Ga naar inhoud

Kroatië 2013 en 2015 (vanaf pagina 2,5)


coot

Aanbevolen berichten

wij zijn in 1990 ( ik weet het, is heeeeeel lang geleden) in Slovenie geweest en is ons toen heel goed meegevallen, maar het was toen

nog Joegoslavie en nu natuurlijk nog weinig vergelijkbaar

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dat gaat zeker goed komen, het is echt de moeite waard

Heel veel plezier Rob, ik hoop dat jullie net zulk mooi weer krijgen als wij hadden.

Grossglockner kost wel ca. € 35,- om er over te mogen, maar dat ben je weer vergeten als je er boven op staat.

aangepast door coot
Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Kroatië 2015

Na vorig jaar Italië met veel regen (voor foto's van de omgeving met wel mooi weer, zie hier!), zijn we dit jaar weer naar Kroatië geweest.

Ik heb dit jaar veel minder foto's gemaakt dan in 2013, maar hieronder toch een kort reisverslag

Omdat we Dalmatië erg mooi vonden en via via hadden vernomen dat hoe verder je richting Dubrovnik ging,

hoe mooier het gaat worden, wilden we die kant op.

Dubrovnik zelf werd ons, wegens "te toeristisch" afgeraden, maar rondom Split was wel een aanrader.

Mede hierom en omdat Dubrovnik ook wel heel erg ver weg was, zijn we richting Split gereden.

De eerste dag zijn we van Bemmel naar Bad Reichenhall gereden, daar overnacht en de volgende dag door Oostenrijk en Slovenië naar Crikvenica, daar een overnachting en de volgende dag zaten we al op de verste bestemming van onze reis.

Podgora

20689717430_33f0a40435_c.jpg

Onderweg prachtige kustlijnen.

Het was een paar dagen flink doorknallen, maar dan heb je ook wat en hier blijven we een paar dagen.

Hotel Podgora

20691057019_fc1ba1f565_c.jpg

Dit hotel was keurig netjes, wij zaten in een gloednieuwe vleugel en alles werkte perfect.

Omdat we hier 3 dagen zaten, hebben we voor een halve dag een bootje gehuurd

en met een temperatuur van rond de 35 graden is verkoeling op zee heerlijk.

20885010211_20620c82c1_c.jpg

20868129792_e521f17b9c_c.jpg

20691095779_c5cd9b5491_c.jpg

Vanaf het water ziet alles er net weer anders uit.

Omdat dit de verste bestemming van de vakantie is en omdat we tot hier vooraf geboekt hebben,

(de rest van de vakantie boeken we ter plaatse via Booking.com),

beginnen we na drie dagen in Podgora eigenlijk al weer aan de terugreis. :blink:

Maar na pas 5 dagen weg te zijn, is de werkelijke terugreis gelukkig nog ver weg. :punk:

Ik had op Booking.com een prachtig hotel gezien in Omis, met, volgens mij, een mega uitzicht.

Omis was niet zo heel ver van Podgora en het hotel bleef maar in mijn hoofd zitten, dus gewoon geboekt voor een nacht.

Qua hotel was dit de toppert van de vakantie. :clapping:

Hotel Dvor in Omis

20877856255_8511a035c8_c.jpg

De entree

20255261584_8cc29fe1e1_c.jpg

20689781660_4072e6dbfe_c.jpg

en dit stond er bovenop.

20255264154_74b0be7587_c.jpg

20256818213_0e637e8d03_c.jpg

Met dit uitzicht.

Het hotel was nog mooier dan ik me had voorgesteld, dus als tip voor iedereen,

als je ooit in de buurt bent, ga hier slapen.

aangepast door coot
Link naar reactie

Bij Omis komt een klein riviertje in de zee uit.

Omdat we goede ervaringen hadden met bootjes deze vakantie, hebben we hier ook een bootje gehuurd om de rivier op te varen.

20868198522_667d3a4010_c.jpg

20689791070_8037328635_c.jpg

Na zo'n 45 minuten varen wordt de rivier te smal en te ondiep, dus kun je niet verder.

Maar hoe toevallig was daar net een restaurant waar je de inwendige mens kon versterken voor de terugreis.

De volgende dag zijn we weer verder gereden langs de kust tot Novi Vinodolski en de dag daarop door naar Lovran.

20689967490_1332c4c76d_c.jpg

Tom Tom denkt dat we met een Landrover op pad zijn en stuurt ons over de meest vreemde weggetjes.

20690048728_a463f3d975_c.jpg

Maar we kwamen uiteindelijk toch bij de bestemming.

Hotel Bristol in Lovran.

20257002613_25da886544_c.jpg

Vanaf deze afstand en op de site ziet het er geweldig uit, maar hoe dichter je bij de voordeur komt hoe meer het tegen valt.

Het hele hotel is zwaar verouderd en aan de kamers is sinds de jaren 70 helemaal niets (nog geen kledinghanger) veranderd.

Maar goed, wel een mooi uitzicht en in het dorp op het pleintje tegenover de kerk kun je bij Lovranska Vrata geweldig lekker eten.

20851762416_c074b0711a_c.jpg

's Avonds kun je ook in het haventje leuk zitten en vanaf daar heb je een mooi uitzicht op het hotel.

20689967760_e813180777_c.jpg

Na twee dagen Lovran zijn we weer richting Oostenrijk gegaan, Kirchberg om precies te zijn.

Hotel Kirchbergerhof.

een prachtig hotel met zwembad en sauna, nu in de zomer best wel betaalbaar,

maar in de winter hebben ze zeker weten een andere prijslijst.

aangepast door coot
Link naar reactie

Na Oostenrijk zijn we richting Baden Baden in het Schwarzwald gereden.

20255450784_00e423c1a1_c.jpg

We sliepen in Hotel Waldschlösschen in Bad Herrenalb

Een leuk klein familie hotelletje met een, geheel volgens verwachting, oubollige Duitse inrichting.

We hadden een mooie grote kamer met een heerlijk bed en een reuze balkon.

In het hotel hangt een gemoedelijk sfeertje en de super gastvrije eigenaar vraagt 's morgens bij het ontbijt zelfs

hoe je je ei gekookt wil hebben.

Ik heb daar ook mogen genieten van de allerbeste huisgemaakte schwarzwalderkirsch torte die ik ook gegeten heb.

20274962363_8b8f24fb13_c.jpg

De volgende dag hebben we Baden Baden bezocht en zijn met de Merkur bergbahn even op en neer gegaan.

Dit is de steilste bergbaan van Duitsland dus die ervaring wilden we ons voor die € 4 niet onthouden.

20257017073_2d27f81984_c.jpg

Hierna hadden we nog een tussenstop in Altenahr en de volgende dag waren we 's middags weer thuis.

Dat Kroatië een mooi land is wisten we al, maar rondom Split is het, zoals ze ons verteld hadden, echt prachtig.

We hebben totaal 4130 km gereden, waarvan de meeste net als in 2013, dakloos.

aangepast door coot
Link naar reactie

We hebben totaal 41030 km gereden, waarvan de meeste net als in 2013, dakloos.

Da's wel echt ver marco maar idd zeker de moeite waard

BTW mooi verslag mooie foto's goed geschreven ( behalve die 0 teveel

  • Like 1
Link naar reactie

^ Sorry , slip of the toetsenbord :lol:

het was al laat gisteravond, maar bedankt voor je oplettendheid.

KM zijn aangepast, scheelt wel een paar keer tanken met wat er stond. :blink:

aangepast door coot
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.