Ga naar inhoud

M coupe verschillen


Gast Paul

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kwijlend de verhalen gelezen van de potentiele en reeds eigenaars van Z3 M Coupé's.

Mijn droomauto is en blijft de Z3 M Coupé. Daar deze nu nog onbereikbaar is zonder een vette lening ben ik aan het kijken wat je er allemaal voor krijgt bij de aanschaf van zo'n koets.

Ik ben sowieso benieuwd of er verschil is met het eerste model z3 M coupe en de daarop volgende bouwjaren. Kan iemand mij dat uitleggen.

Bij voorbaat dank :)

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Gast Gast_pierrez101

In 2000 toen de z3 een grote facelift heeft gehad is de M nauwelijks gewijzigd, hij kreeg van de facelift alleen de BMW niertjes (grilletjes) met chroomspijlen, chroomring rond de koplampen en bij de roadster ook de kap met binnenkap!

Belangrijkste wijziging is in 2001 doorgevoerd, de introduktie van de huidige M3 e46 (s54)motor die in de coupe 325 pk levert tov de vorige versies "slechts" 321pk (S50).

Verder was vanaf toen dsc standaard, voorheen niet te bestellen.

Tenslotte zijn toen de velgen qua kleur veranderd van chroom line naar shadow-line, styling is hetzelfde gebleven.

Ook is het kleurenscala regelmatig aangepast met name bij de introduktie van de nieuwe M3 e46, voor de rest zijn er aan carosserie en uitrusting/opties nagenoeg geen wijzigingen doorgevoerd.

O ja uitkijken dat je geen amerikaanse uitvoering koop van vóór 2001, die hadden weer een afwijkende motorisering met 240pk.

Ivo heb ik nog iets vergeten???

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

S54 heeft toerenteller met variabel roodgebied met LEDs (M5 stijl)

Donker chroom laklaag op de velgen ipv "zilver"chroom

Witte wijzerplaten

Afgeronde M logo's ipv vlak

Gaspedaal zonder kabeltje

dat was het wel, geloof ik

Volgens mij in NL ook standaard met CruiseControl ...

:)

S50 of S54 is de keuze. S52 is USA spec. S50 geeft minder problemen dan S54, zo lijkt het.

Meer info over de verschillen staan hier;

http://www.z3mcoupe.com/specs.htm

:D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.