Ga naar inhoud

Zoektocht.


Peter Jan

Aanbevolen berichten

Afgelopen winter had de eerste echte kennismaking met de z3. Aangezien ik eigenlijk verfent motorrijder ben had ik mijn twijfels bij een cabrio. Zou het echt net zo leuk blijven als in het begin? Ja! Blijkt het antwoord te zijn. Ik pak de z3 sneller dan de motor (goldwing gl1800) als ik samen met de vrouw op pad ga. Inmiddels al vele ritjes gemaakt en ik gebruik de z3 ook echt voor toertochtjes zoals ik met de motor doe. Veel binnendoor weggetjes en zoveel mogelijk bochten met als het even kan een helling erbij. Gisteren voor de zoveelste keer naar de Eifel geweest en dan blijkt dat de 1.8 wel wat power tekort komt. 5000toeren in drie en dan eigenlijk al weten dat het niet zijn 4 gaat worden om de helling te bedwingen. Sowieso heeft hij wat weinig power onder de 2500 toeren maar in het vlakke land gaat het prima. Snelle inhaal acties doe ik zoals met een oude diesel. Terug laten vallen, aanloop en dan ervoorbij.

Thuis eens gedacht wat de volgende z3 moet hebben. Beginnende met een 6 cilinder en dan liefst de 2.8, automaat, cruise control en een afneembare trekhaak voor de aanhanger die normaal achter de motor hangt.

Van de week deze maar eens te koop zetten en dan weer avonden lang alle verkoopsites in de gaten houden.

Tips en opmerkingen zijn altijd welkom

Link naar reactie

Als je meer motorgeweld wilt kan ik je de 'Mk I' 2.8 aanraden (in Z3-jargon: prefacelift widebody, enkel Vanos).

Die is van zichzelf al zeer decent gemotoriseerd, en makkelijk en betaalbaar te modificeren naar meer vermogen/toeren als je meer performance wilt.

De automaten zijn redelijk bulletproof en ontbreken van cruise control hoeft geen reden zijn 'm te laten staan: kijk of er een kabeltje met platte stekker uit de zekeringkast (tegen het schutbord aan de bestuurderskant) komt, dan is achteraf inbouwen van cruise control allesbehalve een financiële aderlating.

Verder is mijn volstrekt [hoestbui] objectieve [/hoestbui] mening dat de lijnen van de oude widebody de mooiste in het Z3-gamma zijn... :guitar:

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

Inderdaad moet de volgende krachtiger zijn en dan komt al snel de 2.8 in beeld. Tenminste die kom ik regelmatig tegen, tegen een redelijke prijs. Een automaat moet het bij voorkeur ook wezen want dat met het handje schakelen doe ik in mijn andere auto's (golf en een bmwf11) al jaren niet meer. Een cc lijkt me makkelijk om een constante snelheid te rijden op de snelweg want daar rij ik open niet sneller dan 130km/u ivm de herrie en de wind. Met het kapje dicht rij ik sowieso niet want dan krijg ik claustrofobie ;-)

Van de week in ieder geval eens rijden in verschillende z3's, eentje zonder automaat (2,8) om te kijken of dat echt een must is met dat hoge koppel en in een 2,2. Kijken of die me kan bekoren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

...aangepast 2.5 inlaatspruitstuk...

...maar voor de rest kom je denk ik toch in het uitlaatspruitstukken...

Het boodschappenlijstje

  • 2.5 inlaatbrug (M50B25)
  • ASC delete
  • vergroot gasklephuis
  • andere injectoren
  • aangepaste software

is goed voor tientallen PK's extra, en voor de geduldige online-winkelaar-annex-doe-het-zelver voor een paar honderd Euro te realiseren. Hier vind je mijn topic over deze mods. RVS uitlaatspruitstukken zijn in de VS redelijk goed verkrijgbaar; ik betaalde ongeveer 250 Euro inclusief verzend-/douanekosten voor een set.

Voor drastische vermogenswinst heb je absoluut gelijk: dan kom je in supercharger-/turboterritorium en is het verstandiger/goedkoper om naar een :m: te kijken...

Van de week in ieder geval eens rijden in verschillende z3's, eentje zonder automaat (2,8) om te kijken of dat echt een must is met dat hoge koppel en in een 2,2.

Veel succes én plezier!!

  • Like 1
Link naar reactie

Dat klinkt absoluut lekker maar gaat de z3 dan niet met MIJ rijden i.p.v ik met de z3? Ik kan een leuk stukje sturen maar of mijn vrouw zo'n auto aankan wens ik te betwijfelen hahaha!!

Link naar reactie

Nu ik heb een M coupe en daar kan je ook prima rustig in rijden, het blijft altijd het rechter voetje :hypocritesmiley:

Veel plezier en succes met de zoektocht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.