Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, haroldv zei:

 

Die heb ik toevallig vorige week in mijn G30 nog geijkt...249 gaf de gps aan, bij 260 op de teller 😉

 

Dat is wel een behoorlijke afwijking.

Mijn z4 heeft een wat kleinere afwijking. Ik weet het niet helemaal bij die snelheid, maar bij 150km/u ongeveer 5km/u (natuurlijk een beetje geschat van de naald tov gps, niet de waarde met obd uitgelezen), en die lijkt wel constant te zijn boven den 100km'/u

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
20 uren geleden, GuidoK zei:

 

Dat is wel een behoorlijke afwijking.

Mijn z4 heeft een wat kleinere afwijking. Ik weet het niet helemaal bij die snelheid, maar bij 150km/u ongeveer 5km/u (natuurlijk een beetje geschat van de naald tov gps, niet de waarde met obd uitgelezen), en die lijkt wel constant te zijn boven den 100km'/u

 

heb 3 metingen, waarbij 2x248 en 1x249 wordt geregistreerd. De tellers stond op 260, in die gevallen.

Link naar reactie

Was dat ook je gelimiteerde top?

Heel vaak lees je dat de 250km/u top op duitse auto's in de praktijk geen 250 is maar eerder 260-265.

Dit zou een prima verklaring daarvoor zijn :laugh:

 

Maar goed, geeft wel mooi aan dat 'tellerdata' altijd met een korreltje zout genomen moet worden.

 

Je GPS is als het goed is makkelijk binnen 1km/u nauwkeurig.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

yep...ik schrok ervan...de auto hield in, ik had niet echt door dat ik al zo hard ging. Wel hard natuurlijk, maar ik was niet met mijn hoofd met de teller bezig. Gewoon lekker sturen.

(gps uitlezen gaat via dongle met internet-verbinding, dus niet real-time nodig)

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Administrator

Ik las het vannacht ook ja. En ik las ook wat hij allemaal aan vervangende organen heeft gehad na zijn ongeluk in '76. Poeh ... 

Link naar reactie

Als jonge coureur had hij in Oostenrijk dezelfde status die Verstappen hier nu heeft.

Ik ging toen elk jaar naar hetzelfde wintersporthotel in HoogSolden.

De eigenaar daarvan was een grote fan en reisde hem bij alle races achterna. (geld zat😀)

In heel het hotel hingen zelfgemaakte fotos/posters en stonden schaalmodellen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Wow, wat heeft ze een geluk dat de snelheid laag was en dat hij gecontroleerd tot stand kwam. Dit had heel wat vervelender kunnen aflopen.

 

Ook bijzonder hoe haar hoofd knikt na het afgaan van de airbag... zou dat door de drugs komen?

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Administrator
1 uur terug, Individual zei:

Ja, precies. Ik ben toch niet de enige die daar iets dubbelzinnigs in ziet?

Ik lees 695 ex. Hij zal er wel zoveel gehad hebben...

Link naar reactie

 

Zeker een bijzondere auto uit 1998. Heeft -1 cylinder en 0,17 kW vermogen. Dat lijkt niet veel, maar met een gewicht van 0kg is hij dus toch nog vrij vlot!

z3m.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.