Ga naar inhoud

Z3 start niet meer


Billie

Aanbevolen berichten

Hey techneuten, mss herkent iemand deze symptomen want er zijn tal van redenen waarom ze niet zou starten maar ben zelf niet technisch genoeg...

Staat een weekje stil dus vorige week nog probleemloos gereden. Vanmorgen wil ik starten en krijg alleen een tikkend geluid te horen en een zoemend geluid dat blijft duren zolang het contact opstaat. Bij het opzetten van het contact lijkt alles ook normaal. Alle controlelampjes branden even maar gaan daarna gewoon uit behalve de lampjes die horen uit te gaan na het starten. Bij de vorige beurt zijn de bougies vervangen en de beurt daarvoor zijn er nieuwe in-en uitlaatsensoren geplaatst. Gaat om een z3 2.2 uit 2001 met een kleine 84000 km op de teller.Iemand een idee wat dit kan zijn?

  • Like 1
Link naar reactie

Denk dat ik idd de accu eens ga doormeten en eens opzoeken hoe lang die er al inzit. Wordt wel elke week mee gereden en altijd ritten van meer dan 100 km dus zou ik denken dat die dan voldoende kan opladen.

Link naar reactie

Typisch gevalletje dode accu...... Net iets te weinig stroom, even startkabels proberen en hij loopt wed ik !

Link naar reactie

ok. bedankt voor de replys. Ik vrees dat het dan een nieuwe accu zal worden. Zal dit wel pas zaterdag kunnen checken.

Link naar reactie

Net even de accuspanning gemeten. Geeft 11.4 v aan. Als ik contact aanzet zakt de spanning tot even boven de 10 v en als ik vervolgens probeer te starten zakt ze even onder de 10 v. Zodra contact uitgezet is gaat het terug naar 11.4 V. Zijn deze waardes hoog genoeg of is de accu stuk? Heb om te vergelijken even de accu van mijn motor opgemeten en deze gaf 12.84 v aan wat mij een gezondere waarde lijkt.

Link naar reactie

Blijkt dat de huidige accu er nog maar 3 jaar inzit. Is een anwb accu, Staat geen merk op. Kleeft alleen een anwb sticker op met november 11 en 3 jaar garantie...3 jaar is wel een erg korte levensduur maar langs de andere kant echt veel wordt er natuurlijk ook niet mee gereden...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vanmorgen had mijn Z3 er ook geen zin meer in. :(

2 weken geleden nog 150 km gereden, dus vol weg gezet, nu gaat de startmotor bijna niet meer rond.

Ik ben dus ook aan een nieuwe toe.

aangepast door Jack-z3
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.