Ga naar inhoud

Alarm klasse


haroldv

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb diverse site's doorgeploegd, VIN nummer ingevoerd, maar heb niet gevoel dat ik een concreet antwoord heb, op de volgende vraag:

Voor de verzekering wordt klasse 3 of zelfs 4 verwacht, maar mijn Z4 van 2004 (import Duitsland) heeft dat volgens mij niet. Via de SCM site, vind ik ook geen eerdere registratie, en op mijn VINnummer vind ik geen code voor alarm.

Vermoed dus dat er alleen een start blokkering op zit, zoals ik hier en daar lees.

Maar...hoe heeft de vorige eigenaar dan de auto verzekerd?

Is er een manier om te checken of de auto een alarm heeft?

Volgens de verkoper zit er alarm op, maar ja...wat is 'alarm'?

Heb wel gevonden dat klasse 3 ongeveer EUR 600,-- kost.

Heb overigens wel een clown-nose, onder de spiegel, gek genoeg.

Iemand met wat praktische tips?

Groeten

Harold

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zet hem op slot en krik de auto omhoog, gaat er geen alarm af dan zit er geen klasse 3 alarm in.

Overigens moet het alarm ook goedgekeurd zijn voor de verzekering willen ze tot uitkering overgaan bij diefstal.

Link naar reactie

@lightning87 Ja klasse 3 heeft sensoren. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die uitgeschakeld konden worden, dat zou misschien bij jou het geval kunnen zijn of kapot.

code S302A heb ik ook net als jij en bij mij werkt die wel.

aangepast door Spuiter
Link naar reactie
  • Administrator

Het is waarschijnlijk anders: alarmstandaarden worden nationaal bepaald. In Nederland heeft een klasse 3 alarm ook een intereieursensor nodig willen SCM en daarmee je verzekeraar het goed genoeg vinden. In de ons omringende landen worden auto's vaak uitgeleverd met meer dan wat wij klasse I noemen (dus meer dan alleen startblokkering), maar met minder dan wat wij klasse 3 noemen (dus wel een motorkapsensor en een hellingshoeksensor, maar zonder interieursensor). Als dat zo is kun je relatief eenvoudig de intereieursensor alsnofg laten inbouwen.

Wel of niet hebben van een clownsneus onder je spiegel zegt helaas niks over het wel of niet hebben van een klasse 3 alarm.

Link naar reactie

Ik heb in mijn Z4 uit Duitsland zelf een origineel BMW alarmsysteem klasse 3 gebouwd. Is prima te doen. Alle componenten bij de dealer gekocht en daarna laten programmeren en keuren (niet bij de BMW dealer want die willen dat niet doen).

Succes.

Link naar topic alarminbouw: https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=5594&st=40

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

ik heb de motorkap ontgrendeld, deuren toen op slot, 2 minuten gewacht en de motorkap geopend...en dan niks.

Weet je zeker dat je testmethode correct is?

Als bij het ontgrendelen van de motorkap de schakelaar al open is (en dat denk ik) zal het het alarm dat herkennen en de motorkapschakelaar verder negeren. Althans, dat is bij het Z3 alarm zo.

Ik stel voor: motorkap open, schakelaar met de hand indrukken, dan met de afstand bediening afsluiten, lang genoeg wachten en dan de schakelaar loslaten. Oordopjes aanbevolen.

Link naar reactie

Volgens dealer zonder alarm fabriek verlaten....en achteraf ook niet geïnstalleerd volgens SCM site...dus nope...

En tja...EUR 600-700 betalen om EUR 10 per maand te besparen...zo lang heb ik mijn auto's niet....

(heb verzekeraar gevonden, die hem zo verzekerd, als sporttimer)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.