Ga naar inhoud

AUX in - ik ben totaal zoek


kmk4444

Aanbevolen berichten

Op ‎9‎-‎8‎-‎2017 om 11:55, Blackwwz3 zei:

Wat Maurits al zegt. Au kan i.c.m. de wisselaar, zelf al een paar keer aangesloten zoals Maurits zijn schema en dat werkt. Pennetje zijn wat zielig en kunnen soms inderdaad slecht contact maken.

Advies, altijd even de spanning van je auto afhalen, ten eerste dan weet je zeker dat je geen kortsluiting maakt, en ten tweede je start alles opnieuw op waardoor de radio het gaat zien/doorgeven.

 

Neem aan dat BMW tweaks de spanning eraf gehaald heeft van de auto, of zaten de accupolen er nog op?

 

M.b.t. de Dension of andere gateway, die komt i.p.v. de wisselaar, een van de redenen is dan dat je je muziek van je mobiele drager dan via de wisselaarbediening kan bedienen. Wel zo handig, zeker de Dension met bleutooth.

Nee, de spanning is niet van de auto geweest. Inderdaad kun je Dension ipv de wisselaar doen, heb ik ook al vaker gehoord, enerzijds wil ik de Z origineel houden en niet de wisselaar afkoppelen al zal hij niet veel gebruikt worden. Inmiddels (met hulp) de originele BMW inbouwinstructie in het bezit gekregen voor de Aux connector, deze maakt onderscheid tussen de verschillende type radio/Navi, de betreffende Retrofit Kit is via Ekris Online te bestellen. Vandaag contact gehad met Ekris omdat er 3 verschillende Retrofit kits beschikbaar zijn, op basis van VIN number hebben ze de juiste geindentificeerd en vervolgens via de webshop besteld, hopelijk morgen in huis. Met hulp van een andere Z rijder gaan we dan een poging doen deze in te bouwen...., to be continued. 

Link naar reactie

^ Heel veel succes dan. Zal vast en zeker goed komen. 

Origineel, origineel. Snap je helemaal, zo ben ik ook, maar een stekkertje losmaken en vervangen door een stekker v.d. Dension terwijl de wisselaar stekker intact blijft vind ik persoonlijk niet afwijken v.h. orgineel en is zo weer terug te bouwen zonder sporen achter te laten. Als je praat over de nieuwste techniek inbouwen in een auto toen het destijds nog niet bestond (kinderschoenen), ja dan heb je een punt.

  • Like 1
Link naar reactie

Vandaag met de fantastische hulp van Mario met succes de Retrofit kit van BMW ingebouwd, Aux functioneert zoals het hoort, direct al gebruikt als 'Carkit', gesprek komt mooi door over de speakers. 

Nu maar eens bedenken of we er ook nog een Bluetooth module tussen gaan plaatsen, maar voor alsnog werkt het super met de RetrofitKit van BMW, wel even het juiste setje bestellen (zie inbouwinstructie BMW) bij de Webshop van Ekris, telefonisch kun je op basis van VIN nummer van de auto navragen welke geschikt is voor jouw auto. 

 

IMG_2402.JPG

IMG_2404.JPG

IMG_2405.JPG

IMG_2410.JPG

Original BMW Accessory Installation Instruction AUX.pdf

  • Thanks 1
Link naar reactie
12 uren geleden, Blackwwz3 zei:

Mooi dat het nu werkt. Veel plezier ervan.

Ik zou...... Bluetooth overwegen, maar die keus is aan jezelf. Naast streamen en carkit kan je ook via USB en aux bronnen afspelen.

Zou bij overstap naar iPhone 7 of later zeker een optie zijn bij het ontbreken van een mini-jack aansluiting....., voor nu werkt het perfect!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

@EdwinK Mooi dat het is gelukt! 

 

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb zelf dit kabeltje via Ebay gekocht. Werkt perfect! En komt vanzelf in het scherm te voorschijn.

Bij mij bleken alle stekkers al bezet te zijn (oude Nokia bluetooth module, CD wisselaar, NAV. systeem en stuurwielbediening), maar er is nog ruimte voor de AUX aansluiting in de genoemde C-stekker. Dit vereist geduld en een puntige pincet of soortgelijk.  

 

Ik heb in beide gevallen de stekker uit de "BMW-adapter???" gehaald. Zodat ik individuele draadjes kon verwijderen/toevoegen. Deze kan er zijdelings worden uitgeschoven.

59d3dbebe193c-IMG-20170809-WA0007_klein.

 

Onderstaand links de bestaande C-stekker, rechts de AUX-kabel. Je ziet dat de posities zoals verwacht nog vrij zijn. Door voorzichtig te werk te gaan kun je de draadjes uit aux kabel verwijderen en toevoegen aan de bestaande stekker.

59d3dcf070246-Vergelijk_klein.jpg

 

Alles werkt nu nog orgineel (navigatie stem, bellen via bluetooth, suurwielbediening en de CD-wisselaar) en aux is toegevoegd. Ik heb zelf de aansluiting naast de sigaretten aansteken gemaakt. Dit kapje is te verwijderen door de schroef onder de asbak te verwijderen en het kapje aan de kant van de versnellingspook omhoog te draaien.  

59d3de9ab54b7-IMG_20171003_205908040_kle

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, Deejac zei:

@EdwinK Mooi dat het is gelukt! 

 

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb zelf dit kabeltje via Ebay gekocht. Werkt perfect! En komt vanzelf in het scherm te voorschijn.

Bij mij bleken alle stekkers al bezet te zijn (oude Nokia bluetooth module, CD wisselaar, NAV. systeem en stuurwielbediening), maar er is nog ruimte voor de AUX aansluiting in de genoemde C-stekker. Dit vereist geduld en een puntige pincet of soortgelijk.  

 

Ik heb in beide gevallen de stekker uit de "BMW-adapter???" gehaald. Zodat ik individuele draadjes kon verwijderen/toevoegen. Deze kan er zijdelings worden uitgeschoven.

59d3dbebe193c-IMG-20170809-WA0007_klein.

 

Onderstaand links de bestaande C-stekker, rechts de AUX-kabel. Je ziet dat de posities zoals verwacht nog vrij zijn. Door voorzichtig te werk te gaan kun je de draadjes uit aux kabel verwijderen en toevoegen aan de bestaande stekker.

59d3dcf070246-Vergelijk_klein.jpg

 

Alles werkt nu nog orgineel (navigatie stem, bellen via bluetooth, suurwielbediening en de CD-wisselaar) en aux is toegevoegd. Ik heb zelf de aansluiting naast de sigaretten aansteken gemaakt. Dit kapje is te verwijderen door de schroef onder de asbak te verwijderen en het kapje aan de kant van de versnellingspook omhoog te draaien.  

59d3de9ab54b7-IMG_20171003_205908040_kle

Mooi gedaan, txs voor de update inclusief foto's op dit Topic!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.