepakt: Reparatie slijtage instapplek (wang sportstoel) en een paar kleine plekjes in het leer op de deurpanelen aangepakt. Staat er weer helemaal fris bij en dat is toch wel fijn.

aangepast door timewa
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Moest dat dak niet "los" zoals ze dan bij jullie in de regio zeggen?:default_wink: 

 

Maar lekker hoor, een vroeg ritje in de natuur! :default_punk:  

Link naar reactie

Het dak is altijd open/los als ik ermee rijd, maar hier was ie geparkeerd. En dan doe ik hem meestal wel even dicht, al is het alleen al om het interieur schoon te houden.

 

Laatst even via OBD aangesloten om wat kleine parameters te wijzigen zoals b.v. irritante pieptoon als je de sleutel laat zitten. Alles weer goed ingseteld nu, maar tijdens uitlezen gaf hij ook aan dat er een fout is met de raambediening. Bij het clearen van de error komt ie meteen weer terug. Nu werken de ramen verder goed, maar wat wel opvalt is dat ze niet dichtgaan als je het dakje dicht doet en mijn vorige Z4 had het wel.

 

Ik heb al de onderstaande intialisatieprocedure geprobeerd om de beveiliging te herprogrammeren, maar dat bood geen soelaas. Is er iemand hier die er ervaring mee heeft?

 

 

Erasure of initialization:
• Open door window glass fully
• Actuate power window switch in "Open" position (second switch position) and hold down for between 15 and 20 seconds
This clears initialization of the power window. Anti-trapping protection and one-touch control (toll) function are inactive.
Check whether one-touch control (toll) function is inactive, otherwise repeat procedure.
Reinitialization:
• Close door window completely
• After upper end position is reached, interrupt actuation of power window switch and then hold switch again for approx. 1 second in "Close" position (second switch position)
• Open door window glass fully
• After upper end position is reached, interrupt actuation of power window switch and then hold switch again for approx. 1 second in "Open" position (second switch position)
• Close door window completely
• After upper end position is reached, interrupt actuation of power window switch and then hold switch again for approx. 1 second in "Close" position (second switch position)
This completes initialization.

Link naar reactie

Geen idee of dit iets is dat je kunt coderen? Had er bij mijn Z4 ook last van nadat de accu een tijdje los was geweest.

 

Het volgende werktte voor mij:

Raam helemaal open doen en schakelaar 5 seconden vasthouden, daarna raam dichtdoen en als hij helemaal bovenaan is de schakelaar loslaten. 

Kwam deze procedure op internet tegen: https://z4-forum.com/forum/viewtopic.php?t=196#:~:text=Push the open window button,Same procedure for both windows.

 

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Liep toevallig tegen een hele mooie E85 aan, een van de eerste 2003 modellen met veel leuke opties, met de kleur en wielen zoals ik 'm mooi vind. Werd scherp aangeboden en ondanks veel te veel auto's hier kon ik het niet laten... dit is 'm:

Z4_E85_gekocht_Feb2022.jpg

Zeer nette auto met wel een paar kleine technische dingetjes, en heeft een beurtje nodig. Doel is om hem voor de zomer weer tiptop te hebben en dan gaat een vriend hem even gebruiken (ik houd de M roadster zelf). Maar eerst nog 2 andere autoprojectjes afronden 🙂

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.