Ga naar inhoud

Gezamenlijke verzekeringsinkoopactie


Aanbevolen berichten

  • Administrator

^Dat heb ik nou ook altijd als ik een verzekeraar op TV / radio hoor beweren dat het daar toch echt stukken goedkoper is. Waarbij je dan ook nog zo af en toe moet bellen voor een premie opgave omdat wij in van die wilde auto's rijden (ratio gewicht: pk 1:7 of minder is op sommige websites automatisch een reden om te moeten bellen)... <_<

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ondertussen is het begin/midden september.

Ik wil dus nu gaan kijken welke verzekeraar iets voor ons zou kunnen betekenen.

Hiervoor zijn jullie suggesties welkom, zoals uit bovenstaande te lezen valt, zijn er al mensen die suggesties hebben.

Stuur mij een PM met daarin:

-Beoogde verzekeraar en onderbouwing voor de keuze

-Contactgegevens van deze verzekeraar.

-Mocht ik nog meer informatie nodig hebben zal ik dit melden.

Mocht iemand interesse hebben om mee te gaan in de contacten/onderhandeling dan ook graag een PM :-)

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie
  • Administrator

Heb je de in dit topic her en der genoemde verzekeraars (BeInsured, Turien via Meeus) al geprobeerd? Je kunt ook nog eens kijken welke verzekeraars er boven komen als je op "youngtimer verzekering" googlet en daar de interesse peilen.

Link naar reactie

Thnks voor de links naar het topic en het advies.

Ik hoop echter ook op input van de mensen zelf, met een beetje mazzel hebben we dan een kruiwagen wat het misschien iets makkelijker maakt om zaken voor elkaar te krijgen...

Maar ik neem je adviezen (hoewel afgesproken dat er geen namen in dit topic mochten komen, gelukkig ben jij echter admin) mee.

Thanks

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • Administrator

Ik zal ff geen naam noemen, alhoewel die al tig keer in het verleden voorbij is gekomen, maar ik heb van de week eerst een erg onprettige ervaring met mijn verzekeraar gehad maar na een telefoontje zeer goed en prettig opgelost...

Er bleek een note gestorneerd te zijn in oktober. Normaal krijg ik dan via bankmail een berichtje, maar nu niets. Helaas werd de post nog naar mijn adres in Arnhem gestuurd waar ik al sinds half oktober niet meer was geweest. Kortom... 2 herinneringen en 2 aanmaningen later waar ik dus niet van op de hoogte was, bleek ik al een maand onverzekerd rond te rijden. De volgende termijn was inmiddels allang afgeschreven, alleen bleek hun systeem dat niet te hebben verwerkt. Kortom, excuses van beide kanten, alsnog netjes opgelost, auto blijkt bij prolongatiebetalingen gewoon verzekerd, alleen voor het RDW niet. Artikeltje 34 WAM dus.

Keurig opgelost en een alleraardige man aan de foon gehad. Top!

Link naar reactie

Ik mag geen reclame maken, dat ga ik dan ook niet doen. zie reactie hieronder...

'Veranderd door 2.5si, 17 December 2014 - 10:09.
Zie openingspost: we zouden hier geen reclame voor specifieke bedrijven doen, zou per PM met Roy gaan.....'

en werk voor geen enkele maatschappij, krijg geen premiereductie / voordeeltje / of wat dan ook,

maar... ik gun jullie wel een erg interessante verzekering.... en wil mijn ERVARING met jullie delen...

SNELHEID is nu eenmaal geboden...

Het einde van het jaar komt er aan en dat betekent misschien weer premieverhoging.

Degenen die nog snel een prima verzekering willen hebben op basis van taxatiewaarde, kan ik op weg helpen.

Waar je op moet letten zijn de dagwaardes die de diverse verzekeringen uitkeren.

Kijk niet als doorslaggevend naar je premie, maar naar de schadeuitkering. Schrik niet...

Als voorbeeld: dagwaarde van een Z3 2.8 1998 is momenteel € 2589,-.

Daar kun je dan wel een lage premie voor rekenen als verzekeringsmaatschappij. Snap ik...

De mijne is nu voor € 12.500,- taxatiewaarde verzekerd, tegen praktisch dezelfde verzekeringspremie.

Ik moest alleen wel een alarm inbouwen en laten taxeren. Dat zijn dan de extra kosten.

Zie verder eerdere berichten van mij. De ervaring die ik inmiddels heb is prima (gerenommeerde verzekeringsmaatschappij), de getaxeerde waarde ook.

Note: let op... iedereen mag zich taxateur noemen. Er is er op dit moment maar 1 die werkelijk beëdigd is en waar bij ellende rekening mee wordt gehouden.

Werkt ook voor justitie / politie.

Ik zie jullie PM berichten wel tegemoet.

Alvast fijne feestdagen en een gezond en probleemloos 2015!

aangepast door Bossie
Link naar reactie
  • Administrator

Ik snap dat er geen kwaad achter zat Bossie. Lijkt me goed opgelost zo en nuttig voor mensen om te weten.

Overigens: veel verzekeringsmaatschappijen bekijken bij autoverzekeringen volgens mij aan het einde van de looptijd van je huidige verzekeringstermijn (doorgaans: oorspronkelijke ingangsdatum + een jaar) tegen welke premie de verzekering verlengd wordt, anders dan bij bijvorobeeld je zorgeverzekering zit je daarbij dus niet vast aan het jaareinde ... Ook anders dan bij bijvoorbeeld je zorgverzekering: je autoverzekering kun je doorgaans na een bepaalde periode iedere maand opzeggen / oversluiten ...

Link naar reactie

Ik snap dat er geen kwaad achter zat Bossie. Lijkt me goed opgelost zo en nuttig voor mensen om te weten.

Overigens: veel verzekeringsmaatschappijen bekijken bij autoverzekeringen volgens mij aan het einde van de looptijd van je huidige verzekeringstermijn (doorgaans: oorspronkelijke ingangsdatum + een jaar) tegen welke premie de verzekering verlengd wordt, anders dan bij bijvorobeeld je zorgeverzekering zit je daarbij dus niet vast aan het jaareinde ... Ook anders dan bij bijvoorbeeld je zorgverzekering: je autoverzekering kun je doorgaans na een bepaalde periode iedere maand opzeggen / oversluiten ...

Verlenging: heb je zeker gelijk in.

Eigenlijk is er maar 1 feit dat telt: wat keert een verzekering uit bij totall loss... Restwaarde of taxatiewaarde. Hierop zul je een verzekering moeten beoordelen.

Anders ben je echt een dief van je eigen portemonnaie. :muur:

Link naar reactie

^ Vind ik vrij veel. Heb je weinig schadevrije jaren of is het verzekeren van een 35is zoveel duurder dan een 30i? Ik betaal € 50 per maand - all risk, geen inzittendenverzekering.

Ik heb de maximale schadevrije jaren Jeroen,en misschien kan ik ook wel net iets goedkoper gaan hoor,maar dit is wat ik betaal als ik blijf zitten bij de anwb(unigarant)

Wat is de nieuwwaarde van jou 3.0I? (zoals deze op de factuur van bmw stond destijds)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.