Ga naar inhoud

bmw 1 serie active tourer


M3tje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja maar turbomotoren (en 4 cilinders) zijn behoorijk verbonden met de geschiedenis van bmw (eerste turbomotor in een productieauto....ooit), maar voorwielaandrijving hebben ze geloof ik nog niet gedaan onder de naam bmw.

Aan de andere kant begon mercedes daar ook ooit mee toen ze de a klasse introduceerde. Dat heeft wel als gevolg gehad dat 10 jaar later oid de huidige a klasse (c segment hatchback/sedan) een voorwielaandrijver is. Dus dat kan inhouden dat de volgende 1 serie ook voorwielaangedreven is als bmw dezelfde koers vaart. Da's dan wel jammer want de 1 serie is een werkelijk unieke auto in z'n segment (al beseft de gemiddelde 1 rijder dat kennelijk niet gezien de geruchten/verhalen)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ib beschouw mezelf als een trouwe bmw rijder,ik vind niet alles wat ze ooit gemaakt hebben even mooi, zoals bv. De eerste X 3 bv vond ik niet mooi MAAR het was wel een echte bmw.

Met de introductie van voorwielaandrijving gaan ze wat mij betreft over een grens heen,

Ze begeven zich dan in een marktsegment waar ze veel meer concurrenten krijgen.

Als potentiële koper zal ik de voorwielaangedreven modellen in ieder geval overslaan.

Link naar reactie

Ik denk dat de mensen hier op het forum voor een groot deel hun auto('s) als hobby zien/hebben, een groot deel van de rest zal het een worst wezen als ze in de file staan of hun auto geduwd of getrokken wordt. Zolang ze bij BMW nog een paar leuke modellen in het gamma houden ben ik al blij.

misschien weten ze het voorwiel aandrijven zelfs nog wel leuk te maken :blush:

Link naar reactie

Er is zeker een deel van de bevolking die niet geboeid zijn door de techniek die in hun voertuig zit, echter het imago van een/hun auto bepaalt wat ze uitkiezen.

BMW heeft een sportief imago opgebouwd, naast betrouwbaarheid en goede restwaarde een belangrijk punt voor de meeste autokopers.

Zaken die aan dit imago zagen zoals voorwielaandrijving kwalificeer ik als slecht, slecht voor BMW en slecht voor het imago van de hogere modellen.

Tuurlijk merk je in het dagelijks autoverkeer niet zo heel veel van je aandrijving, maar in sommige situaties maakt het wel uit dus het is ook niet niks.

Er zijn ook merken zat die geen lelijke auto bouwen die ook nog eens comfortabel zijn( bv audi maar een voorwielaangedreven audi is GEEN echte rijdersauto. Straks wil BMW zich dus rechtsreeks met deze markt gaan meten, ik weet niet hoeveel maar ik denk dat dat ze alleen maar marktaandeel gaan kosten.

Misschien dat ik als liefhebber daar wel te veel waarde aan hecht maar dan toch! Ik zie het niet als een goeie stap van de mannen van BMW.

Link naar reactie

Waarschijnlijk wel. Dit is toch allemaal mini gerelateerde techniek/onderstel?

De z2 zou ook een mini cabrio kloon worden volgens de laatste berichten (of dat mazda mx5 gerucht gaat z2 heten natuurlijk....). Wie weet....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.