Ga naar inhoud

newbie met Z3 op het oog


Aanbevolen berichten

hallo,

als nieuwkomer op dit form wil ik mij graag voorstellen: ik ben Didier en als veertigjarige met kinderen die bijna het huis uit zijn, voel ik de onweerstaanbare drang om een cabriolet te kopen :-)

ik heb een Z3 Roadster 1.8 bouwjaar 1998 op het oog met op de teller 200.000 km. Koetswerk is in uitstekende staat met geen spatje roest en met zwarte stoffen kap.

Mijn vraag naar jullie, als Z3 kenners :

- wat motorisatie betreft, zie ik op dit forum dat er meestal over 1.9 of 2.8 melding gemaakt wordt; wat denken jullie over deze 1.8? Is dit één van de laatste versies met een 1.8?

- wat kan zo een motor aan in # kilometers (natuurlijk hangt veel af van de manier van rijden) ? Distributieriem werd vervangen op 160.000. Ik denk dat ik daar zelf 10.000/jaar mee zou rijden

- zijn er specifieke zaken waar ik nog op zou moeten letten?

alvast bedankt voor jullie feedback.

mvg

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Precies. En als deze bij een autohandelaar of garage te koop staat, heb je dus misschien met iemand te maken die liegt, of op zijn minst niet weet waar hij het over heeft. Maar misschien draaf ik door. :)

De verkoper is een particulier die er twee jaar mee heeft gereden. Technische keuring is volledig in orde (geen opmerkingen) en onderhoud is steeds gebeurd bij officiële BMW verdeler. Dus ik vermoed dat hij het zelf niet weet

Alvast bedankt voor de feedback

Link naar reactie

Welkom! Een aankoopkeuring doen(ANWB of ergens anders) en dan met vertrouwen en advies van de keuring de auto nemen of laten staan;) KM stand zegt vaak niet zo veel, maar is de auto goed verzorgd, en dus dat die er met showroomglans bij staat, dan zegt dit vaak al heel wat!

aangepast door Guido
Link naar reactie

^ Weet het bijna wel zeker :) Didier welkom hier op het forum, wat betreft de 1.8 versie daar is niks mis mee hoor. Heb er zelf een gehad en heb hem ook over de twee ton gejaagd zonders weinig problemen. Wat wel een zwak punt is van deze motor is het rubber van de disributie pakking. Deze wil er nog wel een tussen uit knijpen (weer een leuke woordspeling) Om deze te vervangen dient de cillinderkop te worden gedemonteerd. https://www.zforum.nl/index.php?/topic/13642-olie-lekkage-motorblok/?hl=distributie#entry293814 Op zich geen punt om de auto hiervoor te laten staan maar als je dit moet laten doen zijn daar natuurlijk wel wat kosten aan verbonden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.