Ga naar inhoud

RLE Skid Plates


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik wil voor mijn Z de RPI Skid Plates bestellen.

Weet dat er nog een aantal meer rondrijden hier met een Z4 :m: of alleen met een :m: bumper.

Wie heeft hier ook nog interesse in?

Zo kunnen we iets op de verzendkosten uitsparen.

Het gaat om deze:

http://www.ca-automotive.co.uk/single_prod.php?prod_id=2269

Link naar reactie
  • Administrator

Rob, als er niet meerdere zo'n set willen dan wil ik er wel een mailtje aan wagen voor 2 sets.

Maar ik ga geen 5 sets kopen als er verder niemand interesse heeft.

Ik wacht nog een paar dagen dan stuur ik wel een mailtje of er bij 2 sets ook iets af kan.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik heb ze daar destijds ook besteld voor de :m: bumper. Toen was het in ieder geval zo dat zij ze pas bestelden bij RPI op het moment dat je betaald had. Zij zijn vervolgens ook weer afhankelijk van RPI voor aanlevering. Heeft uiteindelijk een paar maanden geduurd voor ik ze binnen had. Ik zou dus ook eens kijken bij RPI zelf wat de kosten zijn; dan schakel je deze vertragende tussenhandelaar mooi uit...

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk ook nog steeds dat het dat is, maar je kunt dat maar beter zeker weten als je bij CA mogelijk lang moet wachten toch? ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Dan de handel daar naar toe laten sturen, en zij deze naar Nederland laten verzenden (dit is toch goedkoper?)

Link naar reactie
  • Administrator

Inderdaad, gewoon een invoice van pak hem beet 75 dollar en idd als gift.

Maar Jurgen, wil je ze alvast voor je Z4 :m: hebben ;)

Link naar reactie

De grens voor import heffing (douanerechten) ligt inderdaad op 150 euro, maar boven de 20 euro betaal je al btw over het totaalbedrag van de zending, dus inclusief verzendkosten en eventuele verzekeringskosten en daar bovenop komen nog de afhandelkosten.

Is de waarde van de zending >150 euro, dan komen daar nog douanerechten op, maar dat is meestal niet zo dramatisch, het probleem zit hem meer in de btw.

Zie hier.

Ook nog even in Taric zitten spitten en kom op code 8708 10 90 uit en dat kost je dan 4,5% aan heffing, maar dat is nogal een oerwoud aan regeltjes dus geen garantie dat dat correct is.

Dit speelt niet bij een incidentele zending van particulier naar particulier (het "gift" verhaal) maar dan moet je wel aannemelijk kunnen maken dat 5 setjes skid plates voor persoonlijk gebruik binnen het gezin van de ontvanger bedoeld zijn. :hypocritesmiley::sFun_whistle:

Particulier Linkje

Vanuit een EU land heb je al dat gez*k niet, (de eBay aanbieder heeft dat al betaald) en dat verklaart dan waarschijnlijk ook het prijsverschil.

Onze vrienden van de belastingdienst geven hier wat rekenvoorbeelden.

Ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. :lol:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Kunnen we die plaatjes niet gewoon ergens in NL laten maken..

Als je ze uit dunnen rvs plaat laat snijden en dan zwart spuit heb je dezelfde oplossing voor een fractie van de prijs. HHCIB??

Heeft er iemand een voorbeeld van zo'n skidplate die we als mal kunnen gebruiken?

Link naar reactie
  • Administrator

Voorbeeld heb je niet eens nodig: je hoeft alleen de vorm van de bumper af te tekenen en waar de gaten in de bumper zitten. Een originele RPI skidplate is van wat ik me herinner zo'n 3 mm dik en volgt de vorm van de bumper (steekt dus niet uit). Mijn skidplates waren na een tijdje oud-Amsterdams drempelen ook weer behoorlijk afgesleten, tot achter de rand van de bumper. Als je zelf aan het klussen slaat zou ik ze dus wel de vorm van de bumper laten volgen, maar a) net iets dikker maken en b) net iets laten uitsteken voor de bumper.

Ik zal nog wel even wat foto's opsnorren; ook van onder de bumper ...

Link naar reactie
  • Administrator

Daar was ik ook al over aan het denken Jurgen.

Toch maar eens achteraan gaan :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

... enge actie ...

Enge actie of enige actie, of is dat als Ruud actie onderneemt volgens jou hetzelfde?

Ruud is in ieder geval even op vakantie, dus daar moed je op dit moment geen actie van te verwachten.

Link naar reactie
  • Administrator

Heb geen tijd meer gehad voor de vakantie, maar ga er achteraan (zelf laten maken) zodra ik terug ben

Als iemand mij een malletje van de Aerobumer kan verzorgen kan ik hier ook gelijk een prijsaanvraag voor doen.

Link naar reactie
  • Administrator

Doe ik als Sander of Jurgen ff 1 malletje opstuurt (mag gewoon papier zijn) dan kan ik er achter aan gaan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.