Ga naar inhoud

Ruitenwisserarm afstellen

Baron

Aanbevolen berichten

Even een vraagje,

Mijn rechter ruitenwisserarm is niet echt goed afgesteld, hij schuurt langs de onderkant van mijn motorkap langs waardoor dit stuk op de motorkap en de arm kaal is geworden.

Heel erg is het volgens mij niet want volgens mij is dit over de jaren heen gebeurt en ik zie geen roest, ik heb zelf de auto net een week en de schade is niet zichtbaar op de bovenkant van de kap

Ik heb de motorkap zo hoog mogelijk afgesteld met de afstelknoppen maar de wisser blijft er langs schuren.

Ik ben ook langs twee BMW dealers (Ekris en Jan de Jong) geweest en zij zeggen dat de armen niet afgesteld kunnen worden. De gehele arm inclusief de motor zou vervangen moeten worden wat ongeveer 450 gaat kosten en dat vind ik behoorlijk duur.

Weten jullie of de arm alsnog is af te stellen en of een nieuwe arm zelf te plaatsen is?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klinkt misschien raar, maar volgens mij moet je de arm zelf dan een beetje verbuigen...?

^ dat was mijn gedacht ook,

Hee Buurman en Buurman

Misschien is het net zo makkelijk als een achterruitje

:lachen: :lachen: :lachen:

aangepast door coot
Link naar reactie

hij kan er dan ook tape rond draaien :sFun_whistle:

Mja, weet niet of dat zo'n elegante oplossing is..

AVVR heb ik van gehoord ja, ik kan hem natuurlijk altijd even bellen en vragen hoeveel het kost.

aangepast door Baron
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Nog even een update.

Een collega van me die een paar jaar terug trackdays reed met een E36 M3 wist me te vertellen dat dit probleem een bekend E36 kwaaltje is en dat dit af te stellen is.

Roodkapje heeft me verteld dat hij de wisserarm wat kan buigen zoals hierboven ook al aangegeven is.

Over een paar weken ga ik bij hem langs om dit probleempje op te lossen, samen met wat andere dingen.

Link naar reactie

Ach ik heb mijn linker ruiten wisser al eens onder de motorkap gevouwen, waterpomp tangetje en weer in model terug gebogen, gaat prima hoor, hoef je niet voor naar Reeuwijk hahaha

Link naar reactie

Eh...dat ombuigen van de wissers moet ook gedaan worden bij het schoonmaken van de voorruit denk ik...??... :blink:

Gewoon je motorkap open, ruitenwissers uitklappen onder de motorkap, ruit schoonmaken en weer terugleggen. Dat laatste dus niet vergeten, want anders moet je echt buigen en de motorkap gaat echt wel dicht hahaha zie boven.....

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.