Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Administrator

MIj valt Mars al een paar dagen op aan de heldere hemel! Als je vandaag naar de maan kijkt, staat Mars daar niet zo ver vanaf (als je de Maan op 12 uur hebt, staat Mars richting 11 uur). Met het blote oog waarneembaar! (zie ook hier: https://www.allesoversterrenkunde.nl/!/sterrenhemel/hemelverschijnselen/)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Het is best stil op het forum, Facebook is een serieuze “concurrent”. 

Toch weer de donatie voor het komend jaar gedaan, benieuwd welk kleurtje Rob uit de hoge hoed tovert!

Voor iedereen fijne dagen ondanks de Corona perikelen en een heel mooi en gezond 2021!

Link naar reactie
  • Administrator

Dat - en ik weet niet of dat voor meer mensen geldt - maar ik kom deze week echt tijd en handen tekort omdat onze MP voor mij bedacht heeft dat ik naast mijn normale baan thuis ook best nog een opvang kan runnen voor kleuters en dreumessen die zich nog geen tien minuten kunnen vermaken.

 

Kon er - nu ik al sinds maart braaf èlke dag thuiswerk - qua motivatie ook nog wel bij. Bij deze dan ook mijn hartelijke dank aan de mensen waarvan de MP hoopt dat ze met deze maatregel eindelijk wel thuis gaan blijven. :default_wacko:

 

Anyway: ik kom dus aardig wat tijd te kort, dus ben wat minder actief ...

  • Sad 1
Link naar reactie
1 uur geleden, Ewout zei:

Facebook is toch ook aardig stil hoor kwa Z gebeuren. Denk dat er toch veel seizoensrijders zijn. Ik blijf gewoon de A16 op en neer rijden, is alleen niet zoveel over te vermelden.

Denk dat het seizoen inderdaad ook een groot aandeel hierin heeft. Normaal zelf ook erg actief bezig met aanpassingen aan de Z4. Nu staat hij echter op ruim een half uur rijden in de stalling dus dan doe je dit niet zo snel.

Link naar reactie
5 uren geleden, Frenkie zei:

Facebook is een serieuze “concurrent”. 

 Ik zie dat het zo is, maar ik vind Facebook als medium voor dit soort dingen zoveel minder... Op een forum zit wat meer structuur en de mogelijkheid tot terugvinden van dingen is zoveel groter...

  • Like 2
Link naar reactie
  • Administrator
6 uren geleden, Frenkie zei:

Het is best stil op het forum, Facebook is een serieuze “concurrent”. 

Toch weer de donatie voor het komend jaar gedaan, benieuwd welk kleurtje Rob uit de hoge hoed tovert!

Voor iedereen fijne dagen ondanks de Corona perikelen en een heel mooi en gezond 2021!

Waarvoor weer dank, evenals @haroldv en @Dco!

 

Ik heb een 'oud' kleurtje gepakt deze keer 😉

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik denk dat het zonder aankondiging “verstoppen” van het forum ook niet echt helpt. Link die de meeste mensen? (Ik in ieder geval) voorheen gebruik(t)en “zetdrieforum.nl” geeft Error 403, niks te vinden hier...

ik denk dat er nog steeds mensen zoeken 😁

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden, 330dM zei:

Ik denk dat het zonder aankondiging “verstoppen” van het forum ook niet echt helpt.

De domeinnaam is helaas niet verstopt. Voordat e.e.a. zou worden gaan overgezet, heb ik de melding gedaan dat de domeinnaam zou gaan wijzigen, e.e.a. duurt echter wat langer dan aanvankelijk de bedoeling was, dwz de DNS verwijzing naar een andere lokatie. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Mijn oog viel vandaag op de websites van Classic Youngtimers in Uden (niet te verwarren met Van Rijt ook in Uden, zie een aantal posts hierboven). Die hebben toch ook wel wat zeldzame dingen staan (ik zeg niet dat je er van moet houden, maar zeldzaam zijn ze wel), zoals:

 

- coachbuilding projecten van Niels van Roij (Ferrari Breadvan hommage net verkocht, wel nog Rolls Royce shooting brake en de Range Rover coupe);

- Qvale Mangusta;

- Een Spijker C8;

- Jaguar XK180 reproduction;

- Nissan GTR Offroad;

- Etc.

 

Allemaal met uitgebreide omschrijvingen, dus best leuk om eens een keer doorheen te gaan in Corona-tijden. :book:

Link naar reactie
41 minuten geleden, Maurits zei:

...best leuk om eens een keer doorheen te gaan...

Zeker!
Goed dat je al een voorbehoud maakte: die Niels van Roij-projectjes zullen het vast goed doen bij de heersende klasse in een oliedictatuur, maar vielen mij wat te zwaar op de maag. 😏

 

Hun XJ-S Coupé is een leuke prijsbenchmark, dat hadden ze er 2-3 jaar geleden nooit voor kunnen vragen!
 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Mij is zo net weer een voorbeeldje van behoorlijk gestegen BMW onderdelen prijzen opgevallen.

 

Dit kapje (dat als je ook maar 1x een beetje uitschiet bij het demonteren meteen beschadigt):

 

51161949793

 

Dit zijn de kapjes die je op de bovenste schroeven van de luchtroosters aan de zijkant van het dashboard drukt.

 

Omdat ik in beide Z4s met de dashboards bezig ben dacht ik, ik vervang er eens een paar.

 

Ziet er uit als iets dat een kwartje kost toch? Volgens RealOEM.com (ik weet het, die prijzen kloppen al lang niet meer) was de prijs $0.42 p.s..

 

Bij Leebmann24.de: EUR 3.21 p.s. (plus enorme verzendkosten EUR 14,99 als je er zes zou kopen. Dat is dus een gewicht van 12 gram ofzo ... :chinscratch:)

 

BIj EKRIS: EUR 2,60 p.s. als je er minimaal 10 koopt (plus EUR 4.76 verzendkosten).

 

Het is maar hobby moet je denken natuurlijk, maar het is wel een interessante prijsontwikkeling ... 

Link naar reactie

Belachelijk voor zo'n klein dopje. En dan mag je nog van geluk spreken als je de zwarte dopjes moet hebben. Zag dat beige en grijs niet eens meer leverbaar is. Heb afgelopen week wat andere onderdelen bij Hubauer in Duitsland bestelt, daar zijn ze iets goedkoper maar ook minimaal 10 stuks voor EUR 1.97 p.s. en helaas ook daar komt er nog bijna EUR 8 aan verzendkosten bij.

 

Erg jammer dat er al zoveel producten niet meer leverbaar zijn, vooral de leuke goodies zoals verlichte instaplijsten en aero side skirts... 

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Zedje zei:

group buy ..

 

Ik heb er toch maar tien bij Ekris besteld. Ik heb er zelf maximaal vier nodig (als alles tegenzit), dus als er nog iemand 1 of 2 nodig heeft, dan geef maar een gil (per PM)up:

 

Het "rare" is trouwens dat dit ook helemaal geen zeldzaam dopje is. Ook dit dopje zit weer in behoorlijk wat andere BMWs  van rond die periode.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.