Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, pampus zei:

hmmmm die zijknippers vind ik ook wel mooi, simpel te vervangen @Frenkie  ? Kwestie van plug en play of heb je meer nodig ? De antenne gaat me denk wel lukken en die M logo's vind ik ook wel geinig, maar dat is dus een crime om voor elkaar te krijgen begrijp ik uit jouw opmerkingen, binnen bekleding slopen, draadjes verlengen etc ?

 

Ik hoor het graag.

Theo, het is allemaal zelf makkelijk te doen, zijknippers wip je er zo uit en de nieuwe klik je erin. Zie de link van Maurits.

Die logo leds is echt een ramp: je kunt de bestaande lampunits er ook zo uitwippen en dan zul je zien dat het draadje waaraan de lampunit vastzit heel erg kort is. Hoe BMW gedacht heeft toen ze dit ontwierpen ontgaat me, probeer maar eens het bestaande gloeilampje te vervangen, echt een crime. Bij mij was de rechterdeur makkelijker te doen, daar begon ik mee, er was dus geen weg meer terug toen ik eenmaal begonnen was, maar de linkerdeur was echt verschrikkelijk lastig, daar was de draad nog korter..

Ik heb niet zulke grote handen / vingers, dit lukte allemaal net, waarbij ik de stekker van de aftermarket LED bijgevijld heb om de "klik" makkelijker te maken. Je hebt namelijk geen enkele ruimte om de stekkerverbinding zo te klemmen dat je een en ander in elkaar kunt schuiven. Gelukkig heb ik een garage in huis, kon dus op mijn rug liggend (want je ziet niet wat je doet!) uiteindelijk de unit erin wurmen: eens en nooit weer...., ha ha.

Je kunt uiteraard de deurbekleding eraf halen, en het draadje verlengen, maar daar heb ik me niet aan gewaagd.....

aangepast door Frenkie
Link naar reactie
  • Administrator

^^ Theo, ik zou die LCI knippers sowieso doen hoor: maximaal een kwartiertje werk en optisch echt een enorme upgrade! Die "oude" glaasjes worden uiteindelijk ook viezig melkachtig wit ...

Link naar reactie
Op 9-2-2017 om 16:28, pampus zei:

 even kijken hoe ik de huidige situatie vind.

Ik heb er leds ingezet maar geen logoleds door het glaasje eruit te wippen, zo kun je btw ook simpel een lampje wisselen.

Ik heb wel de leds wat aangepast om ze erin te krijgen (afgevijlt) mar heb nu wel flink meer licht op de straat!

  • Like 1
Link naar reactie

Nu Sander ik wist eigenlijk niet dat tie van die deur lampjes had, ik heb hem alleen maar gezien met daglicht, wel van die portier lampen ter hoogte van de stoel. We gaan het zien.....

Link naar reactie

^die zou 't niet wagen z'n kofferrekje zó te monteren... :rolleyes:

 

Denk het niet: ik woon in de regio en ondanks dat er hier nogal wat Z'jes hier rondrijden zie ik er daar weinig van terug op het forum.

Maar knap waardeloos voor de eigenaar m/v: dat slippertje zal aardig wat schade veroorzaakt hebben! :(

 

Overigens netter afgehandeld dan déze bestuurder, vrijwel zelfde tijdstip een paar km verderop!

Link naar reactie
5 minuten geleden, 2.5si zei:

Krijgen we daar nog een topicje / update over?

Iedere aanschaf/project op dit forum vertopic-iseren rekt het begrip Z3-/Z4-forum wel héél ver op, Maurits... :)

Dit wordt geen megaproject zoals de Jag(s), meer dan wat preventief onderhoud ga ik er niet aan doen: paar jaartjes hooguit in rijden, daarna zien we wel weer..

Via MP een setje winterbanden op correct 18" lichtmetaal gescoord, en zodra ze plek hebben een bezoekje aan Tandwielfabriek Frederikshaven (tegenwoordig ook in de thuishaven van De Gist en Radio Giraffe) voor preventief Tiptronic-onderhoud, kleine buurten doe ik zelf natuurlijk.

Verder ga ik hier letterlijk en figuurlijk mijn handen nauwelijks vuil aan maken [famous last words]

 

Vandaar de linkjes in m'n signature: als iemand bij wil houden hoe 't zoal reilt en zeilt is 't een kwestie van doorklikken...

Link naar reactie
Op ‎11‎-‎2‎-‎2017 om 10:36, sandere39 zei:

? welke bedoel je?

Die achter de stoel zitten?

 

Volgens mij deze op de foto..... Net boven de stoel rand zo te zien.....

84116_b7b42_bmw_z4_23i-aut--m-pakket-leder-navi-xenon_33.jpg

Link naar reactie

^ ahhhhhhh, ik moet nog een hoop leren zie ik, Ff gegoogled en inderdaad het zijn dus de lampjes waar je eventueel led logo lampjes in kan zetten, trouwens wel grappig dat je ze ziet weerkaatsen in de drempel als je een foto maakt onder deze hoek....

  • Like 1
Link naar reactie

Mij is opgevallen dat Hamburg een fraai automuseum heeft: Prototyp.

 

Het is niet enorm groot - in ieder geval niet als je het vergelijkt met Louwman - maar wel van goede kwaliteit. Zo hebben ze bijvoorbeeld de Jordan waarin Michael Schumacher z'n allereerste F1-race reed, alsmede de BMW waarin Vettel dat deed. En er staat één van de mooiste auto's ooit, als je het mij vraagt; een Porsche 904.

 

Afijn, om het wat Z-gerelateerd te maken: nog tot 19 maart is er een tijdelijke tentoonstelling me 9 BMW Art Cars, waaronder een Z1, maar bijvoorbeeld ook de M1 die door Andy Warhol beschilderd is.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...
1 uur geleden, Creed zei:

Auto eventjes wat lager gemaakt
http://www.dumpert.nl/mediabase/7073557/6fd1bcdc

 

paar boeven die weer is niet van andermans spullen afblijven :rant:

 

Een van de reacties:

 

Poos terug bij een overbuurman van een goede vriend gebeurd. BMW 5 serie met Alpina velgen. De overbuurman kwam op een ochtend beneden, trof zijn auto aan met 4 lekke banden. Banden boer gebeld. Die kwam het bij hem op zijn oprit fixen. 2 dagen later treft de beste man zijn auto aan op een paar bierkratjes. Banden weg. Ergo.... Het boeventuig had interesse in zijn Alpina velgen maar waren niet tevreden met de staat van het rubber. Wilde kennelijk nieuw rubber op de velgen ook nog eens. 

Link naar reactie

Fraai museum, met veel mooie auto's; er zijn er ook die ik niet mooi vind (sommige Art Cars), maar dat is smaak.

Maar bovenal je hebt een heel goed foto-oog! Wat een prachtige plaatjes. Dank voor het delen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.