Ga naar inhoud

Vervangen glas in buitenspiegel

Xtine

Aanbevolen berichten

• Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er is een howto van het verwijderen van de buitenspiegel, het enige wat ik nodig heb is de eerste stap daarin, het verwijderen van het glas. Aan het nieuwe glas zit dubbelzijdig tape om het te plakken, er zal wel een plastic plaatje achter zitten om het tegenaan te plakken. Of zoiets.

Link naar reactie

Als je je buitenspiegel vervangt omdat het glas stuk is kun je beter een spiegel kopen waar het plastic achterkantje al aan zit. Ik neem aan dat de originele bmw spiegel zo is. Ik had een los spiegelglas, dus moest ik de kapotte spiegel uit de houder halen, en dat is lastig. Ik had een veiligheidsbril opgezet vanwege de rondvliegende glassplintertjes, en het glas kwam er in stukjes uit. Het zit vast met tweezijdig tape over de hele oppervlak, en dat zit erg vast. Ik heb de lijmlaag eraf gehaald, maar dat had ik beter niet kunnen doen, is heel veel werk. Het nieuwe spiegelglas is net iets kleiner dan de houder, op zich ook niet zo mooi, maar het is wel makkelijker bij het inzetten.

Nu de spiegel er weer in zit, beweegt 'ie niet horizontale richting, het motortje zoemt wel. Dus moet ik 'm er weer uit halen. Iemand een idee wat dat kan zijn? Zal wel palletje zijn dat er naast zit geklikt of zo.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Kan zijn dat de palletjes niet in de houder zijn geklikt.

Zou je kunnen testen door de spiegel goed aan te drukken en dan (iemand) de spiegel laten bedienen.
Als hij niet goed geklikt is dan zou hij nu wel mee moeten bewegen.

Ik heb plastic tools gekocht voor onder andere dit soort werk, in een van de how to`s staat waar je de tooltjes moet plaatsen om het glas niet te laten knappen...

veiligheidsbril: :thumbup:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.