Ga naar inhoud

Sebring, Remus, Eisenmann


Guido

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn dit merken waarvan de uitlaten op een Z3 een geluid doorlaten dat wettelijk nog toegestaan is? Of is dat gewoon proberen en er ooit eens bij een politiecontrole achter komen? Ze dragen wel een E-keurmerk geloof ik, maar dat zegt ook niet alles.

Geplaatst:

Ik rij een Bastuck vanaf kat en die bevalt qua geluid heel goed. Niet te luid, mooi donker en op hogere snelheid net zo comfortabel (lees: lawaaiarm) als de standaard uitlaat. Dus op landweggetjes een fijn sportief geluid en op de snelweg rust.

  • Like 1
Geplaatst:

Je kunt ook Supersprint (www.supersprint.com) hier aan toevoegen; voorzien van goedkeuring, mooi donker geluid, geen drone ;-) Op m'n vorige 2 auto's gehad, overweeg er weer eentje aan te schaffen voor de Zzzz.

  • Like 1
Geplaatst:

Ik rijd al 10 jaar met een Eisenmann uitlaat, wordt wel luider naargelang de leeftijd.

Nu dus luider waar te nemen in het interieur, niet zo leuk tijdens lange autosnelwegritten.

Maar op landwegen een plezier in combinatie met de 6 cylinder :cool:

Verder moet je bij Eisenmann opletten voor de "gewone" en de race uitvoering.

De race heeft niet overal goedkeuring (alvast niet in Belgie, wel probleemloos in Dtsl).

  • Like 1
  • Administrator
Geplaatst:

Gaat dat luider worden nog steeds door? Ik ben er wel mee bekend dat een nieuwe RVS demper in ieder geval een geruime tijd ingereden moet worden (zeg 10.000 km) om tot volle sterkte te komen, maar dacht dat het daarna toch langere tijd stabiel zou moeten zijn ...

  • Administrator
Geplaatst:

^ die mede bepaald wordt door hoe het geluidsniveau zich na aanschaf / inrijden ontwikkelt ...

Geplaatst: (aangepast)

Thx voor de reacties. Ik heb een vier cilinder en mede daarom twijfelend over een andere einddemper. Er is echter weinig mogelijk om van de ovale uitlaat, 2 chrome pijpjes te maken. Voor het geluid hoeft het dus niet, en daarom dus ook de vraag welke de wettelijke geluidsnorm van +2db handhaaft.

aangepast door Guido

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.