Ga naar inhoud

Probleem met PDC


M3tje

Aanbevolen berichten

Mijn PDC is er mee gestopt, als ik het goed heb bestaat het uit drie onderdelen, de pdc module, de sensoren en een speaker.

De speaker lijkt het niet te zijn want die piept even als ik hem in zijn achteruit zet

Zou ik kunnen meten of de sensors nog goed zijn( weerstand of doorgang)

Ik heb verder geen foutmeldingen in OBD.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wat heb je getest met obd? Heb je dat met INPA of DIS gedaan?

Veel merken kunnen parkeersensoren per stuk testen met eobd.

Generieke obd doet geen eobd.

Het kan ook de kabelboom zijn (of de stekkers eraan).

Link naar reactie

Ik heb met de obd handscanner gekeken, maar ik begrijp uit jouw antwoord dat uitlezen met het diagnose programma tot aan de sensoren kan, mochten er dan sensors niet mee doen kan ik die kabel ook doormeten.

Ik had al gelezen dat de sensors nog wel eens kapot gaan, als ik ze vervang kost dat 8 tientjes en weinig moeite, als ik hem bij de dealer laat uitlezen ben ik dat ook kwijt, vandaar het idee om de sensors zelf te testen.

Link naar reactie

Ik weet niet of dat met inpa/dis kan, maar dat kon ik bijv. wel met citroen software (voor een citroen). Dan kan je dus ook zien welke sensor stuk is, en soms dus waar de fout zit.

Maar ik weet zeker dat zoiets niet met een handscanner kan (daarom vroeg ik dus wat je gebruikte voor obd-diagnose). Die kan alleen motorcodes, en soms een airbaglampje of dsc lampje. Maar zeker niet 'comfortelectronica'

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ook ik heb het probleem gehad, een piep toon bij in achteruit zetten, bleek uit eindelijk 1 sensor kapot,. Zoals Sander aangeeft je kunt de sensoren horen tikken als je je hand er voor houd, als versnelling in achteruit staat. Die kapot is geeft dat tik geluid niet. Bij mij probleem op gelost, op eBay de sensor gekocht en gespoten in kleur auto
Succes met het probleem oplossen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.