Ga naar inhoud

irc-kanaal voor het forum


Aanbevolen berichten

Voor die momenten dat je eens wilt bijpraten met iemand, over de dagelijkse zin- en onzin op het forum, leek het mij leuk om een irc-kanaal aan te maken.

Voor degenen die weten wat mirc is:

irc://quakenet/bmwzforum.nl

(als nog iemand interesse heeft om operator te worden naast mij?)

Voor degenen die totaal onbekend zijn met mirc:

Mirc is in principe één grote chatroom waar iedereen kan joinen. Je hoeft je niet aan te melden of iets dergelijks en het is volledig gratis. Je kunt het een beetje vergelijken met msn, maar dan voor meerdere personen. Hieronder een korte how-to over hoe je het kanaal kan joinen.

1. IRC downloaden

2. Installeren

3. Gegevens invullen, en op het bloemetje drukken

num15bk.jpg

4. De server draait op quakenet, dus die moet uit de lijst geselecteerd worden.

num24ou.jpg

5. Zorg ook dat alle hokjes juist zijn aangevinkt.

num36bk.jpg

6. Druk nu op "perform" en vink het bovenstaande vakje aan. Typ in het venster "/join #bmwzforum.nl" zoals onder staat weergegeven.

num45lt.jpg

7. Druk tweemaal op "ok" en sluit mirc af. Start het nu weer opnieuw op. De favorites-popup kun je wegdrukken.

Welkom in het irc kanaal van bmwzforum.nl :lmao: Verdere vragen kun je daar stellen.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bij deze mijn eerste post! ;)

Laat ik beginnen met me even voorstellen: ik ben Tha Fabe (noem me maar Fabe), vriend van Sledgehammer. Ik heb op zich (nog) weinig met z3's (arme student he, geeeen geld :lol: ), maar ik weet wel een en ander van (m)IRC. Daarom help ik sledge even met dit channel.

Als jullie het interessant vinden om zo'n channel te hebben moeten er tenminste 4 van jullie regelmatig op te vinden zijn. Dit betekent niet dat je altijd echt moet praten met elkaar, vaak zijn er veel mensen die "idle" zijn in een channel. Idle betekent dat er niet echt bent (bijvoorbeeld je zit eigenlijk niet eens achter je computer), maar je staat wel officieel in de channel omdat je mIRC aan hebt. Dit is nodig om genoeg "punten" te krijgen dat je channel mag blijven.

Verder is het natuurlijk ook gewoon leuk om te praten met elkaar in zo'n channel, gaat toch een stuk directer dan een forum. En wie weet trekken jullie nog wel nieuwe geïnteresseerden aan via mIRC!

Anyway, ik zou zeggen, mocht je interesse hebben volg dan het stappenplan van sledge, en voor vragen, post het hier of vraag het sledge (die vraagt het dan wel weer aan mij :lmao: )

Tot op mIRC!!

Link naar reactie

Nou, dat je bepaalde off-topic gesprekken kunt voeren. Deze spammen vaak hele topics vol. Daarnaast is het natuurlijk ook handig als je met een dringende vraag zit. Het praat gewoon wat "directer" :lmao:

Maar, het is een probeersel, ik weet niet of het slaagt, of dat het flop wordt.

Link naar reactie

Ah, er begint me iets te dagen. Een schermpje onderin meestal, waar iedereen inlogt en je niet meer weet wie wat gezegd heeft. Alles door elkaar en van de hak op de tak. Je geeft antwoord of stelt een vraag en dan moet je je afvragen wie waar op reageert, is de praktijk.

Werkt niet. Sterft een stille dood. Gewoon een Z3 forum. Veel overzichtelijker.

Link naar reactie

Ik kijk morgen verder. Kom net terug van tennis. Inclusief nazit. Kijk nog even de nieuwe berichten en ga slapen.

Initiatief van harte welkom. Ik kom er zeker op terug.

Link naar reactie
Ah, er begint me iets te dagen. Een schermpje onderin meestal, waar iedereen inlogt en je niet meer weet wie wat gezegd heeft. Alles door elkaar en van de hak op de tak. Je geeft antwoord of stelt een vraag en dan moet je je afvragen wie waar op reageert, is de praktijk.

Werkt niet. Sterft een stille dood. Gewoon een Z3 forum. Veel overzichtelijker.

Nee ik denk dat je mIRC hier met iets anders verward. Als je in het channel met elkaar praat zie je precies wie, wat en wanneer gezegd heeft. Verder zijn er allerlei mogelijkheden om te voorkomen dat mensen te vaak achter elkaar iets zeggen, of zelfs om niet-leden de mogelijkheid tot iets zeggen te ontnemen. Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van onoverzichtelijkheid in mIRC, behalve in channels waar echt 100 mensen tegelijk zitten die allemaal iets zeggen... Maar zelfs dan zijn er, met een goede operator, nog voldoende mogelijkheden om het overzichtelijk te houden.

Kortom, ik zou zeggen, probeer het eens, het is eenvoudig weer te de-installeren als het niet bevalt! :lmao:

Link naar reactie

zou het niet handiger zijn om een sideblock op deze site te hebben met irc module? Kweenie of invisionboard dat ondersteund, maar bij het onvolprezen mambo kan dat wel

Link naar reactie

Ik wil het op zich best proberen, maar vind wel dat het voor het meer 'slappe geleuter' moet zijn. Immers, het forum als collectie van zinnige tips en wetenswaardigheden is veel waard voor mensen die 'na ons komen'.

Waarom trouwens mIRC en niet MSN? MSN hebben veel mensen al, en daar kan je ook met meerdere tegelijk op chatten? Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om nog zo;n progsel te installeren.... :lmao:

Ik probeer het wel even..

Wat Napoje zegt zou ook wel mooi zijn, een forum gedeelte chatroom, maar ik vrees dat dit voor Ivo dan een aardige klus wordt om erbij te installeren.

Link naar reactie
Waarom trouwens mIRC en niet MSN? MSN hebben veel mensen al, en daar kan je ook met meerdere tegelijk op chatten? Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om nog zo;n progsel te installeren.... :foto:

gebruik je gewoon de web messenger ernaast!

http://webmessenger.msn.com/

Link naar reactie
Ik wil het op zich best proberen, maar vind wel dat het voor het meer 'slappe geleuter' moet zijn. Immers, het forum als collectie van zinnige tips en wetenswaardigheden is veel waard voor mensen die 'na ons komen'.

Waarom trouwens mIRC en niet MSN? MSN hebben veel mensen al, en daar kan je ook met meerdere tegelijk op chatten? Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om nog zo;n progsel te installeren.... :foto:

Ik probeer het wel even..

Wat Napoje zegt zou ook wel mooi zijn, een forum gedeelte chatroom, maar ik vrees dat dit voor Ivo dan een aardige klus wordt om erbij te installeren.

Helemaal mee eens!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.