Ga naar inhoud

BMW Z2 vanaf 2017?


Job ZZZ

Aanbevolen berichten

voorwielaangedreven?

Dan taai ik ff af, zometeen ook nog een 900 cc motortje erin en de bmw/ smart is herboren,laat maar, ik dacht dat ze in beieren nog niet zooooo om omzet verlegen zaten.

Link naar reactie
Gast gsusivo

X2. Kwestie van je eigen bolide blijven koesteren!

Milieu is bullsh*t. Kijken we bijvoorbeeld naar de opbouw van de motorbelasting van bijvoorbeeld LPG dan betaal ik meer maandelijks dan dat ik op benzine rijd. Terwijl LPG veel milieu-gunstiger is daar het een afvalstof is en een schonere ontbranding betreft.

Het argument is dat men meer betaalt omdat mensen met LPG ook "normaliter" meer kilometers maken... :muur:

Terwijl men juist pretendeert een eigendomsheffing op te leggen in plaats van een gebruiksbelasting.

Hoe krom kan het zijn?

Link naar reactie

^ Ik ben het eens met de bovenstaande spekers.

De wereld blijft gewoon veranderen, als dat niet zo was hadden we hier nog een ijstijd gehad.

En dat hele millieu draait gewoon alleen om geld.

Als iets niet mag, OK dan mag het niet is slecht voor de aardbol, dus niet doen dan!

Maar als je geld schuift, krijg je een "vergunning" en mag het wel :blink:

Dan gaat het volgens mij al niet meer om het milieu

en nu weer on topic :lol:

De Z2, dat zal dus wel een Mini worden met een verkeerd logo

Link naar reactie

de slechtste auto

Òf je rijdt alleen maar in topmateriaal, òf je hebt in weinig verschillende auto's rondgereden. :rolleyes:

Ik was evenmin onder de indruk van de Mini (ik heb verschillende soorten en maten als lenerd gehad intussen), maar zó slecht zijn ze toch echt niet. ..

Uit de recente autogeschiedenis: de Nissan JokeJuke, iemand? Met extragratis af fabriek ingebouwde wagenziektegenerator, óók op de bestuurdersplek :sSic_sick:

Of een willekeurig oostblokvehikel, heb je ooit in een Wartburg/Zaporozhets/Zhiguli gereden?

Het begrip 'slecht' krijgt een geheel nieuwe dimensie nadat je een tweetaktauto gereden hebt...

  • Like 1
Link naar reactie

Heren , volgens mij zijn we het allemaal wel eens dat een voorwielaangedreven BMW geen serieuze optie kan zijn, ik heb ook een paar dagen in een mini gereden en ik vond dat geen genoegen, snap ook niet dat bmw dat verkoopt.

Ik rij al 25 jaar bmw, ik heb een keer getwijfeld met een audi a5, ziet er van binnen en van buiten mooi uit, tijdens een proefrit vloog ik gelijk uit de bocht omdat voorwielaandrijving een andere rijstijl vereist dan ik gewend ben.

Een belangrijk deel van de lol in auto rijden zit em juist in spelen met je gas in de bochten.

Als het woord milieu genoemd wordt ga ik al rillen want dat betekent kleine motortjes, minder cylinders, eco knoppen, onzin start stop systemen.

Een z 2 prima, maar moet achterwielaandrijving op zitten, voor de eco lovers een 1,4 motortje en voor mij een M versie met veel pk.

Link naar reactie

Ach ze kunnen zoveel denken en het hoeft toch niet altijd maar meer, beter en groter te zijn?

Het is tenminste een BMW daar gaat het meer om denk ik ;)

Link naar reactie

Kleine opmerking, hoe meer er van die groene jongens rond gaan rijden in elektrisch shit, des te meer olie / benzine er in de toekomst voor ons over blijft. En dus kunnen wij gewoon tot in den eeuwigheid blijven rond scheuren, rijden, toeren, enz. in onze Ztjes :clapping:

aangepast door De Beertjes
  • Like 2
Link naar reactie

^ Kleine kanttekening hierbij,

hoe meer belastingvrije auto's er gaan rondrijden, hoe duurder het voor ons gaat worden

MRB en brandstof zal toch de nodige gelden binnen moeten brengen om de staatsbegroting sluitend te krijgen.

Link naar reactie

Denk je dat die belastingvrij blijven, dat zeiden ze ook van de oldtimers en van die zuinige A autootjes.

Vanaf volgend jaar moeten ze allemaal betalen.

Ze verzinnen wel iets om aan de euro's te komen.

Link naar reactie

Ze verzinnen wel iets om aan de euro's te komen.

Dat bedoel ik, zolang half Nederland nog niet op batterijen rijdt, zullen ze geen wegenbelasting gaan heffen op elektrische auto's.

Dus zullen ze eerst het "normale" rijden gaan ontmoedigen door brandstofaccijns en MRB te verhogen

Link naar reactie

Ik was vandaag bij de bmw dealer, deze wist ook van de z2 plannen, en dacht ook dat de bodemplaat van de mini de basis ging worden,hij snapte de zorg voor de komst van de voorwielaandrijving maar wist wel te vertellen dat er veel leaserijders zijn die werkelijk niet weten wat het verschil is tussen voor of achterwielaandrijving en ook niet het verschil zien tussen een golf of een 1 serie??

Voor deze mensen is het dus wel een optie, ik vind het een raar idee maar er komen dus bmw,s met voorwielaandrijving.

Ik las overigens dat de nieuwste golf techniek in huis krijgt om de nadelen van voorwielaandrijving te verminderen .

Misschien dat bmw ook zoiets gaat doen.

Link naar reactie

Waarom zou een Z3 rijder geen doelgroep vormen voor de Z2 en wat heeft het feit dat bijna alle 1-serie rijders niet weten wat aandrijving is te maken met deze discussie. Precies of de Z2 zal als bedrijfsauto aangeboden worden op dezelfde schaal als nu met de 1-serie het geval is. Het zou een tof zicht zijn maar ik dacht het niet. Dit is gewoon geen auto voor de puristen zoals je die in grote aantallen terugvindt op fora als deze maar een auto om een gat in de markt op te vullen. Is voorwielaandrijving voor de Z2 "heiligschennis" ? Waarschijnlijk wel gezien de BMW historie. Gaat er daar iemand van wakker liggen buiten "wij"? Nee. Waarschijnlijk zal hij nog goed verkopen ook als hij redelijk wat lager geprijsd is dan de Z4.

Wat betreft de doelgroep denk ik dat veel mensen die opzoek zijn naar een cabrio en kijken naar een Z3/4 tweedehands waarschijnlijk ook de Z2 zullen overwegen.

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie

Zolang er nog auto bestaan als de fiat multipla en skoda yeti zal de aanblik van een hele vloot z2 tjes geen vervelende gedachte zijn maar de discussie hier gaat toch over en door liefhebbers van ECHTE bmw,s, zouden er dan werkelijk veel zzz of zzzz rijders zijn die de voorwiel variant gaan kiezen? Nou ik in ieder geval niet en bij deze dan de oproep ? Wie overweegt er een Z2 ( als ie er leuk uitziet) aan te schaffen.

Link naar reactie

Ik was vandaag bij de bmw dealer, deze wist ook van de z2 plannen, en dacht ook dat de bodemplaat van de mini de basis ging worden,hij snapte de zorg voor de komst van de voorwielaandrijving maar wist wel te vertellen dat er veel leaserijders zijn die werkelijk niet weten wat het verschil is tussen voor of achterwielaandrijving en ook niet het verschil zien tussen een golf of een 1 serie??

Voor deze mensen is het dus wel een optie, ik vind het een raar idee maar er komen dus bmw,s met voorwielaandrijving.

Ik las overigens dat de nieuwste golf techniek in huis krijgt om de nadelen van voorwielaandrijving te verminderen .

Misschien dat bmw ook zoiets gaat doen.

Misschien dat ze het niet snappen, tot ze het verschil voelen. Ik bedoel, dat verschil is toch pijnlijk duidelijk in hoe een auto rijd?

aangepast door donderkonijn
Link naar reactie

Eens, zou er ook geen moeite mee hebben ;)

Overigens niets mis met voorwielaandrijving, zeker niet bij glad weer!

Afgelopen winter toch 2 keer even vast gestaan met de Z3 vanwege achterwielaandrijving!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.