Ga naar inhoud

Alarm klasse


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van mijn Z 3

trots, trots, trots, :lmao: :lol:

Ik ben mij nog aan het orienteren waar ik hem het beste kan verzekeren (overgenomen van familie lid).

Hebben jullie eventuele suggesties.

Tot nu toe heb ik alleen maar in leasewagens mogen rijden waardoor mijn no claim op 0 jaren staat.

Tevens kom ik er achter dat het voor de verzekering van belang is of je een klasse 1,2,3 alarm hebt.

Een alarm zit de auto echter welke klasse?

Aangezien ik geen boekjes heb gekregen weet ik niet hoe ik hier achter kan komen.

Kan je dit ergens aan zien?

Ps is een Z3 1.9 aut uit 96

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hé, ik heb met een origineel BMW alarm wel een klasse 3 certificaat gekregen? Odf zouden de alarms vanaf een bepaalde datum klasse 3 geworden zijn?

hmm, ik zit wel ineens te denken dat ik geen startonderbreking heb; zit dat er ook niet standaard op?

Feli, met je nieuwe auto Ralph!

Link naar reactie

Hallo Ralph,

Ik heb deze oefening zelf ook net doorgevoerd en ben van plan om mijn Z3 te gaan verzekeren bij FBTO. Zij bieden veruit de laagste premie en vragen enkel een alarmklasse 3. Ik laat zelf ook een radardetectie toevoegen, een alarm plaats je immers voor je zelf en niet voor de verzekering!

Het eerste jaar krijg je bovendien 15% extra korting op de premie!

Veel plezier met je auto.

DreamZZZ :foto:

Link naar reactie
vragen enkel een alarmklasse 3. Ik laat zelf ook een radardetectie toevoegen, een alarm plaats je immers voor je zelf en niet voor de verzekering!

klasse 3 is juist met interieurdetectie EN takel/hellingshoek sensor :foto:

Link naar reactie
Tot nu toe heb ik alleen maar in leasewagens mogen rijden waardoor mijn no claim op 0 jaren staat.

Beste Ralph,

Allereerst gefeliciteerd met je Z.

Ik heb hetzelfde als jij ik heb ook lease verleden, nu heb je een Z3 en gaan de goedkopere maatschapijen zoals Ohra, FBTO etc... moeilijk doen om een Z3 te verzekeren met 0 schadevrije jaren, ik kreeg hem amper verzekerd hierdoor, op internet kun je hem makkelijk uitrekenen maar uiteindelijk verzekeren kon nog wel eens moeilijk zijn.

Nu heb ik bij mijn leasemaatschappij (Terberg) een schadebeeldverklaring opgevraagd, deze wordt eenmalig verstrekt net als je royenementsverklering en bij mijn verzekeringsmaatschappij (Delta Loyd) via tussenpersoon in Den Haag is het mij gelukt om deze jaren uit je schadebeeldverklaring (mits schadevrij uiteraard) mee te nemen voor de verzekering van de Z (2.0 1999).

Het klasse 3 alarm met certificaat is verplicht, wanneer ik aangifte doe van inbraak, diefstal etc... dien ik het certificaat te overleggen ander niet verzekert tegen deze.....

Ik hoop dat je hier iets aan hebt..

Mocht je nog iets willen wten als het niet lukt mail me op andre.dedeugd[at]imtech[dotje]nl

In ieder geval suc6 (het is het zoeken waard, 99 tot 175 euro p/mnd is niks)

aangepast door Ivo
Link naar reactie
Yep, certificaat moet overhandigd worden aan de verzekering, en dat krijg je alleen na keuring. Als je de auto koopt moet dit erbij zitten natuurlijk. Officieel moet je het elk jaar laten keuren, maar ik heb dat nog nooit gedaan.

Bij deze nog een hint , inderdaad bij afsluiten van een verzekering bij een maatschappij die een certificaat eist moet het certificaat overlegd worden( kopie), als het een nieuwe

alarm installatie betref kan je 36 mnd wegblijven voor controle, daarna iedere 12 mnd. Er zijn verzekeringen die niet uitbetalen ( bij diefstal) als het SCM certificaat niet is afgestempeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.