Ga naar inhoud

Airco doet het niet meer


avdb

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren kom ik er achter dat de airco het niet meer doet.

Compressor draait niet meer, ik dacht waarschijnlijk zekering koppeling

ik kwam er achter dat dit zekering nummer 39 is van 7.5 A die deze koppeling

aanstuurt en deze was stuk,vervangen door een nieuwe en deze ging ook stuk

Zelfs een 25A zekeirng ( even aan laten raken ) ging ook stuk.

Er is er iemand die dit ook wel eens heeft gehad. ?

Wat is de beste manier om te controleren waar het probleem zit

Gr, Andre.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik neem aan dat er een magnetische koppeling zit tussen de aandrijfpoelie en compressor, anders zou deze defect kunnen zijn.

En even een grotere zekering proberen is niet altijd verstandig....

Link naar reactie

als je weet dat er kortsluiting zit na 2 defecte zekeringen is het inderdaad niet handig om er een veel grotere zekering in te zetten. Even nagaan wat zit allemaal op die zekering en dan maar los gaan koppelen tot de sluiting weg is. Dit kun je dus met een Multi meter doen. Bij de zekeringhouder 1 kabel (kant van de gebruikers) ander draadje van de Multi meter aan de massa.

Link naar reactie

Ik ga van het weekend maar even wat meten, met die zwaardere zekering was alleen maar even aantikken.

Ik heb wel even een moment gehad met de oorspronkelijke zekering dat de koppeling even aantrok maar daarna was het weer afgelopen.Als de spoel in de koppeling kortsluiting heeft moet hij vervangen worden, misschien is er iemand die weet of dat kan zonder de compressor te demonteren.

Link naar reactie

Ik heb net bij de compressor de aansluiting welke van de kabelboom afkomt losgemaakt en de zekering springt nog steeds.

Als ik op de compressor met een draadje er 12V op zet trekt de koppeling aan, kennelijk is deze dus niet stuk.

Ik heb op het schema gekeken en tussen de zekering en de compressor zit alleen een relais.

Deze slaat in, ongeveer 1 seconde nadat je binnen de aircoschakelaar hebt ingedrukt.

Daarna springt de zekering, grote kans dat de draad vanaf relais naar compressor kortsluiting maakt

Ga van de week hier naar op zoek en laat het weten, misschien iemand nog tips ?

aangepast door avdb
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hij doet het weer, na twee weken zonder airco gereden te hebben dacht ik, laat ik

het weer eens proberen en heb er een zekering van 7.5 A in gezet.

Koppeling sloeg weer aan terwijl het daarvoor nog een kortsluiting was

Snap er niets van want ik heb niets veranderd.

Maar kijken hoe lang hij het blijft doen

Allemaal bedankt voor het meedenken !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.