Ga naar inhoud

stoelen eruit


napoje

Aanbevolen berichten

Ik heb even zitten te speuren op het net en lees dat als je je stoel eruit haalt en contact maakt het airbagcontrolelampje gaat branden.... Weet iemand of dat zo is? Kan nl sportstoelen kopen maar om die mee te nemen moet wel de passagiersstoel eruit.

http://www.waycoolinc.com/graphics/z3/02/1...hish/remove.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Stoel kun je eruit halen zonder de accu los te koppelen.

Maar zet NOOIT de auto op contact als de stoel eruit is, (om de radio te testen b.v.)

want dan gaat hij eerst allemaal testjes doen en mist een airbag (stoel) dan heb je een alarm en dat kan (in principe) alléén de dealer resetten.

Zit software matig wel leuk in elkaar, als je de stoel weer terug geplaatst hebt doet hij

ook testjes, airbag lampje gaat uit en dan gaat hij nog even in het geheugen kijken en daar staat de stoelfout en dan gaat het lampje weer aan.

Let trouwens op de achterste twee bouten van de stoel rail hebben 16 mm koppen,niet erg gangbaar, en een 17 mm dop past niet echt.

JCK

Link naar reactie

Weet je dat zeker Keijzer, IMHO is er onder de stoel een schakeling voor de gordelspanners als je de stoel loshaalt gaat deze stekker ook los en gaat je airbaglamp branden vanwege het feit dat ie geen spanning meer meet, is in ieder geval bij de e46 zo :lmao:

Lijkt me logisch dat je niet tijdens het sleutelen de sleutel op contact moet zetten en kan sowieso geen kwaad de accu eraf te halen als je aan de electronica werkt of iets wat daarop aangesloten is. ;)

Link naar reactie
Had iets met de accu te maken. OF je moet de accu juist WEL loskoppelen, OF juist NIET. Ik geloof van wel, want dan valt alles stil en kun je er zonder problemen aan gaan werken.

BTW: Zwart-Zwart combi Napoje?

zwart zwart

Link naar reactie

maar als ik er wel één! stoel uithaal.... moet ik dan alleen een lampje laten resetten of zit alle electronica dan vast?

(toch nog niet zo raar zo'n trekhaak als je maar een auto hebt)

Link naar reactie
Weet je dat zeker Keijzer, IMHO is er onder de stoel een schakeling voor de gordelspanners als je de stoel loshaalt gaat deze stekker ook los en gaat je airbaglamp branden vanwege het feit dat ie geen spanning meer meet, is in ieder geval bij de e46 zo :lmao:

Lijkt me logisch dat je niet tijdens het sleutelen de sleutel op contact moet zetten en kan sowieso geen kwaad de accu eraf te halen als je aan de electronica werkt of iets wat daarop aangesloten is. ;)

Wat is zeker in deze wereld ;)

Maar ik ben er wel aardig zeker van, met de installatie van een CD wisselaar, had ik de middenconsole los en hiervoor ook de rechterstoel verwijderd.

Tot zover was er weinig aan de hand, totdat ik de spullen bekabeld had en eens wilde testen of het werkte, voordat alles weer dichtgebouwd werd.

Toen is hij op contact terecht gekomen en bleef het airbag lampje branden.

Na het weer in bouwen van de stoel viel me op dat hij de testroutine start als hij op contact gezet wordt.

Als de stoel er niet inzit brandt het lampje continue, als de fout weer hersteld is haalt hij hem na de testroutine uit het geheugen, je ziet na het testen het airbaglampje uitgaan en heel even later weer aan.

In rust zal hij niet naar de airbags of de gordelspanners kijken, want het heeft niet veel zin, en ze proberen het ruststroom verbruik zo laag mogelijk te krijgen het alarm en de centrale vergrendeling (ontvanger) gebruiken al genoeg.

Het is overigens niet m'n gewoonte om de auto op contact te zetten met sleutelen, maar dit was om te testen of alles goed aangesloten zat, vandaar.

Het lampje is netjes door de garage gereset en sindsdien ook niet meer aangegaan.

JCK

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.