Ga naar inhoud

z4 3.0i compressor project


M3tje

Aanbevolen berichten

Over twee weken naar ruud voor inbouw van een turbo, doel is het vermogen van standaard 231 pk, naar iets boven 300 te brengen.
Daarvoor zal na inbouw van de diverse componenten weer een remap van de software noodzakelijk zijn,
Momenteel is de motor gechipt en levert ongeveer 250 PK.
Remmen blijven nog ff standaard, eerst maar even aankijken of deze ook aangepast moeten worden.

Link naar reactie

M past, ook E36/46

Ik denk dat een m dif standaard niet past hoor. Ik denk dat zowel een m dif niet in de casing past, en een m casing past sowieso niet in het subframe.

Nieuwe lsd's beginnen bij 1000 euro ex btw ex inbouw ongeveer.

Ik vond het een hele goede upgrade omdat het de aandrijving gewoon heel veel beter maakt. De quaife die ik heb werkt iig fantastisch. Je merkt er eigenlijk niets van (met bochten etc), maar je merkt ook dat àls je wielspin hebt, dat altijd op beide wielen is. Dus eigenlijk volledig zoals het moet. Er is niets van een 'aangrijppunt' oid. Maximale tractie.

Of je het nodig hebt... dat ligt aan jezelf.

Link naar reactie

Tja, met het opkrikken van de PK" worden de kleine dingen grote dingen, als ik voor een gebruikte zou gaan is dan na te gaan of deze nog in goeie staat is,zonder hem helemaal uit erkaar te halen?

En eerlijk is eerlijk, wat gaat er gebeuren met meer pk tjes, dan ga je bij het stoplicht toch kijken wie je voorbij kan blazen.

Inmiddels al ondekt dat de nieuwe golf GTI nog een maatje te groot is voor dit z,tje.

Link naar reactie

Het is qua lsd heel simpel. Als je wel eens last hebt van wielspin op 1 wiel (of dat 1 wiel veel meer spint): dan heb je een LSD nodig.

Maar een gebruikte lsd is denk ik niet zo makkelijk aan te komen. Ik zie ze iig niet vaak langskomen (ik weet niet hoe de handel in gebruikte tuningsonderdelen is).

Vergeet niet dat bij quaife alleen de 1e eigenaar levenslange garantie heeft.

Link naar reactie

Ja, je bent nooit de snelste :lol:

Er komt altijd wel een of andere dikke porsche of mercedes met 600pk oid om de hoek kijken....

Je moet het ook puur voor jezelf doen....

De rest van de wereld heeft altijd zoiets van "waar ben jij nou mee bezig?!?"

Of "dat heb je toch helemaal niet nodig in nederland" is ook zo'n veel gehoorde opmerking.

Je moet maar vrede vinden in de wetenschap dat dergelijke opmerkingen niet van echte kenners komen maar van jan modaal die liever een witte auto ziet met 6 uitlaatpijpen en dikke velgen....

Dat hebben zij namelijk óók op de oprit... mèt 14% bijtelling (en 100pk oid :schater:)

Maar geroosterd worden door een golf gti is wel zuur hoor (zou ook niet moeten mogen volgens de specs, maar ja dat zijn specs....).

Vergeet niet dat je bij een stoplichtsprint het al snel moet afleggen tegen een auto met launch control of 4wd.... maar ja, dat zijn hulpmiddelen voor de mindere chauffeur :P

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Houd er rekening mee dat na elke tuning en upgrade er altijd auto's sneller zullen zijn dan jou Z-je.

Haha, ja is ook waar maar het is ook een beetje het idee, dat ie net wat sneller is dan standaard, en ondanks de chiptuning zat het toch te kriebelen om er wat meer uit te halen.

En tuurlijk de buitenwacht is het al lang kwijt, die denken wat een idioot, koopt ie een wagen die de een op tien niet eenshaalt, moet er ook nog een turbo op " je mag maar honderd hoor op de ring rotterdam" en dat soort kreten.

Maar ik vind het nou eenmaal wel de moeite en als ik dan zo"n motorkap open zie staan en er zit dik opgepept blok in denk ik , dat wil ik ook.

Link naar reactie

Je moet het ook puur voor jezelf doen....

Dat lijkt me de enig juiste reden. De technische uitdaging van wat haalbaar is met je eigen kennis en kunde. Verder gaat het nergens over. Als het je alleen om de pk's gaat koop dan een M. Kost veel minder en behoudt zijn waarde. Alles wat je op een standaard blok schroeft voegt (vrijwel) geen waarde toe aan je Z, hooguit een glimlach!

Ik werd gisteren al toerend ingehaald door een opgefokte EVO X met een luid afblazende wastegate op de turbo. Dat gaat eenmaal op stoom echt hard. Dat gaat geen Zetje bijhouden.......

Verder moet iedereen natuurlijk lekker zijn eigen super-Z maken, dat maakt dit forum zo leuk!

Link naar reactie

Als het je alleen om de pk's gaat koop dan een M. Kost veel minder en behoudt zijn waarde.

Ik denk niet dat een m minder kost. Het verschil tussen een z4 3.0i en een z4m is nog steeds ca 10 mille (als het niet meer is). Daarvoor kan je nog steeds heel veel verbouwen, en kom je zeker op een vermogen (en koppel) uit wat ruim boven dat van een z4m ligt.

Toen ik m'n auto kocht (3 jaar geleden) was dat verschil nog veel meer (20-25 mille).

Qua waarde zou je gelijk kunnen hebben, maar als je je modificaties er weer afhaalt zijn die vaak ook wel te verkopen. Dat kost wel extra werk en je ecu moet weer teruggeflashed worden (kost ook geld). Maar in de usa (waar tuning veel normaler is) wordt dat wel veel gedaan.

Link naar reactie

Dat die modificaties niets opleveren kan ik accepteren, tegen de tijd dat ie de verkoop ingaat zit hij toch al onder de tien K, dan zijn er ook wel weer liefhebbers voor een z'tje speciaal.

Ik heb ook naar een M gekeken en die zijn inderdaad 10 k duurder,maar de lol van er zelf aan modificeren is evident.

Link naar reactie

450 voor het chippen en ja, dat is een schatting, de vermogensbank is er nooit van gekomen.

En ja, ik kan het niet zelf, ik zou het wel willen maar ik beschik a niet over de kennis en b niet over het gereedschap.

Mijn inbreng in het tunen is daarmee beperkt maar de lol is er niet veel minder om,

Link naar reactie

maar ik beschik a niet over de kennis en b

Die kennis kan je jezelf rijker maken. Daarvoor ben je mens ipv dier.

Gereedschap en (vooral) een beschikbare sleutelplek is natuurlijk iets anders

Link naar reactie

Ja, allemaal waar maar ik heb gezien wat jij allemaal verbouwd hebt, daar zit meer kennis achter dan een goedbedoelde hobbyist.

Als ik een paar keer mee zou kunnen kijken met zo' n inbouw zou ik het wel kunnen reproduceren maar ja, dan zou ik nog niet de kennis hebben van de werking van allerlei andere gerelateerde zaken eromheen.

Dus ik opteer maar voor het uitbesteden, neemt niet weg dat ik het graag zou willen kunnen hoor.

Link naar reactie

450 voor het chippen en ja, dat is een schatting, de vermogensbank is er nooit van gekomen.

Ik heb op dezelfde dag EUR 350,= betaald, dus Marc is abuis. of voor EUR 100,= gepiepeld..... :lachen:

De genoemde 250 pk zijn ook wat hoog ingeschat. Volgens de tuner moet je op ca. 245 pk uitkomen en ca. 320 Nm.

Ik heb de laatste weken wat onrust in het gaspedaal, dat wil zeggen dat bij ca. 1/3 gas tijden accelereren de snelheid niet gelijkmatig oploopt maar schoksgewijs. Hoeft niet met de tuning te maken te hebben want direct na het tunen deed hij dit niet. Kan ook een sensor zijn (nokkenas) of de luchtmasssameter. Ik zal dokter Ruud er eens naar laten kijken. Verder wel meer trekkracht onderin.

Link naar reactie

Was het 350? Zou ook kunnen hoor,dat was geloof ik omdat we met zijn tweeën waren maar met die Pk" s had ruud het erover dat het ook 260 kon zijn, dus vandaar mijn schatting.

Ik heb die 15 tot 25PK niet echt kunnen merken met rijden maar het accelereren gaat merkbaar vlotter,

Ik begreep dat dat niet per se aan meer vermogen hoeft te liggen maar ook aan de instelling van de gaspedaalsensor.

Dat wordt hopelijk met de komende aanpassingen anders.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.