Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Dat de nieuwe TomTom 6200 B.I.Z.A.R. gaaf en goed is... :thumbup:

 

Enkele features:

 

Route tracking in Gpx en direct sharing

Routeplanning via Itn of Gpx

3D kaarten

Online file- en flitsinformatie

Full sync met mobiel dmv voorlezen IM en SMS berichten en handsfree bellen

Lekker groot scherm van 6"

Magnetische houder; klik en vast

Etc. Etc. Etc.

 

Het heeft even een paar jaar geduurd, maar eindelijk is er iemand wakker geworden op de ontwerpafdeling en heeft de routeplanning feature weer teruggebracht op alle nieuwe systemen. HULDE!

 

 

Misschien een stomme vraag, maar wat is het voordeel tov tomtom op je iphone dan?
Dan heb je dat toch ook allemaal en hoef je niet 2 apparaten mee te nemen?

Link naar reactie

Het hele grote nadeel van TomTom op je iPhone is dat je er geen itn-bestanden in kunt laden. En dat is nu juist zo leuk voor ons als autoliefhebber. Of kan dat nu wel met de nieuwe TomTom Go app? Ik sta op het punt om die te kopen maar twijfel heel erg over de nieuw interface. Ik heb, speciaal voor het inladen van itn-bestanden, een hele oude TomTom gekocht. Die is nu gehackt en helemaal ge-update en dat bevalt prima. Maar ook ik heb het liever op mijn iPhone. Die heb je altijd bij je. Ik ben dus nog steeds op zoek naar de ultieme app. Eigenlijk zou ik het liefst de oude TomTom app hebben met mogelijkheid om routes in te laden. 

Link naar reactie
1 uur terug, HAL2001 zei:

Het hele grote nadeel van TomTom op je iPhone is dat je er geen itn-bestanden in kunt laden. En dat is nu juist zo leuk voor ons als autoliefhebber. Of kan dat nu wel met de nieuwe TomTom Go app? Ik sta op het punt om die te kopen maar twijfel heel erg over de nieuw interface. Ik heb, speciaal voor het inladen van itn-bestanden, een hele oude TomTom gekocht. Die is nu gehackt en helemaal ge-update en dat bevalt prima. Maar ook ik heb het liever op mijn iPhone. Die heb je altijd bij je. Ik ben dus nog steeds op zoek naar de ultieme app. Eigenlijk zou ik het liefst de oude TomTom app hebben met mogelijkheid om routes in te laden. 

 

De nieuwe interface bevalt mij iig minder dan de vorige, dat wel. En ik gebruik zelf nooit vooraf ingestelde routes, zoiets heb je ook in de nieuwere modellen van BMW (gratis). Ik kan me idd voorstellen dat voor iemand anders een goede reden kan zijn om de app niet te kopen. 

Link naar reactie
  • Administrator

Alle nieuwe TomTom's kunnen itn en gpx routes laden. De 6200 is idd het topmodel met een 6" scherm en met 379 niet duurder dan de 930 destijds kostte die ik in 2008 heb gekocht. Reken daar ieder jaar de kaartupdates bij en die 930 heeft mij meer dan het dubbele gekost. De 6200 is er ook als 5" (5200) die 329 kost. Ik heb de afgelopen paar jaar met Sygic gereden, maar vind het toch lastig om gelijktijdig mijn mobiel als navi te gebruiken.

 

De reden dat ik voor de 6200 heb gekozen, is de routetracking optie en WiFi connectie, welke de goedkopere modellen niet hebben. Je kunt dus prima het eenvoudigste model kiezen als je alleen routes wilt kunnen inladen. Kaartupdates zijn voor de 5200 en 6200 in elk geval 4x per jaar gratis, alsmede de flits en fileinfo. Volgens mij bij elk ander model ook, maar weet dat even niet helemaal zeker.

 

Daarnaast is de nieuwe interface even wennen maar werkt in de praktijk echt vele malen prettiger dan de oude. Na een uurtje voelde mijn 930 al ouderwets aan.

 

De TomTom app vond ik nooit praktisch, volgens mij kun je daar nog steeds geen routes op inladen. Bij Sygic kan dit overigens wel.

Link naar reactie
Op 23-12-2016 om 20:47, BMW-Z-CSi zei:

 

Het heeft even een paar jaar geduurd, maar eindelijk is er iemand wakker geworden op de ontwerpafdeling en heeft de routeplanning feature weer teruggebracht op alle nieuwe systemen. HULDE!

 

Had het maar gezegd dat je dat wilde,ik ken een gast die daar werkt,op de programmeer afdeling zelfs...

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden, sandere39 zei:

Had het maar gezegd dat je dat wilde,ik ken een gast die daar werkt,op de programmeer afdeling zelfs...

Ik roep dit al jaren in diverse topics waar het routeplannen ter sprake kwam :rolleyes:

 

Zie bijvoorbeeld onderstaand topic. Gelukkig hebben ze het tegenwoordig weer wel en werkt het MyDrive echt geniaal!

 

Link naar reactie

Maar het is wel zo dat hier althans een aanzienlijke groep een hele tijd garmins heeft gekocht juist om die reden.

Allemaal inkomsten die tomtom is misgelopen.

En tomtom heeft in het verleden natuurlijk een ontzettend slechte tijd gekend (ik geloof zelfs omstreeks de tijd van dat topic :lol: ). Gelukkig gaat het nu weer goed geloof ik.

Link naar reactie
Op 27-12-2016 om 19:00, sandere39 zei:

Had het maar gezegd dat je dat wilde,ik ken een gast die daar werkt,op de programmeer afdeling zelfs...

 

Als de produktontwikkeling aldaar afhankelijk is van een Z3-forumlid dat 'een gast kent die daar werkt' ben ik blij dat ik geen aandelen TomTom (meer) heb :blink:.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.