Ga naar inhoud

wat gebeurt er als ik z3 M achterschokdempers


.cornelis.

Aanbevolen berichten

Monteer op een gewone z3 roadster, de plunjerstang van de M dempers zijn 15mm langer, uiteraard ook dikker . Is het te vergelijken met sportschokkers? Ligt ie steviger op de weg? Kunnen de M veren verwisseld worden met de gewone veren of wordt het dan een jong veulen? Vroegah legden we een zak cement voor in de vw kever om een strakkere wegligging te krijgen, moet ik dat achterin ook doen als ik M veren monteer. ;-)

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

De eerste vraag is of het past. Daarvan zou ik denken van wel (maar ik rij een Z4) omdat je z3 waarschijnlijk oorspronkelijk ook met M onderstel geleverd kon worden.

Zoals je zelf al aangeeft komt je auto met een compleet M onderstel (dempers + veren) ongeveer 1,5 cm lager te liggen. Dan ligt je z3 ook steviger op de weg en is hij als geheel minder springerig. Omdat alles iets korter en stugger is heb je bijvoorbeeld bij drempels juist iets minder verre uitslag / inveren.

Als je onder sportschokkers verstaat KW of Bilstein dan is een M onderstel echt een tussenvorm. Beide merken zijn standaard nog veel stugger. Mijn vriendin vond dat in de vorige Z4 niet leuk meer. Ik heb daarom nu de combinatie van M dempers en Eibach veren.

Ik dacht dat in je post eerst stond dat je het alleen achter overwoog. Misschien verkeerd gezien. Als je dat wel overwoog: nooit doen. Je onderstel moet rondom op elkaar zijn afgestemd.

Link naar reactie

@Maurits Ik overwoog inderdaad alleen achter, de stang van de achterschokdempers zijn 15mm LANGER, bij montage komt het geheel dan toch hoger te staan?.

Ik hebnu de M schokkers achter gemonteerd en de originele veren laten zitten. Mijn z3 is afgeleverd met M onderstel volgens de OEM site. Omdat ik ook de veerpootlagers heb vernieuwd weet ik niet echt goed of de dempers de stugheid veroorzaken ofdat ook de veerpootlagers dit veroorzaken, de oude vpls waren gescheurd waardoor de demperstang open neer danste. Mijn idee is dat wanneer ikde M veren er ook bij onderzet dat ie helemaal als een baksteen wordt, omdat ik niet het gereedschap heb om ee voirdempers met veren te monteren heb ik dat maar ff overgeslagen. Kun je stellen dat wanneer je nieuwe " gewone" dempers monteert dat eea ook stugger wordt? De huidige dempers zijn ook al 163500 km oud. gister ff wat drempels gereden, met de oude schokkers kwam ik nog al eens met de reservewielbak op de straat terecht, daar had ik nu geen last van maar vond eea toch wel erg HARD neerkomen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.