Ga naar inhoud

Geen Becker ......


Adept Z3

Aanbevolen berichten

Vandaag de Becker Indianapolis teruggestuurd die ik via Marktplaats had gekocht.

Er mankeerde helaas het nodige aan; o.a. de blue-tooth functie die niet meer werkte.

Bovendien heeft dit toestel geen usb- en aux-aansluiting en dat mis ik

Maar wat dan?

Ik heb een AV8950bt en ben daar eigenlijk best tevreden mee, ware het niet dat het inbouwframe niet in de uitsparing van mijn Z3 past.

Toch is het een standaardafmeting en tot nu toe heeft hij wel in twee andere auto's gepast.

Ik dit een bekend 'verschijnsel', dat de afmeting van de uitsparing in de Z3 kennelijk iets te krap is?

En - zo ja - wat zijn de oplossingen hiervoor?

Zelf denk ik eraan om de 'velsrand' van het frame aan de linker- en rechtkant gedeeltelijk af te slijpen, waardoor hij (waarchijnlijk .... !!!) wel past.

Ik hoor het graag van jullie.

Groet, Teun

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hai,

Tja, .... 'k weet ok nie <_<

'k Zit hier ok nog maar net .....

In elk geval ..... ik heb het opgelost, door aan alle kanten van de - iets te brede - rand een paar millimeter af te schuren met de machine ..... en nou pas 't ie keurig.

Verder was één van de lampjes achter de verwarmingsknoppen naar de knoppen .....

Heb gebruik gemaakt van de 'how to' hierover op deze site, maar heb het uiteindelijk toch op een iets andere manier opgelost.

Het ging om het lampje aan de linkerkant (van voren gezien), dus de verlichting van de driestandenknop.

Via de uitsparing van de radio kan de unit worden losgeschroefd en -geklikt (zie de betreffende 'how to'), waarna het geheel in de instrumenten-ruimte omhoog kan worden geschoven waarbij de fitting goed te benaderen is.

Ok, lampje - dat één geheel vormt met de fitting - eruit en naar de Gami (en nog een ander bedrijf) ...... nada dus.

Wel had Ralva in Elden een vergelijkbaar lampje met een fitting-doorsnee die hetzelfde was als het origineel: 8mm.

Opgetogen op weg naar de BMW-dealer in Arnhem en daar wist met te vertellen dat zo'n minilampje ...... bijna 15 euro moest kosten.

Terug naar Ralva dus, en met minimale aanpassing kostte de vervanging zegge en schrijve ....... 2 euro.

Hadden jullie dat nou ook, toen je je Z3 (of 4 uiteraard) nét had, dat iedereen er wel even in wil rijden ..... of hem wel een keertje wil lenen?

Afijn, gistermiddag met een kennis (hij aan het stuur uiteraard) een 'rondje Posbank' gedaan. Het blijft een geweldige omgeving om rond te toeren .... voor zover jullie het daar nog niet kennen..... wellicht iets voor de organisatie van een Z3-dag?

Verdere wederwaardigheden volgen .... uiteraard.

aangepast door Adept Z3
Link naar reactie

Als alle andere resources verstek laten gaan wil ik nog wel eens heil zoeken in Boekhuizen in Doetinchem

Lampjes die ik bij de BMW in Arnhem per te veel en te duur moet kopen, worden in Doetinchem nog wel eens los verkocht tegen betere prijzen

Als je ze een beetje kent willen ze je de onderdelen ook wel toesturen, vooraf betaling is dan wel vereist..

en, als je een leuk ritje weet te maken in de buurt van Arnhem, we hebben een enthousiast clubje 026 leden die dan vast wel mee willen rijden als je dat organiseert

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Inclusief een 033 lid :wink:

Posbank is altijd leuk.

Aha .... Amersfoort (?).

Daar heb ik 'n broertje wonen ... in Vathorst.

Heeft zo'n vette KIA mpv en helemaal niks met cabrio's .... laat staan BrrMmWwww ZZZZZ.... et.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is hij van de melkboer ... dit kán toch niet ... :)

aangepast door Adept Z3
Link naar reactie
  • Administrator

In elk geval ..... ik heb het opgelost, door aan alle kanten van de - iets te brede - rand een paar millimeter af te schuren met de machine ..... en nou pas 't ie keurig.

Pics or it did not happen. Ik ben benieuwd hoe dat er uitziet en wat voor machine je hebt gebruikt.

Link naar reactie

Pics or it did not happen. Ik ben benieuwd hoe dat er uitziet en wat voor machine je hebt gebruikt.

Nou ja, zo ingewikkeld is het allemaal: niet de rand om de radio in te bouwen in de Z3 zit verzonken in de console.

Meestal monteer je eerst een inbouwframe dat bij de radio hoort in die ruimte. Dat frame heeft aan de voorkant aan alle zijden een 'flens'.

En die was bij mij net iets te breed, waardoor hij niet in de console paste .... that's it.

Dus met een multi-tool machine met metaalschuurpapier die rand aan alle zijden smaller gemaakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.