Ga naar inhoud

Xenon Effect


bmw.z3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

4000k is gewoon de kleur van het licht. Het wattage blijft altijd gelijk, namelijk 55W normaal.

Heb zelf een setje bluevision erin, en het licht is wel minder geel, maar om nou te zeggen dat het zo'n fantastische verbetering is...nee

Tip: ga voor een xenon-conversie kit. Kost wat, maar dan heb je het wel meteen goed voor mekaar. :blush:

Link naar reactie

en kopen via http://www.powerbulbs.co.uk/aftrack.asp?ID=13 natuurlijk :-)

Ik heb ook de BV Ultra 4300K, zien er een stuk blauwer uit, vraag maar aan de mensen die het gezien hebben tijdens de 1e meeting. Verschil valt met name op in het donker :blush:

Echte Xenon is natuurlijk het :ok: , maar dit is een goed en veel goedkoper alternatief ;)

Link naar reactie

Kan ik niet gewoon een halogeen lamp met meer Wattage monteren?

Als u in plaats van 55 Watt bijvoorbeeld 100 Watt halogeen lampen monteert loopt u het risico dat de bedrading van de koplamp verbrand door het te hoge vermogen, ook zal de reflector aangetast worden door de enorme warmte die deze lampen ontwikkelen. Een Xenon lamp heeft slechts een warmte ontwikkeling van 35 Watt.

bron

Ben je echter iemand die graag wat "overpower" in zijn koplamp zet (een 100 watt halogeen bijvoorbeeld) dan moet je er wel rekening mee houden dat deze lamp daar niet geschikt voor is vanwege de warmteoverdracht naar de reflector toe. Dan moet je toch een ander type hebben. 100 watt is overigens verboden en drie keer zo duur dus niet echt aan te raden.

Lang leve google ^_^

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Aardige video met wat uitleg over HID lampen. Let verder niet op de advertentie, maar klik gewoon op "bekijk video". :m:

Duidelijke video, Sledge. Goede actie. :blink:

Link naar reactie

Jongens,

ik zou echt doorsparen en dan een xenon conversie kitje kopen. Kost wat meer maar is echt mooi. Vaak zie je 'xenon wannabe' lampen in CRXjes en Astra's GSI. :lmao: Ik heb zelf een conversie kit ingebouwd in mijn motor met een Hella ballast en een 8000k lamp (kleurtemperatuur), normaal b.v. BMW af fabriek is 4100k hoe hoger de temp. hoe blauwer/paarser het licht. Wattage wordt zelfs minder, 35 watt terwijl normaal dimlicht 55 watt is. Dus je koplamp wordt in ieder geval niet warmer.

Ik heb het gekocht bij http://www.goxenon.nl/. Of is dit spam... :D

Groetjes...

Link naar reactie
Wij hebben absoluut geen halogeen lamp afgebeeld maar een echte xenon set van de concurentie die op de Nederlandse markt te koop zijn voor een prijs van 599,- euro . De 2 Xenon sets naast elkaar geeft pas een duidelijk verschil in kwaliteit, dan lijk de minder goede Xenon set haast halogeen licht.

Van verstrooing en of verblinding van het lichtbeeld is bij Xenonvision geen sprake.

Ze beweren dat het wel degelijk om xenon sets gaan. Helaas geen naam van deze concurrent genoemd. Wellicht dat dit weer een verkoop truc is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.