Ga naar inhoud

BMW Z2 vanaf 2017?


Job ZZZ

Aanbevolen berichten

Eens, zou er ook geen moeite mee hebben ;)

Overigens niets mis met voorwielaandrijving, zeker niet bij glad weer!

Afgelopen winter toch 2 keer even vast gestaan met de Z3 vanwege achterwielaandrijving!

Een zzz en een zzzz, zijn totaal niet geschikt voor ritten in de winter, maar het zijn in mijn beleving auto.s voor mooi weer, dus een goede wegligging in de sneeuw lijkt me geen pre,

Ik zag van ruud 19 die link naar de plaatjes van de z2 en ( als dat em wordt) lelijk is ie niet.

Blijft lastig dan, maar ja er is nog de e 89 dus dat is dan een betere optie

Link naar reactie

^Mini bouwt natuurlijk voort op hun huidige modellen. Een sportroadster, zou een nieuwe lijn zijn, dat onnodige kosten en risico's met zich meebrengt. Laat staan dat ze dan het design van de Mini in de sportroadster moeten verwerken, wat het moeilijk maakt want je kunt al een Mini Cabrio kopen, dus dit moet dan wel onderscheidend zijn. BMW heeft de Z3, die eigenlijk geen 'echte' opvolger heeft gehad, doordat de Z4 op een ander segment is gericht. Met de Z2 kunnen zij voortbouwen op een bestaand product. Het zou gek zijn als BMW niet zou inspelen op zowel de vraag naar een opvolger voor een Z3, en de vraag naar zuiniger rijdende auto's. De Z3 rijder is ook ingedeeld in segmenten 4-cilinder, 6-cilinder en M Roadster. Zo was de M-roadster een concurent van de boxster en de 4-cilinder voor de (o.a.) mazda mx-5. Nu hebben ze met de Z4 alleen dus een concurrent van de boxster en dergelijke. Je kan je afvragen waarom ze nu pas dit segment weer benaderen.

Een luxe cabrio had ook gekund, kijkend naar de vraag naar luxe auto's in bv. China of Dubai.

Zolang je niet met maximale toeren op wil trekken en je niet op t circuit gaat rijden dan is de keuze van voorwiel en achterwielaandrijving voor mij niet echt belangrijk. Ik ben er wel nieuwsgierig naar, ziet er mooi uit en ze hebben er gelukkig voor gekozen een softtop te gebruiken.

Moet het niet zo zijn dat er ineens overal Z2's rijden... Beetje uniciteit is wel leuk.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Zolang je niet met maximale toeren op wil trekken en je niet op t circuit gaat rijden dan is de keuze van voorwiel en achterwielaandrijving voor mij niet echt belangrijk. Ik ben er wel nieuwsgierig naar, ziet er mooi uit en ze hebben er gelukkig voor gekozen een softtop te gebruiken.

Moet het niet zo zijn dat er ineens overal Z2's rijden... Beetje uniciteit is wel leuk.

Link naar reactie

^verschil van die voorwiel- en achteraandrijving is voor mij klein genoeg bij woon- werkverkeer om er geen afkeer tegen te hebben. Dat is uiteraard per persoon verschillend.

De reden waarom ik de Z4 niet als opvolger zie is, omdat het verschil groot is als je kijkt naar de prijs. Het was destijds een nieuwe auto, gericht op een nieuwe markt(ander segment vanwege de prijs). De Z3 is, als je kijkt naar de minder ingewikkelde techniek en de veel lagere prijs ook geen opvolger van de Z1, als je dat via die manier bekijkt.

De Z2 zal lager geprijst zijn en gericht zijn op het segment van de Z3. Hierbij doel ik op 1.8-1.9, die zijn het meest verkocht als ik me niet vergis. Is natuurlijk maar net wat je verstaat onder het woord 'opvolger'.

Als je kijkt naar de prijs dan zou je kunnen stellen dat een Z1 in zijn tijd vergelijkbaar was met de prijs van een Z4(in zijn tijd 45.000 euro, dat voor die tijd uiteraard hogere waarde was dan nu). Anders zou je nu kunnen stellen dat een Z2 opvolger is van de Z1 (als je kijkt naar de naam) of de Z2 opvolger van de Z4 (chronologische tijdsvolgorde). Ik heb geen idee hoe het marketingteam van BMW dat ziet trouwens.

aangepast door Guido
Link naar reactie

^Volgens mij was de Z4 wel degelijk bedoeld als opvolger van de Z3.

BMW heeft zich zich denk ik alleen vergist in de mate waarin de Z3 rijders een overstap naar de Z4 zouden maken.

Dit kwam denk ik o.a. door het nog behoorlijke prijsverschil en ook denk ik door het totaal andere (Bangle) ontwerp van de Z4.

Dit hebben ze later onderkend en zijn toen, als ik het goed heb in 2005, alsnog de Z4 met 2.0 4-cilinder motoren uit gaan leveren
om op die manier de Z4 scherper in de markt te kunnen zetten.

Link naar reactie

^dat kan natuurlijk ook. Wel grappig om dan te zien dat de Z3 juist te weinig power had en er dus de vraag naar een grotere motor was, en bij de Z4 er dus vraag was naar een kleinere motor 8-)

Link naar reactie

In de modellenreeks van de z3 kon je ook van 1,8 i tot de 3,2 i kiezen,, dus het z3 gamma was compleet, toen de z4 kwam zijn ze de onderkant van de z markt even vergeten.

Ik denk dus dat bmw daar op dat moment geen markt in zag.

Ik vind dat zelf niet een heel slechte keuze want je maakt je merk of model er wat exclusiever mee,

Aan de andere kant is niet iedereen uit op zoveel mogelijk PK en mis je een grote doelgroep door geen klein gemotoriseerde instapper te hebben.

Dus afwachten of er een z2 met de 1.4 i verschijnt,

Dat kan haast niet anders want i.c.m.voorwielaandrijving kunnen ze dan de concurrentie aan met ? Peugeot / renault enz.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Die elektrische auto's ze je steeds meer, en je merkt nu wel dat het echt een flink stijgende lijn wordt. En als er genoeg van rondrijden, dan zegt moedertje staat: Je die stroom die wij moeten opwekken voor al die auto's is inmiddels zo veel, dat we accijns leggen op de stroom.

Of iets in die richting, maar in ieder geval zal er voor betaald gaan worden. Die auto's worden steeds aantrekkelijker en sneller en gaan langer mee op de accu, maar wanneer ze goed betaalbaar worden, mogen we er net zo hard weer voor betalen, net als met LPG.

Lightning87 zei nog dat Toyota het licht heeft gezien. Toyota misschien wel, maar toch verkoop de auto voor geen meter. De GT86 is in NL gewoon veel te duur. In de VS kost die bijna de helft, alleen met een andere badge erop. En de gemiddelde Toyota rijders denkt: Is mie veul te duur in verbruik.

Tegenwoordig letten veel mensen toch heel erg op het verbruik van de auto... om daarna bij de supermarkt de motor te laten draaien :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.