Ga naar inhoud

Pliessie spot BMW i 8


M3tje

Aanbevolen berichten

Klassieker is allemaal in the eye of the beholder. Er zijn ook liefhebbers voor oude limo's, en daar hoort een 7 serie gewoon bij. Zeker de v12.

en wat is saai? Ik vind een toyota celica of een golf ook saai, maar er zijn hele volksstammen die zwijmelen bij een exemplaartje uit eind jaren 70.

Er is vast en zeker ook wel een bmw e23 club met een stel gerestaureerde exemplaren. Klassiekers dus.

Klassiekers hoeven niet perse superflitsend, supersnel of superduur te zijn. Dat is een persoonlijke benadering.

Feit is gewoon dat een 760li echt een dure bak was (ook vergeleken met de overige i6/v8 7 series), en die is nu geen drol meer waard. En als je kijkt naar eerdere v12 7 series (bijv. e38 750li) zal die dat ook nooit worden, want die e38 750i is ook nauwelijks wat waard. Een 8 serie is veel meer waard, terwijl een 850ci in 1995 ongeveer evenveel kostte als een 750li. (als ik ze opzoek in carbase voor hetzelfde productiejaar)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja, als je het zo bekijkt kan elke auto een klassieker worden, er waren op het bimmerfest meerdere 7 series ook 760 i

Dus ja die liefhebbers zijn er, maar het zijn toch meestal de exoten die de klassiekerstatus echt pakken.

Bv, de Z 8 geen hele goeie auto naar bmw standaard maar zeer gewild! En voorspel ik de Z3 coupe, ook een beetje rare( lees aparte) coupe maar daardoor juist leuk.

Wat verder opvalt is dat het altijd wel de topmodellen zijn die overblijven, ik zie bv niet snel een 316 als klassieker weggezet worden

Link naar reactie

Zat niet exoten die toch echt klassiekers zijn.

Eend, kever, mini, fiat 500, golf mk1, meerdere volvo's, oude renaults noem maar op. Echt horden liefhebbers die op feestjes bij elkaar komen met rustig 10 duizend autos....

Niemand kan dan beweren dat zoiets geen klassieker is lijkt me.

Maar het zijn idd wel vaak duurdere modellen en ook zeldzamere auto's die overblijven, zeker in verhoudig. Zo is een 911 uit 1971 waarschijnlijk makkelijker te vinden dan een opel rekord uit dat jaar terwijl die laatste natuurlijk veel meer gemaakt is.

Maar klassieker betekend in mijn ogen gewoon niet hetzelfde als duur&zeldzaam.

Meer dat er voor dat model een schare actieve liefhebbers bestaat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja, eend kever,enz zijn ook klassiekers, tuurlijk maar ik had me beperkt tot bmw.

Maar voornoemde auto's waren wel vooruitstrevend.

Een "gewone" auto als opel rekord heeft niet die charme al was dat in zijn tijd best een mooie bak

In die lijn is een kever wel een trendsetter, maar ook een citroen( snoek) die waren allemaal bijzonder in hun soort.

Ik zie bv, een mazda mx 5 geen klassieker worden maar wel een mazda rx7 zou dat wel kunnen worden, omdat ie iets unieks heeft.

Link naar reactie
  • Administrator

^ de Mx-5 was juist extreem vooruitstrevend en gewaagd in een tijd waarin alle fabrikanten de roadster volledig hadden opgegeven. Mooi is een andere discussie, maar zonder Mx-5 zou jij nu niet in een tweezits Z4 rondrijden. En Mx-5jes uit 1990-1993 rijden nog in extreem grote getallen rond. 20+ qua leeftijd is dat eigenlijk niet al zo ongeveer een klassieker? :-)

Link naar reactie

Toevallig zag ik er een vandaag bij een aflevering van top gear waar ze een aantal oudere auto met elkaar vergeleken, de mazda was daar ook bij, wat mij opviel was dat dat ding er 11 seconden over deed om bij de 100 te komen, dat lijkt me voor een sportieve auto wel erg mager.

Ik vind die Mx 5 niet lelijk maar een beetje gewoontjes, ik zie er zo niet een gewilde klassieker in wording in.

Maar goed, ik ben een bmw liefhebber dus mijn mening is gekleurd( met M kleuren).

Link naar reactie

wat mij opviel was dat dat ding er 11 seconden over deed om bij de 100 te komen,

Ehhh, heb jij niet net een supercharger laten monteren om wat meer pit in je Z4 te krijgen? Verder mag een Z4 qua wegligging niet in de schaduw van een MX5 staan. Dan mag een MX5 er wel 11 seconden over doen om bij de 100 te komen maar bij het echte bochtenwerk ben je nergens met een originele Z4.... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Ooh, is dat zo, en wat maakt die mx 5 dan zo speciaal, voor sportief bochtenwerk heb je pk 'tjes nodig.

De mx5 jes die ik zag nodigde nou niet direct uit om met een powerslide door een bocht heen te vliegen?

Link naar reactie
  • Administrator

mazda hoor maar ik vind de magere motorisering

Nou ze weten wel hoe het moet hoor, ze leggen bij mazda alleen het juiste blok in de verkeerde Mazda...... het blok van de Mazda 3 MPS hadden ze gewoon in de Mazda MX-5 moeten lepelen

Link naar reactie

Een mazda mx5 1.8i uit 1994 heeft dezelfde pk/gewichtsverhouding als een z4 2.2i uit 2004.

Dus echt slecht kan het niet zijn; zeker niet voor die tijd.

Niet te vergelijken met een m5 oid, maar dit zijn autotjes die je met momentum door de bocht moet jagen. (en dat kan met een m5 juist weer niet; te zwaar, te groot)

Link naar reactie

Nou ja, als je - zoals M3tje - een oer MX-5 gaat vergelijken met een Nissan GTR of met een Z4, dan heb je volgens mij niet helemaal begrepen wat voor auto zo'n MX-5 is, of uit welke tijd ie komt. Als je toch met een BMW wilt vergelijken, neem dan de Z3.

De MX 5 kwam in 1990 op de markt met een 1.6 (116 pk), later ook een 1.8 (131 pk). De Z3 kwam pas in 1996 en was aanvankelijk ook alleen leverbaar met als 1.8 (115 pk) en 1.9 (140 pk). De vermogens waren dus vergelijkbaar, maar de Z3 was wel 200 kg zwaarder dan de Mx 5. En veel duurder.

Link naar reactie
  • Administrator

Bla-bla-bla-bla... Bla-bla-bla... Bla! Bla?

Genoteerd: m3-tje niet gek op Mx-5, sommige anderen vinden dat deze conclusie niet goed (onderbouwd) is. Weten we dat ook weer. Zo maar doen en verder laten voor wat het is dan?

En ja ik heb 17 posts (!) geleden ook aan deze discussie bijgedragen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.