Ga naar inhoud

Ontvangst korte antenne?


WMB

Aanbevolen berichten

Ben ik de enige die de orginele (lange) antenne mooier vind staan?

Zou ik dan de enige zijn die zonder antenne het mooiste vind? Zichtbare antennes zijn zo pre-historisch zelfs bij mijn intussen 16 jaar oude Volvo S80 zit hij weggewerkt achter de voor- en achterbumper. En de ontvangst? Dik voor elkaar!

Op mijn E65 FL stond op het dak zo'n haaienvin. Vreselijk ontsierend vond ik dat.

Rob

aangepast door RobPt
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^Nee, daar ben je zeker niet de enige in. Maar binnen de Z-serie is dat helaas nog steeds geen mogelijkheid, zelf knutselen uitgezonderd ...

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

@sportantenne, zo'n stompie heb ik nu ook op de z3. Ooit ergens gevonden geen idee welk merk.

tis voor de looks, de ontvangst is pet maar dat is niet erg, ik heb meestal usbfront of dab in gebruik of de muziek van de Z zelf, das toch het mooiste en geen antenne nodig.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Daar is het halve forum toch al mee volgeblaft? :lol: Zie bijvoorbeeld hier. Ik heb hem overigens voro dat geld inderdaad weer in de hoek gedonderd. de ontvangst is slechter, maar dat geldt voor elke korterere antenne, en dus ook voor de twee keer zo lange BMW "sportantenne". Iedereen die zegt van niet komt te weinig in gebieden met minder dan gemiddelde ontvangst ...

Link naar reactie

Wat in deze discussie een beetje onder tafel blijft, is m.i. of nou alleen een ander sprietje wordt opgeschroefd, of dat er een volledig nieuwe antenne wordt gemonteerd.

Bij een antenne met een bepaalde lengte hoort m.i. een op die betreffende spriet afgestemde versterker en dan red je het niet door uitsluitend een andere spriet(je) op te schroeven.

Sommige antennes verlangen een goed contact met het spatscherm.

Link naar reactie

In 'antenneland' is 1+1 helaas niet altijd 2. Persoonlijke ervaringen de eisen die gesteld worden verschillen vaak, waardoor ook de ideale oplossing niet zo keihard is.

In grote lijn kan je stellen dat de lengte van een antenne afhankelijk is van de frequentie die ontvangen moet worden. Om optimaal FM frequenties te ontvangen zou een heeeel lange draad als antenne nodig zijn. Dat lengte probleem wordt opgelost door elektronica (een spoel voor een bepaalde frequentierange) toe te passen in combinatie met een fysiek aanwezige antennelengte.

Mijn mening is dat een wezenlijk andere antennelengte ook om andere elektronica vraagt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.