Ga naar inhoud

Gezamenlijke verzekeringsinkoopactie


Aanbevolen berichten

Beste leden,

Met goedkeuring van de admins van dit wonderschone forum wil ik graag de actie "gezamenlijke verzekering inkopen" starten.
De bedoeling is uiteraard dat we tegen een gunstige prijs onze ZZZ(Z)-tjes kunnen verzekeren. Als het even kan tegen taxatie waarde.
Er zijn wat spelregels aan deze inkoop actie, ik hoop dat jullie hiermee rekening willen houden:

-Geen commerciële uitingen (bv ik ken iemand bij verzekeringsmaatschappij "X" die ons wel wil matsen. Reacties hieromtrent graag per PM naar mijn account)
-Ik wil dit topic graag "clean houden" (opmerkingen als, ik zie er geen heil in of veel succes voegen niet veel toe aan de actie, alle (goedbedoelde) adviezen ontvang ik dan ook graag per PM)
-Dit onderzoek naar de beste aanbieding dient open en fair te zijn, ik heb een van de admins gevraagd om met mij mee te kijken zodat ook zij weten dat we netjes en eerlijk werken. Tevens zal hij ook op naleving van de (forum) regels toezien.
-In deze topic zal een lijst met geïnteresseerden aangemaakt worden zodat in een overzicht te zien is wie er interesse heeft, je (forum) naam zal dus zichtbaar zijn. Al zie ik daar geen probleem in :-)
-Hoe meer ZZZ(Z)-tjes er mee doen, hoe groter de kans dat we slagen
-Komen we er niet uit met een verzekeraar....helaas pindakaas en no hard feelings :

het idee is:
-goedkoop collectief verzekeren tegen taxatiewaarde en met gunstige voorwaarden, zonder reclamemogelijkheden van de uiteindelijk begunstigde verzekeraar op dit forum.
-mocht er iemand zijn die "gelukkig meer verstand van verzekeren" heeft die mee wil kijken in de voorwaarden, ik kan hiermee wel wat hulp gebruiken, graag melden per PM
-gezien de vakantieperiode er aan komt zal er daadwerkelijk pas na de zomervakantie gestart worden met inventariseren

geïnteresseerden:
-Enigma
-HAL2001
-duikie
-JMAR
-EricV
-sandere39
-Toink
-Fer
-mario
-pampus
-Berent-Beau
-nickvankerkoerle

-Guido

-Boy

-ZZZ-Woudsend

-Zetter

aangepast door MarliesRoy
  • Like 1
Link naar reactie

Het gaat mij niet per definitie om (veel) minder, als echter ook tegen taxatiewaarde.

Ons zzz-tje heeft aan dagwaarde een appel en een ei, ik zou echter als hij kort word gereden wel iets vergelijkbaars terug willen kopen.

Als er iemand de neus in elkaar zou drukken is ie al total loss...niet leuk...nee helemaal niet leuk.

Ik zal je er morgen bij zetten, hopen op meer mensen...nu nog niet echt een onderhandelingspositie ben ik bang

Link naar reactie

Voorlopig inventariseer ik alle geïnteresseerden

Daarna kom ik terug op de gegevens die er benodigd zijn...

Ik kwam er trouwens vandaag bij Ruud achter dat we 16000 km hebben gereden sinds de laatste apk keuring vorig jaar.

Dat zullen de aanbieders denk ik ook wel willen weten....

Link naar reactie

ik heb ook interesse, zeker tegen taxatie waarde en geen dagelijkse auto (is van mijn vrouw) waarmee de Z kan meehobbelen.

Link naar reactie

Ik had mijn Z1 bij ....... verzekerd via de BMW Z1 club met extra korting tegen taxatie waarde.

Zij verzekeren al auto's vanaf 10 jaar tegen taxatie waarde

Mischien is met z3forum ook wel een afspraak te maken voor collectieve korting.


aangepast door Olivier van Epscheuten
zie spelregels topic starter
Link naar reactie

Ik heb mijn Z1 ook bij ....... verzekerd.
Z3 ivm meer gebruik bij een ander, iets duurder maar geen eigen risico.

aangepast door Ruud_19
zie spelregels topic starter
Link naar reactie

....... werkt uitsluitend met a$$urantietu$$enper$onen en een maximaal aantal kilometers van 7500 per jaar. Tegen extra betaling 10.000 kilometer per jaar. Voor mij geen optie. Een tussenpersoon wil alleen maar geld en doet verder niets en het aantal kilometers is te laag voor mij.

aangepast door Ruud_19
zie spelregels topic starter
Link naar reactie

Hallo MarliesRoy,

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb ook interesse, maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat verzekeringen toch wel heel persoonlijk zijn. Voor mij is belangrijk dat ik de auto bij schorsing (oa in de winter) de verzekering kan stopzetten, maar wel de diefstaldekking door kan laten lopen. Dit is bij veel verzekeraars niet mogelijk.

Via dit forum wel eens in contact gekomen met een assurantietussenpersonen, die bovenstaande flexibiliteit wel bood, ik dacht een hobby auto verzekering, had als voorwaarde dat de ZZZZ als 2e auto werd gebruikt, naast een hoofdauto en Max 7500 km/j. Voor mij prima, maar als je je auto moet laten taxeren (zou mooi zijn als we daar ook een inkoopactie voor op kunnen zetten), ad 150 euro elke 3 jaar, dan was de verzekering duurder dan mijn huidige verzekering zonder beperkende voorwaarden.

Enfin, ik meld me graag als geïnteresseerde aan!

Groeten,

BB

Link naar reactie

Hoi Bb,

Zoveel mensen, zoveel wensen.

We gaan zien wat er allemaal mogelijk is, hoe groter de groep hoe hoger de kans van slagen.

Taxatie proberen we uiteraard ook "en masse" te organiseren.

Nog even afwachten dus of er nog meer gegadigden komen, dan hebben we iets meer recht van spreken

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen maand heb ik een en ander meegemaakt,dat zeker de moeite van het vertellen waard is:

Nadat ik een alarm klasse lll had laten inbouwen, hetgeen mijn eigen keus was, belde ik mijn verzekering op, met de vraag wat voor voordeel mij dat zou geven vwb de premie. Tot mijn verbazing was dat 0. Daardoor werd ik wakkergeschud en ging ik op zoek naar restwaarde van mijn prachtige Z3 2.8 uit 1998.... Wat dacht je: 2.589 euro... Maakt niet uit in wat voor staat... (in dit geval dus een plaatje...) Dan loopt zo'n verzekering ook verder geen risico en dat beetje restwaarde kunnen ze wel bij schade uitkeren... Maar bij diefstal of total loss kan ik zo'n plaatje niet terugkopen voor dit geld.. Dus ik besloot verder te gaan zoeken. En ja, ik heb een antwoord gevonden waar wij allemaal iets aan zouden kunnen hebben: een verzekeringsmaatschappij die young-timers verzekert op basis van taxatiewaarde. Ik heb een taxateur gevonden, de enige in Nederland die is beëdigd en ook voor justitie en politie werkt. Hij heeft de Z3 getaxeerd op 12.500 euro, als zijnde in prima staat van onderhoud inclusief de waarde van de mooie 'toeters en bellen'. Deze waarde wordt, bij volledige vernietiging van de Z3, waar ik niet aan wil denken, gegarandeerd uitgekeerd en kan ik zo'n mooi exemplaar toch weer terugkopen. Dit geeft mij wat meer rust. Als jullie willen weten welke maatschappij en welke taxateur hierin de hoofdrol spelen, stuur me dan even een bericht. Dan zet ik je op het spoor. En de premie? Voor 53 euro per maand, volledig casco, is dat niet teveel betaald. Mijn oude premie was 38 euro. Laten we zuinig zijn op wat we hebben en op alle Z3's die er nog rondrijden. Op deze manier kan dat nog een poos zo blijven ook... En de taxateur? Zijn kosten meer dan waard.(Verbaas je maar over de prijs van zo'n rapport)

Wat je in ieder geval zou kunnen doen nav dit bericht: check je eigen verzekering eens en kijk ook eens naar de eventuele uitkering bij het volledig tenietgaan van je mooie Z3...

aangepast door Bossie
Link naar reactie

Gezien het feit dat de vakantie nog loopt, wil ik nog even afwachten totdat iedereen kans heeft gehad om te reageren bij terugkeer van vakantie.

Echter, we hebben momenteel nog niet voldoende opgaves om interessant te zijn voor een verzekeringspartij...denk ik.

Even afwachten, zullen we zeggen midden september als uiterste datum om aan te geven dat je interesse hebt....?

Link naar reactie
  • Administrator

^Bossie, ik heb jouw topic samengevoegd met dit topic, omdat er momenteel meer mensen nadenken over hoe een betere verzekering te krijgen. Roy, misschien kun je wat met Bossie's onlangs verworven kennis.

Bossie heeft het alleen voor elkaar gekregen, dus wellicht is de lijst die je nu al hebt wel interessant voor een verzekeraar.

Mogelijk probleem bij de gezamenlijke aanmelding is dat de Z3 (al) wel voorkomt in het boek "De onschatbare klassieker" en de Z4 niet. In ieder geval één "special treatment" verzekeraar / tussenpersoon combinatie baseert de bijzindere dekking daarop ...

Link naar reactie

OK, ik hoor het wel. De informatie deel ik graag met jullie. Waar het uiteindelijk om gaat is, dat we dit erfgoed zo lang mogelijk en mooi op de weg houden! De Young-timer leeftijd is hierbij natuurlijk van belang. Deze verzekering geldt vanaf 8 jaar.

aangepast door Bossie
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.