Ga naar inhoud

Kentekenregister


Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of autodealer al dan niet legaal toegang hebben tot persoonsgegevens in het kentekenregister. Ik heb mijn Z een jaar geleden gekocht van een niet bmw dealer. Sinds kort krijg ik allemaal persoonsgerichte post van autobedrijven (waaronder BMW zelf) waar ik nog nooit ben geweest in de bus dat ik daar mijn apk kan halen en dat ze zo geweldig in beurten zijn. Hoe komen ze aan die informatie vraag ik mij af.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er is een levendige handel in adressen en ik kan het weten..... :huh:

Hoezo??

Sorry, dat was ikke. Ik ben dus benieuwd hoe RimBro dat weet (en wat hij daarover kan verklappen. Wat kost dan zo'n adres?)

Link naar reactie

Heb bij een postorderbedrijf in Hulst gewerkt en een erotisch postorderbedrijf in Walsoorden....

Bij de laatste was ik mede verantwoordelijk voor het adressenverhuur.

Er is dus een levendige handel in adressen, toen (1997) leverde een adres ongeveer een kwartje op, weet dus niet hoe dat nu zit.

Maar de prijs is erg afhankelijk van de hoeveelheid informatie....

Hoe meer informatie, hoe hoger de prijs...

PS Jammer dat ik geen back-ups hebt gemaakt... Kon ik nu een :) kopen :huh:

Link naar reactie
Napoje,

Volgens mij komen die gewoon uit het RDW bestand....

Er is een levendige handel in adressen en ik kan het weten..... :huh:

kan dat allemaal zomaar dan. Er is toch een privacywet?

Link naar reactie

Klopt ja....

Maar je zou de afzender dan moeten vragen waar hij of zij de gegevens van heeft..

Als je je naam op zo'n huis aan huis enquete zet of je vult op internet wat vragen in, dan hang je eigenlijk al...

Het ergste wat je eigenlijk kunt doen is een abonnement bij KPN nemen voor je telefoon (zowel vast als mobiel). Die hebben dus een dochterbedrijf (ben de naam even kwijt) die dus de adressen verhuurt..Daar heb je dan blijkbaar voor getekend toen je een telefoonaansluiting nam. :huh:

Link naar reactie
Klopt ja....

Maar je zou de afzender dan moeten vragen waar hij of zij de gegevens van heeft..

Als je je naam op zo'n huis aan huis enquete zet of je vult op internet wat vragen in, dan hang je eigenlijk al...

Het ergste wat je eigenlijk kunt doen is een abonnement bij KPN nemen voor je telefoon (zowel vast als mobiel). Die hebben dus een dochterbedrijf (ben de naam even kwijt) die dus de adressen verhuurt..Daar heb je dan blijkbaar voor getekend toen je een telefoonaansluiting nam. :huh:

doe ik dus nooit. en de kpn weet echt niet in welke auto ik rij. mijn kenteken stond erbij dus er zit een @#!! te lekken bij de kentekenregistratie.

Link naar reactie

Aha...

in de vorige eeuw daar ooit eens iets besteld. krijg je vervolgens je leven lang post van ze.

"je moet nu iets bestellen anders krijg je onze catalogus niet meer!" roepen ze dan op een gegeven moment.

"mooi" denk je dan...

en dus blijven ze doodleuk toch catalogi sturen :rolleyes:

Link naar reactie
Aha...

in de vorige eeuw daar ooit eens iets besteld. krijg je vervolgens je leven lang post van ze.

"je moet nu iets bestellen anders krijg je onze catalogus niet meer!" roepen ze dan op een gegeven moment.

"mooi" denk je dan...

en dus blijven ze doodleuk toch catalogi sturen :blink:

:lmao: Dat noemen ze daar het afscheidsconcept :lmao:

Je blijft blijkbaar interessant als koper, want je blijft catalogi krijgen :rolleyes:

Link naar reactie

Pabo :lol: ^_^

Opgegeven door een collega als practical joke. Is inderdaad niet meer af te komen. In de eerste jaren geprobeerd via contact, nu hou ik me muisstil, maar krijg om de zoveel tijd de 'afscheids' catalogus. Helaas begint het daarna weer opnieuw....

Link naar reactie

Heb dit probleem ook. Ik "mag" me tegenwoordig ook verheugen op post van onze ster-vrienden (cerMedes :D ) . Bij navraag bij m'n dealer kreeg ik als antwoord dat BMW de gegevens geshared had met Mercedes. Dus ook mercedesrijders krijgen post van BMW. Dat laatste is wél een vooruitgang :lmao: . Misschien dat er nu meer sharing plaats vindt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.