Ga naar inhoud

Overweeg een Z4M roadster...


timewa

Aanbevolen berichten

Wat me wel opvalt is dat de BMW onderdelen veel duurder zijn geworden. Met name sommige M onderdelen zijn echt buitensporig duur. Maar de normale seals en rubbertjes e.d. kosten dan weer geen drol, dus gewoon alles vervangen wat je tegenkomt. Sommige rubbers waren best hard geworden, sommige waren nog perfect, maar geen enkele reden om iets niet te vervangen wat mij betreft. Het is hobby dus het mag ook wat kosten 🙂

 

Vandaag weer 50km gereden. Loopt echt als een zonnetje, en dan in het zonnetje met dit weer... wat wil je nog meer, heerlijk!

 

 

Z4M_31MAR20.jpg

Z4M_31MAR20b.jpg

Link naar reactie

Veel onderdelen van oudere Bmw's stijgen 10/15% per jaar volgens mij.

In 2017 kocht ik mijn 1e E85 en als ik soortgelijke onderdelen vergelijk die ik nu heb vervangen aan mijn 2e E85 kan ik mooi de prijzen vergelijken.

Link naar reactie

Bij mijn 1e E85 vond ik de prijzen ook enorm meevallen bij de dealer (destijds Smudde Enschede), zo'n 7 jaar geleden. 

 

Dat nu de M-specifieke onderdelen zoals lagers, bougies e.d. veel duurder zijn, dat begrijp ik wel, maar andere generieke onderdelen zijn volgens mij zeker keer 2 gegaan in die 7 jaar.

 

Een onderdeel dat ik nog wil vervangen is de afdekkap bij de ruitenwissers en voorruit, die is wat verweerd. Kost €170, voor een simpel zwart plastic afdekplaatje, vind ik vrij extreem.

aangepast door timewa
Link naar reactie
  • Administrator

^ Ja, het wisselt heelt sterk per onderdeel. Er zijn zelfs onderdelen die in tien jaar meer dan vier keer zo duur zijn geworden, zoals de knoppen van de radio. De paravan is de laatste jaren volgens mij ongeveer twee keer zo duur geworden ...

Link naar reactie

Niet courante voorraad aanhouden kost nu eenmaal veel geld, en die liefhebbers zoals wij, betalen toch wel......

Link naar reactie

Tja, de mijne is nogal bros geworden. Schijnt sowieso een probleem te zijn bij Z4tjes, en de mijne heeft in California heel wat zonuurtjes gezien. Dat heeft ook z'n voordelen, want de onderkant is volledig roestvrij en nog als nieuw. Maar een paar plastic delen die (met name optisch) hun beste tijd hebben gehad wil ik t.z.t. vervangen.

 

Maar ik heb eerst nog een paar krasjes en een deukje die ik nog aan wil laten pakken. Het liefst door een schadehersteller die ik in nature kan betalen.... een weekendje Z4M gebruiken ofzo 🙂

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Hallo allen, ik sluit even aan bij dit topic. Na al jaren een 2.5L E85 gereden te hebben heb ik nu de mogelijkheid om een M aan te schaffen. Mijn huidige Z4 heeft er nu al ongeveer 3 ton opzitten en ik verwacht wat reparaties die eraan zitten te komen. Mijn oog is gevallen op een M, waardevaster en toch wel een upgrade tov de 2.5L, daarnaast hoef ik er nu niet meer wekelijks mee te rijden dus het wordt een opvolger die niet hard hoeft te werken. Mijn vraag aan jullie; de Z4M die ik op het oog heb heeft 220k gereden, maar staat voor een redelijke (denk ik?) prijs te koop (rond de 22k). Vanuit de huidige auto weet ik wel welke reparaties eraan staan te komen en de kosten. Nu wil ik best wel wat extra (preventief) investeren in de M, maar mijn vraag is of er rond deze km stand grote kosten aan staan te komen en op welke verschillen ik moet letten tov de 2.5L (de sticky steering, kap enz problemen zijn, helaas, bij mij bekend in de serie). Ik laat eerst eens bij de lokale BMW dealer de historie nagaan in de hoop dat hij dealer onderhouden is geweest. Dank! Groet

Link naar reactie
15 uren geleden, Marcus16 zei:

Hallo allen, ik sluit even aan bij dit topic. Na al jaren een 2.5L E85 gereden te hebben heb ik nu de mogelijkheid om een M aan te schaffen. Mijn huidige Z4 heeft er nu al ongeveer 3 ton opzitten en ik verwacht wat reparaties die eraan zitten te komen. Mijn oog is gevallen op een M, waardevaster en toch wel een upgrade tov de 2.5L, daarnaast hoef ik er nu niet meer wekelijks mee te rijden dus het wordt een opvolger die niet hard hoeft te werken. Mijn vraag aan jullie; de Z4M die ik op het oog heb heeft 220k gereden, maar staat voor een redelijke (denk ik?) prijs te koop (rond de 22k). Vanuit de huidige auto weet ik wel welke reparaties eraan staan te komen en de kosten. Nu wil ik best wel wat extra (preventief) investeren in de M, maar mijn vraag is of er rond deze km stand grote kosten aan staan te komen en op welke verschillen ik moet letten tov de 2.5L (de sticky steering, kap enz problemen zijn, helaas, bij mij bekend in de serie). Ik laat eerst eens bij de lokale BMW dealer de historie nagaan in de hoop dat hij dealer onderhouden is geweest. Dank! Groet

Betreft het de zwarte M met creme interieur van Gerard?

Link naar reactie

S54 zijn berucht voor de drijfstang lagers, moeten met een interval van rond de 100k vervangen worden.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat zijn eigenlijk wel de meest beruchte punten van de Z4M: de drijfstanglagerschalen, de kettingspanners (breken wel eens stukjes vanaf), de vanos en zeker bij zo'n kilometerstand zou kleppenstellen wel eens aan de orde kunnen zijn. 

 

Maar het eenmalig vervangen en aanpakken van die problemen kun je natuurlijk gewoon begroten en daar rekening mee houden bij wat je voor de auto wilt betalen.

 

Wat voor mij veel belangrijker zou zijn bij een S54 met iedere, maar zeker met deze kilometerstand is een van A-Z sluitende onderhoudsgeschiedenis. Niet alleen een afgestempeld boekje (koop je op iedere straathoek), maar alle facturen en inzicht in alles wat er aan de auto is gedaan. Als de drijfstanglagerschalen bijvoorbeeld nog nooit, of maar één keer vervangen zouden zijn in die 22o dkm zou ik er al geen zin meer in hebben. Als de olie niet regelmatig gewiseeld is evenmin, etc., etc.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog steeds op zoek. Amerikaanse kom je wel tegen, maar vaak zonder duidelijke historie (en de missende parkeersensoren zijn toch wel irritant;)). Ik wil graag een sterlinggrau gekleurde. Geduld is een schone zaak, ondanks ik er weinig aangeboden zie worden, zeker in Nederland. Dus mocht iemand overwegen (of iemand kennen) zijn Z4M te verkopen, let me know. Enige waar ik momenteel mee bezig ben is deze https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1614364260-bmw-z4-m.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 als de prijs goed is, is een wrap/overspuiten een optie. Iemand een mening over deze?

Link naar reactie
  • Administrator
15 uren geleden, Marcus16 zei:

Nog steeds op zoek.  ... Geduld is een schone zaak, ondanks ik er weinig aangeboden zie worden, zeker in Nederland. ... Enige waar ik momenteel mee bezig ben is deze https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1614364260-bmw-z4-m.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 als de prijs goed is, is een wrap/overspuiten een optie. Iemand een mening over deze?

 

Ja, het aanbod is schaars op het moment, eigenlijk in heel Europa. 

 

Van die Belgische kun je op basis van de foto's niet zo heel veel vinden. Meest beslissend is het onderhoud natuurlijk. Een afgestempeld boekje zoals ind e advertentie stata is leuk, maar ik zou toch op een map met facturen hopen. Mij vallen verder een paar kleine, maar niet onoverkomelijke dingetjes op: geen goede foto's van bestuurdersstoel, pook en stuur. Daar zou dus sliijtage kunnen zitten (maar dat hoeft niet). Ik zou verder hopen dat dat lelijke aftermarket displaytje bij het middelste ventitaltierooster te verwijderen / verplaatsen is. En het lijkt of de bumper rechtsvoor schade heeft, maar dat zou ook reflectie kunnen zijn.

 

Als je de tot nu toe geboden bedragen ziet en hoe lang deze al te koop staat, ben ik benieuwd waarvoor hij uiteidnelijk weg mag. Ik verwacht eigenlijk voor een bedrag waarvoor je er in Nederland geen vindt. Hij kan dus zeker de moeite waard zijn.  

Link naar reactie
23 uren geleden, Marcus16 zei:

Nog steeds op zoek. Amerikaanse kom je wel tegen, maar vaak zonder duidelijke historie (en de missende parkeersensoren zijn toch wel irritant;)). Ik wil graag een sterlinggrau gekleurde. Geduld is een schone zaak, ondanks ik er weinig aangeboden zie worden, zeker in Nederland. Dus mocht iemand overwegen (of iemand kennen) zijn Z4M te verkopen, let me know. Enige waar ik momenteel mee bezig ben is deze https://www.2dehands.be/a/auto-s/bmw/m1614364260-bmw-z4-m.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618 als de prijs goed is, is een wrap/overspuiten een optie. Iemand een mening over deze?

Wat zonde deze originele Imola rode over te spuiten naar (saai) grijs! (mijn mening...). Imola, dé kleur voor een Z4M wat mij betreft

 

Als dat je plan is koop ik deze wel om hem dat lot/leed te besparen 😁

aangepast door Zedje
  • Like 2
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 4-1-2021 om 20:15, Zedje zei:

Wat zonde deze originele Imola rode over te spuiten naar (saai) grijs! (mijn mening...). Imola, dé kleur voor een Z4M wat mij betreft

 

Als dat je plan is koop ik deze wel om hem dat lot/leed te besparen 😁

Ik doe maar even een kleine upgrade naar een 3 liter en verkoop mijn 2,5 liter. Dan heb ik een opstapje naar de M! Dank voor alle reacties!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.